Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jolla on sähköpiano - mikä merkki on hyvä, mitä pitää ottaa huomioon kun ostaa?

Vierailija
26.04.2020 |

Lapselle käytettynä. Pitäisi saada kuulokkeet kiinni, mielellään "pianomainen" kosketus eikä olisi haittaa, jos ääntä voisi myös tallentaa. Kaksi ensimmäistä kriteeriä kuitenkin tärkeimmät, sekä suhteellisen edullinen hinta.

Vinkkejä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä etsin sopivaa sähköpianoa. Laitoin kaikkia pianon ominaisuuksia kuten esim. polyfoniat, näppäintuntuman, hinnan ja pianon koon exceliin ja sieltä valitsin optimaalisimmat 3 ja annoin 7 vuotiaan pianistin valita niistä yhden.

Valinta oli tämä https://www.gear4music.fi/fi/Kosketinsoittimet-ja-pianot/DISC-Roland-HP…

Vuoden on ollut nyt meillä ja tyytyväisiä on oltu. Juuri pari päivää sitten itse asiassa huomasin, että tätä voi myös virittää.

Voi apua, ihan oikeasti tuon linkin takana puhutaan pianon "näppäimistöstä"!

Haittaako tuo, kun eiköhän kaikki tiedä, mistä puhutaan kuitenkin. Tuotesivu on varmaankin käännetty automaattisesti jostain muusta kielestä.

Vierailija
22/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäisi joku neljän oktaavin kosketinsoitn. Siis hyvä, että sen saisi sullottua johonkin kaappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa on kehitys kehittynyt ja hinnat tulleet alaspäin viime vuosina. Tietysti niitä pitäisi kokeilla itse, juu, mutta katso huviksesi vaikka Thomannin verkkokaupasta, tyyliin google-haulla thomann digitaalipiano ja käy siellä katselemassa, kuuntelemassa ja lue arvosteluja.

En ehkä itse ostaisi kirpparilta parinkympin ruipeloa jos kolmensadan pintaan saa jo ihan käypäsen digitaalipianon uutena.

Vierailija
24/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku suositella hyvää kosketinsoitinta, jossa olisi 37 kosketinta. Siis sellainen kompakti versio. Ja kuulokkeilla pitäisi toimia. Käyttäisin vain harjoitteluun, joten laadulla ei hirveästi väliä. 

Vierailija
25/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut jo yli 20 vuotta Casion Celviano AP-80R. Aluksi soitin Yamahan Clavinovaa, joka oli ainakin silloin alan "kultainen standardi". Mutta kun tuli aika hankkia soitin itselleni niin kiersin musiikkikauppoja ja kokeilin erilaisia. Clavinova oli ensinnäkin minulle liian kallis. Mutta tuo Celviano... voi että, siis niin ihana piano ettei ole tosikaan. En ikinä vaihtaisi sitä Clavinovaan, sen vasarakoskettimisto on huippuluokkainen ja se soundi... uskomaton. Täytyy sanoa, että Celvianon kohdalla Casio on pistänyt kyllä parastaan, mikä onkin ymmärrettävää kun kilpailee alan huipulla.

Tuo AP-80R ei ole ollut vuosikausiin myynnissä, tällä hetkellä halvin Celviano näyttäisi olevan AP-270, Thomannilla 699 euroa.

https://www.thomann.de/fi/casio_ap_270_bk_celviano.htm

Vierailija
26/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain Korg microKEY2 37. Sopisi mun budjettiin ja vaatimuksiin ominaisuuksiltaan, mutta onko hyvä?

Vierailija
27/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut jo yli 20 vuotta Casion Celviano AP-80R. Aluksi soitin Yamahan Clavinovaa, joka oli ainakin silloin alan "kultainen standardi". Mutta kun tuli aika hankkia soitin itselleni niin kiersin musiikkikauppoja ja kokeilin erilaisia. Clavinova oli ensinnäkin minulle liian kallis. Mutta tuo Celviano... voi että, siis niin ihana piano ettei ole tosikaan. En ikinä vaihtaisi sitä Clavinovaan, sen vasarakoskettimisto on huippuluokkainen ja se soundi... uskomaton. Täytyy sanoa, että Celvianon kohdalla Casio on pistänyt kyllä parastaan, mikä onkin ymmärrettävää kun kilpailee alan huipulla.

Tuo AP-80R ei ole ollut vuosikausiin myynnissä, tällä hetkellä halvin Celviano näyttäisi olevan AP-270, Thomannilla 699 euroa.

https://www.thomann.de/fi/casio_ap_270_bk_celviano.htm

Löytyy Suomestakin näköjään, euron halvemmalla ;)

https://www.soitinasema.fi/product/14461/casio-celviano-ap-270we-digita…

Torilta käytetty AP-7 löytyis 385e.

Vierailija
28/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yamahaa ainakaan ei tuoda takuukorjaukseen juuri koskaan . Vaikka todennäköisesti on myydyin merkki.

Vierailija
29/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt sittenkin päätymässä 49 nappiseen. https://www.soitinlaine.fi/nektar-se49-midi-controller

Onko kokemuksia tuosta? 

Vierailija
30/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt sittenkin päätymässä 49 nappiseen. https://www.soitinlaine.fi/nektar-se49-midi-controller

Onko kokemuksia tuosta? 

Nostan tätä. Joko otat tuon nektarin 49 näppäimisen tai korgin 37 näppäimisen pianon. Suurin piirtein sama hinta ja koossakaan ei valtavaa eroa. Haluan siis pianon, jonka voin nostaa työpöydälle ja laittaa takaisin kaappiin. Onko 37 näppäintä liiian vähän harjoitteluun. Ei siis mihinkään esiintymiseen vaan omaksi iloksi soittoon.

Vierailija
31/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ottaa huomioon että noi nektarin ja korgin 49 ja 37 koskettimen kiipparit on pelkkiä midi-controllereita jotka vaativat erillisen äänilähteen, nykyään yleensä tietokoneen ja se softat ja plugarit tai vaihtoehtoisesto erillisen hardwaremoduulin, itsessään ne ei pysty tuottamaan minkäänlaista ääntä.

Vierailija
32/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa ottaa huomioon että noi nektarin ja korgin 49 ja 37 koskettimen kiipparit on pelkkiä midi-controllereita jotka vaativat erillisen äänilähteen, nykyään yleensä tietokoneen ja se softat ja plugarit tai vaihtoehtoisesto erillisen hardwaremoduulin, itsessään ne ei pysty tuottamaan minkäänlaista ääntä.

Tarkoitus siis oli liittää työpöydällä olevaan tietokoneeseen ja kuunnella kuulokkeilla. Asun kerrostalossa, joka harvinaisen rauhaisa. En itsekään siksi halua olla se melua tuottava asukas.

Vierailija
33/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen sähköpianoa hankkimassa ja parhaillaan puntaroin Fender Rhodes vaiko Wurlitzer? Kumpi on helpompi huoltaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä