Selittäkää joku mulle, mitä hauskaa Tanhupallossa on?
Mun mielestäni siinä ei ole mitään hauskaa. Onko niin, että pullukka vartalo ja hassu ääni sekä kampaus riittävät siihen, että joku olisi huumoria? Siis se, että aikuinen näyttelee ekstroverttiä lasta? Tehkää oma arvio, mikä mussa on vikana/mikä voisi olla "diagnoosi", kun se ei naurata lainkaan.
Kommentit (14)
Huumoria on vaikeaa selittää ja harvoin asia muuttuu hauskaksi sillä, että se selitetään. En mikään suuri Tanhupallo-fani ole, mutta ymmärrän kyllä, että hahmon hauskuus perustuu siihen, että se on hyvin todenmukainen ja osuva. Mielestäni nimenomaan tällaiset tosielämään liittyvät hahmot ovat hauskempia kuin nämä pierut ja ankeiset. En koskaan esimerkiksi ymmärtänyt mitä hauskaa oli kummelihahmoissa Tero Nuppi ja Esa Nahka, mutta Mauri Ahonen oli hulvaton. Makuasioitahan nämä ovat.
Monen, esim. minun, mielestä Tanhupallo ei välttämättä ole niinkään hauska, vaan vain ”suloinen”.
Mutta hahmon huumorihan lähtee juuri tuosta, että ”aikuinen näyttelee lasta”. Tanhupallo oli Putous-vuotenaan osuva kuvaus siitä millaisia monet lapset ovat, montaa perheenäitiä ja -isää nauratti varmasti ihan siksikin, että heiltä löytyi samanlainen tapaus kotoa.
Oman mausteensa hahmoon toivat möläyttelyt Tanhupallon kotioloista ja sukulaisten touhuista – (en nyt muista sanasta sanaan esimerkkiä, mutta tyyliin) tädin läheisestä suhteesta naapurin Raneen – juuri sellaista kamaa, mitä oikea lapsi saattaisi tulla vahingossa paljastaneeksi.
Ap:lle sen sijaan minulla ei ole ”diagnoosia”, ihmisiä naurattaa niin eri asiat.
Ei mitään. Ulkoisesti AV-mamman prototyyppi.
Tanhupallohan on loistava satiirihahmo, joka leikittelee ensimmäisen maailmansodan poliittisilla suhteilla.
Mitä hauskaa koko Putouksessa muka on?
Onhan se nyt hauskaa, kun lihava ja lyhyt nainen puhuu lapsen äänellä ja on lihava pikkutyttö?
Ei huumoria voi selittää. Jos ei uppoa niin ei uppoa.
Aika erikoista, että kaikki hauska pitäisi olla kaikille hauskaa.
Musta Tanhupallolla on toisinaan osuvia juttuja, joita se on kuullut aikuisilta, muttei itse käsitä ollenkaan mitä tarkoittaa ja silti käyttää sujuvasti lauseessa.
Itse en ole ymmärtänyt Munamiestä, enkä monia muitakaan hahmoja.. Enkä koe olevani mitenkään outo ja epänormaali.
Te ette osaa nauraa itsellenne, siksi ette ymmärrä huumoria. Se mikä sinun mielestäsi on hauskaa, kertoo jotain sinusta.
Lyhyt, paksu nainen, joka pukeutuu pinkkiin röyhelöön ja käyttäytyy kuin lapsi. Kuka tulee mieleen? 🤔
Ei ole mitään hauskaa. En ole koskaan ymmärtänyt, mitä hauskaa on naaman vääntelyssä ja hassussa puhetavassa. Lapset nauraa tuollaisille, itse en jaksa. Sama juttu oli aikoinaan Kummelin kanssa. Kaikki oli innoissaan Kummelista, mutta minulla ei edes suupieli nytkähtänyt. Rasittavaa mölinää eikä mitään huumoria.
Mulle siitä tulee mieleen semmoinen surullinen lasulapsi. Ei mitään hauskaa.
Mikä AP:tai sitten naurattaa?
Tanhupallo oli Putouksessa siitä virkistävä ja hauska, ettei perustunut alapäähuumoriin. Siksi kai vetosi kun aikuisylrisöö . Nuorethan ei tossa vaiheessa Putousta enää katsoneet. Enkä tiedä kuka nykyään ylipäätään katsoo.
ei sussa ole mitään vikaa. Eikä niissäkään jotka pitävät hauskana/ symppiksenä.
Ihmiset pitävät erilaisista jutuista.