akuutti/sairaankuljetus - asiaa
Moi,
äitini on saanut maanantaina positiivisen korona-tuloksen. Hänellä on kuumeen lisäksi kova yskä. Ongelma on että hänet pyydettiin maanantaina keuhkokuvaan. Kuljetuksen, n 8 km, hoitaa sairaankuljetus. Mutta miten takaisin kotiin? Ottaako joku taksi, meillä ei ole koronataksia kuten joissain kaupungeissa? Hänellä ei ole autoa ja hän asuu yksin. Sukulaisista minä olen lähin, n 110 km päässä. Toki minä lähden jos pitää, mutta minä olen töissä kotikaupunkini sairaanhoidossa, taitaa tulla aikamoinen soppa jos covid-pos -äitiäni lähden kuljettamaan. Onko jossain mahdollista, että ambulanssi vie myös kotiin, kun kerran hakeekin keuhkokuvaan?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Siis ei oteta osastolle, vain keuhkokuva ja takasin kotiin yksin asumaan? Aika erikoista...
Ei osstolle oteta kuin sellaisia, jotka tarvivat osastohoitoa. Kotona sairastetaan muuten.
Jos henkilö on hyvinvoiva ja pärjää kotona, turhaan häntä on sairaalassa pitää, varsinkaan kun hän voi tartuttaa muita potilaista ja henkilökuntaa. Kaikille paras jos sairastaa kotona, jos ei akuuttia hoidontarvetta. Meidän kunnassa ns vara-auto (vanha ambulanssi) on tehty riisuttu corona-kuljetuksiin, se tuo ja vie.
Siis ei oteta osastolle, vain keuhkokuva ja takasin kotiin yksin asumaan? Aika erikoista...