Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua enää palata normaaliarkeen tämän Koronan jälkeen

Vierailija
26.04.2020 |

Ahdistaa jo ajatus joka päiväisestä Helsingin ruuhkajunassa istumisesta. Kaikki se arkipäivät täyttävä kiire ja kireä ilmapiiri. Kunpa voisi aina tehdä etätöitä eikä tarvitsisi kestää niitä väkinäisiä kahvitteluja työpaikalla tai small talkia ihmisten kanssa joiden kanssa ei oikeasti edes kiinnosta jutella..

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan takaisin normaalin elämäni.

Vierailija
2/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Be the change you want to see in the world. Kahvittelut ja smalltalkit ovat täysin vapaaehtoisia, ja tämän jälkeen työnantajatkin ymmärtävät etätöiden edun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei kiinnosta. Nyt on ollut mukavaa, kun ei ole tarvinnut olla pahemmin ihmisten kanssa tekemisissä. En tahdo nähdä ihmisiä, en kestä niitä, enkä ymmärrä.

Vierailija
4/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti riippuu myös paljon työpaikasta ja yhteisöstä mutta omalla kohdalla ei ole ollut työkavereita ikävä.

-Ap

Vierailija
5/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ehkä on aika tehdä asialle jotain?

Vierailija
6/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti riippuu myös paljon työpaikasta ja yhteisöstä mutta omalla kohdalla ei ole ollut työkavereita ikävä.

-Ap

Samma här

Zinccis

Vierailija
7/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen tismalleen samalla lailla ja mietin kuumeisesti keinoja miten pystyisin jatkamaan tällaista elämää. Vihdoin todella monia vuosia jatkunut krooninen stressi on helpottanut muulloinkin kuin lomalla ollessa. Eli työ itsessään ei minulle sitä stressiä aiheuta. Päinvastoin nyt olen saanut töitä tehtyä kunnolla, kun ei ole muita avokonttorihäiriötekijöitä yms.

Vierailija
8/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt paperityöt tähänkin asti etänä kotonani, joten tilanne ei juuri ole muuttunut. Kotona saa enemmän aikaiseksi, kuin avokonttorin hälyssä. 

Vierailija
9/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen tismalleen samalla lailla ja mietin kuumeisesti keinoja miten pystyisin jatkamaan tällaista elämää. Vihdoin todella monia vuosia jatkunut krooninen stressi on helpottanut muulloinkin kuin lomalla ollessa. Eli työ itsessään ei minulle sitä stressiä aiheuta. Päinvastoin nyt olen saanut töitä tehtyä kunnolla, kun ei ole muita avokonttorihäiriötekijöitä yms.

Ihan samat fiilikset. Työ itsessään sujuu loistavasti kotoa käsin. Se kaikki siinä ympärillä vaan syö voimavaroja. Tämän Koronan aikana tulee todella miettineeksi miten paljon parempaa elämä olisi jos töitä voisi tehdä jatkossakin kotoa. En ole koskaan ollut näin rentoutunut ja nukkunut näin hyvin. Koirankin voisi ottaa jos ei tarvitsisi jättää sitä yksin joka päivä 10h.

Vierailija
10/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä taas ei oikein sovi. Elämäni ei ole muuten muuttunut, muuta kuin ne aiemmin rauhalliset lenkkipolut ja kevyenliikenteenväylät on muuttuneet ruuhkaisiksi ja nyt saa väistellä ihmisiä jo ojan puolelle, kun nämä "koronalenkkeilijät" ei tunnu välittävän paskaakaan etäisyyden pitämisestä, vaan painelevat menemään kahta rinnan keskellä väyliä. 

Vierailija
11/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin joku myöntää asian!

Vierailija
12/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hanki työ, jossa voi usein tehdä etätöitä tai muuta lähemmäs työpaikkaa niin vältät junan. Tai mene autolla.

Ärsyttävää ihmiset, jotka valittaa, mutta eivät ole valmiita muuttamaan mitään. Vaikeaa toki, mutta usein mahdollista.

Vierailija
13/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hanki työ, jossa voi usein tehdä etätöitä tai muuta lähemmäs työpaikkaa niin vältät junan. Tai mene autolla.

Ärsyttävää ihmiset, jotka valittaa, mutta eivät ole valmiita muuttamaan mitään. Vaikeaa toki, mutta usein mahdollista.

Ja small talk ei ole pakollista. Itse en sitä harrasta ja kaikki hyvin silloin, kun toimistolle jaksan mennä.

Vierailija
14/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttori = Hell on earth

Vierailija
15/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tuntemukset on ok mutta monet verhoavat nämä esim. koulujen avaamisen vastustamiseen.

Minulla sama, nautin enemmän etätyöstä ja siitä rauhasta kotona, nautin siitä että saan olla enemmän lasten kanssa ja pidetään yhteinen ruokkis ja tunnen ylpeyttä kuinka hienosti etäkouluilevat.

Yritä tässä objektiivisesti miettiä onko koulut ok avata kun omilla kaikki paremmin kuin hyvin kotikoulussa. Naapurin lapsella ei ole kaikki hyvin, nään ja kuulen sen joka päivä vaikka vanhemmat yrittää. Varmasti hyötyisi koulujen avaamisesta.

Vierailija
16/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, olen huomannut ettei joka päivä tarvitsekaan ajella kaupungille. Ennen tuntui että kuolee jos jää kotiin, nyt menee viikko kotiympyröissä ja ahdistaa vain pakollisina kauppapäivinä. Outoa..

Vierailija
17/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan elämänrytmi ei ole hyväksi kellekään

Vierailija
18/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen mm. ehtinyt ja ylipäänsä jaksanut harrastaa liikuntaa, kun aikaa ei kulu matkustamiseen.

Vierailija
19/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Be the change you want to see in the world. Kahvittelut ja smalltalkit ovat täysin vapaaehtoisia, ja tämän jälkeen työnantajatkin ymmärtävät etätöiden edun.

Ehkä joku 1% parhaista ymmärtää, muut haluaa meidät muurahaiset sinne ikkunattomaan avokonttoriin koska.. ehkä kellokortti toimii paremmin siellä?? Muuta syytä en keksi. 

Vierailija
20/35 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakaan ei kiinnosta. Nyt on ollut mukavaa, kun ei ole tarvinnut olla pahemmin ihmisten kanssa tekemisissä. En tahdo nähdä ihmisiä, en kestä niitä, enkä ymmärrä.

Tasan sama täällä, ja työt on takuulla tullut hoidettua hemmetin paljon tehokkaammin.