En halua enää palata normaaliarkeen tämän Koronan jälkeen
Ahdistaa jo ajatus joka päiväisestä Helsingin ruuhkajunassa istumisesta. Kaikki se arkipäivät täyttävä kiire ja kireä ilmapiiri. Kunpa voisi aina tehdä etätöitä eikä tarvitsisi kestää niitä väkinäisiä kahvitteluja työpaikalla tai small talkia ihmisten kanssa joiden kanssa ei oikeasti edes kiinnosta jutella..
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Varmasti riippuu myös paljon työpaikasta ja yhteisöstä mutta omalla kohdalla ei ole ollut työkavereita ikävä.
-Ap
Ei tod. täälläkään. On ollut niin hienoa keskittyä vain töihin ilman että joutuu kuuntelemaan muiden valitusta töistä ja/tai kotielämän ongelmista.
Omalla työpaikalla etätöihin on suhtauduttu nihkeästi ja se on ollut erikseen sopimalla vaihtoehto lähinnä työstä poissaololle, esimerkiksi lapsen hoitovapaan sijaan.
Mutta nyt etätyöstä on saatu hyviä kokemuksiä. Sairauspoissaolot ovat vähentyneet ja työn laskutusaste on nousut etätöiden myötä.
Itse en ole ollut mitenkään suuresti etätöiden ystävä, koska kotona siihen ei ole hyvää paikkaa. Mutta toivon todella että etätyön mahdollisuus työpaikallani mahdollistetaan niille, joille se sopii ja jotka sitä pytyvät hyvin tekemään. Jos näin käy, niin järjestän myös itse kotiin kunnollisen työpisteen ja alan tehdä etätyöpäiviä.
Lisäksi vielä normiflunssaltakin ja muilta taudeilta säästyy kun ei ole niitä avokonttorin kontakteja
Vierailija kirjoitti:
no ehkä on aika tehdä asialle jotain?
Mitä luulet et tavallinen pulliainen pystyis asialle tekeen? Alkaa julkkisbloggariksi vai mitä ehdotat?
Vierailija kirjoitti:
No hanki työ, jossa voi usein tehdä etätöitä tai muuta lähemmäs työpaikkaa niin vältät junan. Tai mene autolla.
Ärsyttävää ihmiset, jotka valittaa, mutta eivät ole valmiita muuttamaan mitään. Vaikeaa toki, mutta usein mahdollista.
Anna nopsaan esimerkki miten tuollainen työ "hankitaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti riippuu myös paljon työpaikasta ja yhteisöstä mutta omalla kohdalla ei ole ollut työkavereita ikävä.
-Ap
Ei tod. täälläkään. On ollut niin hienoa keskittyä vain töihin ilman että joutuu kuuntelemaan muiden valitusta töistä ja/tai kotielämän ongelmista.
Meilläkin töissä pelkkää valitusta milloin mistäkin asiasta. Kaikki työkaverit iäkkäämpiä ihmisiä jotka ovat olleet talossa vähintään 30vuotta. Kaikki tulevat muutokset pitää lytätä alkuunsa ja hakemalla hakea sitä valitettavaa milloin mistäkin asiasta. Todella raskasta kuunneltavaa 8h päivässä. Paljon parempi etänä omassa rauhassa..
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi vielä normiflunssaltakin ja muilta taudeilta säästyy kun ei ole niitä avokonttorin kontakteja
En ole moneen, moneen vuoteen ollut yhtä pitkään aikaan näin terve kuin olen nyt. Kun en ole saanut samassa avokonttorissa olevien kollegoiden lapsilta ja/tai asiakkailta ties mitä nuhakuume (flunssa) - tai mahatautipöpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hanki työ, jossa voi usein tehdä etätöitä tai muuta lähemmäs työpaikkaa niin vältät junan. Tai mene autolla.
Ärsyttävää ihmiset, jotka valittaa, mutta eivät ole valmiita muuttamaan mitään. Vaikeaa toki, mutta usein mahdollista.
Anna nopsaan esimerkki miten tuollainen työ "hankitaan".
Työpaikkoja hakemalla tietenkin. Monessa paikkaa on mahdollista tehdä etätöitä, usein niistä voi sopia. Eipä yleensä joka päivä, mutta varmaan ap:lle olisi kiva jo vaikka 2 pv viikossa.
Jos ei heti nappaa, niin voi vähän lisäkouluttautua vaikka verkko- tai iltakursseilla. Ilmaisiakin löytyy, ja voihan sitä vaikka koko tutkinnonkin tehdä töiden ohessa.
Verkostoitumistakin voi somessa tai livenä harjoittaa, jo tuntuu, että uuden työn löytäminen todella hankalaa.
Toki myös freelanceriksi tai yrittäjäksi alkaminen mahdollistaa etätyön!
Ei muuta kun parempaa ja onnelisempaa tulevaisuutta suunnittelemaan, tsemppiä. 🤩
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Helpommin sanottu kun tehty. Työtä ei noin vain hankita. Varsinkaan sellaista mitä voisi tehdä täysin etänä. Helsingin keskustaan ei ole varaa muuttaa eikä autoa ole taloudellisesti mitään järkeä hommata. Auton kulut plus pysäköinti Helsingin keskustassa tulisi valitettavasti itselleni liian kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut?
Itse olen usean kerran systemaattisesti päättänyt, että haluan tietynlaisen työn tai esim. opintopaikan.
Aina olen haluamini saanut, koska tein töitä sen eteen!
Ja ei, minulla ei ole paljoa rahaa tai en ole kaunis tai sosiaalisesti lahjakas, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Helpommin sanottu kun tehty. Työtä ei noin vain hankita. Varsinkaan sellaista mitä voisi tehdä täysin etänä. Helsingin keskustaan ei ole varaa muuttaa eikä autoa ole taloudellisesti mitään järkeä hommata. Auton kulut plus pysäköinti Helsingin keskustassa tulisi valitettavasti itselleni liian kalliiksi.
No askel kerrallaan. Muuttaa vaikka lähemmäs keskustaa.
Asun idässä päin ja steissille 30 min julkisilla.
On ikävä työkavereita mulla kovasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä täysin etätöitä, mutta alkuun sopii vaikka parista kolmesta.
Mun utopistinen haave tietynlaisesta erakoitumisesta on vaan vahvistunut koronan aikana...erakoituminen perheen kanssa jonnekin jarven rannalle mukavuuksineen mutta elama olisi hidasta ja yksinkertaista.
Paljon energisempi olo ja ehtii ajatella mitä oikeasti elämältä haluaa ja mikä tekee onnelliseksi. Ei lomallakaan pääse tällaiseen mielentilaan kun lomatkin monesti tunkee täyteen kaikenlaista ohjelmaa ja sekin menee vaan suorittamiseksi..