Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöttekö taas vappuna nakkeja ja perunasalaatia

Vierailija
26.04.2020 |

Miksi mammat joka juhlapäivän kunniaksi syö nakkeja ja perunasalaattia.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti itsetehtyä perunasalaattia.Osaan tehdä tosi hyvää perunasalaattia ja vappuna usein kaverit toivovat sitä yhteiseen ruokapöytään.

Nakkeja en syö.

Vierailija
22/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tehdä tortilloja. En voi sietää nakkeja enkä perunasalaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkeja ei ole tarjolla, kun niistä ei pidä kukaan mutta perunasalaatin ajattelin tehdä. Kaveriksi ehkä parsaa.

Vierailija
24/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijon syödä sushia :)

Vierailija
25/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänä vappuna. Meillä on vegekokeilu meneillään

Vierailija
26/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortilloja ja olutta. 

Vierailija
27/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin viikonloppuna tehdä itse perunsalaattia pekonilla ja kaveriksi nakkeja tai makkaraa.

Vierailija
28/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Traditioista pitää pitää kiinni.

Vierailija
29/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit eivät sovellu ihmisravinnoksi joten ei niitä ainakaan. Joinakin vuosina olen saanut vapuksi äiteen tekemää perunasalaattia joka on superhyvää mutta nyt kun on tämä koronaeristys päällä niin jäänee saamatta.  Viikonloppuna tuli sen verran hyvin siikaa että osan laitoin pakkaseen, joten ehkä tämän vapun herkku onkin savusiika?

Vierailija
30/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nakit on tuoremakkaraa ja perunasalaatti itsetehtyä ilman majoneesia. Isoja kapriksia, sipulia ja aurinkokuivattua tomaattia.

Tosin ei vappuna.

Ajateltiin tehdä brunssille ihan jotain muuta. Jossain näin "aamiaispizzan" ohjeen, vähän kuin naanleipätaikinan päälle ilmakuivattua kinkkua, parsaa ja kananmunaa. Niitä voisi kokeilla. Graavilohta ja saaristolaisleipää. Hedelmälohkoja, jugurttia ja mysliä, sconesseja hillolla ja kermavaahdolla.

Illemmalla sitten grillataan picanchaa ja ribsejä

Vierailija
31/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi ei, vaan tuoreita munkkeja 🤤

Omnomnom...juuri puserrettu olohuoneen lattialle....

Vierailija
32/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naureskeltiin just Keski-Euroopasta kotoisin olevan miehen kanssa kaupassa perunasalaatti- ja nakkilaarin äärellä, että tämä perinne kiteyttää suomalaisen ruokakulttuurin 😂 Mautonta kuraa. Ainoa mauttomuudessa ja järjettömyydessään pahempi on meidän mielestä makaroonilaatikko.

Ei ollenkaan kasviksia. Einestä kummatkin ja vaikka kuinka tekisi salaatin itse, niin peruna on peruna ja eipä paljon makua ole. Niin, ja uutena vuotena samaa kuraa.

😂😂😂

Vierailija
33/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin viikonloppuna tehdä itse perunsalaattia pekonilla ja kaveriksi nakkeja tai makkaraa.

Älä vahingossakaan syö kasviksia!

Pelkkää prosessoitua punaista lihaa!

Eipä ole ihme, että suomalaiset kuolee elintapasairauksiin.

Vierailija
34/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kuten aina. Perinteet ovat kivoja ja pääsee miettimisen osalta vähemmällä. Jos innostun, niin voisin tehdä lisäksi itse ranskanperunoita munkinpaistorasvat hyödyntäen. Lapsiin uppoaa paremmin siinä muodossa kuin salaattina.

Vierailija
35/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tilattuna take away vappubrunssi. Pysyn ällönakeista ja perunasta kaukana.

Tai no brunssiin taisi kuulua jokin parsa lämminsavulohi kapris pottusalaatti...

Vierailija
36/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vahingossakaan syö kasviksia!

Pelkkää prosessoitua punaista lihaa!

Eipä ole ihme, että suomalaiset kuolee elintapasairauksiin.

Yhden juhlapäivän mättöihin ei kukaan kuole. Arkiruoka ratkaisee.

Vierailija
37/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kuten aina. Perinteet ovat kivoja ja pääsee miettimisen osalta vähemmällä. Jos innostun, niin voisin tehdä lisäksi itse ranskanperunoita munkinpaistorasvat hyödyntäen. Lapsiin uppoaa paremmin siinä muodossa kuin salaattina.

Kannattaa mieluummin luoda uusia perinteitä, jotta lastenlapsesi eivät vielä vuonna 2050 mussuta nakkia ja perunasalaattia hyvän kunnon ruuan sijasta.

Vierailija
38/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, onko sun keskieurooppalaisen miehen nimi kenties Bucket, Richard Bucket : D

Vierailija
39/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas? Meillä on perinteisesti sinisimpukoita valkoviinin kera, sekä patonkia.

Vierailija
40/54 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naureskeltiin just Keski-Euroopasta kotoisin olevan miehen kanssa kaupassa perunasalaatti- ja nakkilaarin äärellä, että tämä perinne kiteyttää suomalaisen ruokakulttuurin 😂 Mautonta kuraa. Ainoa mauttomuudessa ja järjettömyydessään pahempi on meidän mielestä makaroonilaatikko.

Ei ollenkaan kasviksia. Einestä kummatkin ja vaikka kuinka tekisi salaatin itse, niin peruna on peruna ja eipä paljon makua ole. Niin, ja uutena vuotena samaa kuraa.

😂😂😂

Urpo, perunasalaatti on kasvisruoka (voi tehdä jopa vegaanisena) ja makua siihen saa ihan niin paljon kuin haluaa. Mausteita tai lisävarusteita ei ole kielletty. Mun perunasalaatti on ainakin herkku.

Nakeissa on toki myös valikoimaa. Ei ole pakko valita sitä halvinta kumipötköä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan