***Pienet KESÄKERTUT 2006***
Tässäpä meille kesäkuisille omaa vauvapinoa...
Tulkaahan kertoilemaan omista kuulumisista, kun kerkiätte. Pidetään nyt ensin vaikka viikkopinoa tai sellasta, että ei ihan mahottomaksi veny...
Lytte ja Veikka-poika
Kommentit (45)
..ja arki alkaa tasaantua. PIkkusella on jotenkin tosi säännöllinen (*koputtaa puuta*) rytmi; aamulla herää kun nakutettu klo 7, jolloin vaatii aamupesuille (muuten ähisee ja puhisee huonotuulisena), sitten ollaankin parituntia hereillä kunnes klo 9 nukahtaa, jonka jälkeen lähden lenkille... päivällä on sitten hereillä pieniä pätkiä, iltapäivän nukkuu ja illalla on taas pari tuntia hereillä kunnes klo 20 tehdään iltapesut, hieroskellaan ja kapalopäälle... nukahtaa itseksee sänkyyn melkein tasan klo 21... yöllä syödään 3-4 tunnin välein mutta nukahtaa heti syönnin jälkeen uudestaan.
TYTTELI: mä voin ostaa sen sun sähköpumpun, jos on vielä myymättä...
Lypsämisestä: Saan lypsettyä yleenäs 50-100ml per rinta. Käytän käsipumppua, mutta käsiväsyy niin tosissaan haluaisin sähkökäyttösen. Kaikista nopeiten tulee jos imettää samaanaikaan toisesta rinnasta, joten olen aina aamuimetyksen aikana lypsänyt toisen kun ovat niin pinkeät. Tän viikon olen lypsänyt luovutukseen, mut saan vaan n 200ml päivässä, joten jos helteet vielä jatkuu niin en luovuta ens viikolla, kun tänäänkin maitoa on tullut selvästi vähemmän ja nestehukka kolkuttelee tosissaan oven takana.
no nyt jätkäö herää.. moikka!
Eli meilläkin kävi kauan odotettu haikara maanantaina ja pikku pojan kanssa kotiuduttiin torstaina. Synnytys alkoi sunnuntaina ja poika syntyi juuri maanantain puolella. Synnytys oli rankka, avautuminen meni kylläkin nopeeta ensisynnyttäjäksi. Vedet meni puoli 2 päivällä ja sairaalassa oltiin tunti sen jälkeen ja olin jo auki 3cm. Siitä meni luomuna 7 senttiin, mutta sitten alkoi helveten maan päällä...Pahinta kaikesta oli ponnistusvaihe, joka kesti 1,5 h. Päättyi eppariin ja saatiin vauva ulos. Kyllä se oli mun elämän suurin urakka ja saavutus!!
Nyt ollaan kotona ja kestovaippailu sujuu hyvin, tosin yöllä välillä kertsit, ettei mee ihan mermot kun silmät ristissä vaihtaa vaippaa..Pesukone koko ajan päällä, kun ohivuotoja tulee ja vaatteita aluks ei ehkä ihan tarpeeksi.
Kauheen kuuma on ollut. Meille ei synnärillä sanottu mitään veden juonnista, eli vauva vetelee vaan maitoo. Saako vastasyntyneelle antaa vettä? No, pissaa ainakin hyvin, ettei ainakaan kuivumaan pääse.
Nyt alkaa pikkuinen tuhista, joten täytyy mennä..
anninapa ja pikku-prinssi tai ötökkä..en oo keksinyt vielä nimeä...5 päivää
Anninapa - jos täysimetät vauvaasi, hän ei tarvitse vettä edes pahalla helteellä. Muista vain juoda itse tosi paljon vettä. Korviketta saavat vauvat sitä vastoin voivat vettä kaivata sillä toisin kuin äidinmaito, korvike on aina samanlaista mihin vuorokauden aikaan tahansa ja olipa sitten helle tai pakkanen.
Meidän pikkuneiti on nyt 3vkoa 3pvää. Yöt nukkuu yhä hienosti, usein ainakin yksi 4-7h jakso ja aamupäivät usein menee nukkuessa myös. Nyt helteellä viihtyykin sitten rinnalla lähes koko iltapäivän aina iltaan asti - lähes heti alkaa itkut, jos irrotan rinnalta. Onneksi mies on lomalla sillä muuten olisi aika vaikeaa, kun kotona vauvan lisäksi kaksi alle 4v. lasta.
Pumppauksesta. Minulla ainakin paras pumppaus hetki on aamulla. Lisäksi maidon suihkuamisen estämiseksi imetän aina samasta rinnasta 2-4 kertaa peräkkäin joten toinen rinta alkaa olla jo aika pinkeä lopussa. Pumppaan myös usein alkumaidon pois jotta ei suihkuisi niin paljon sillä tuo suihkuaminen juuri aiheuttaa meillä ne pahimmat masuvaivat. Itse kyllä yritän olla pumppaamatta liiemmin sillä sehän vain lisää sitä maidontuotantoa. Jonkin verran kuitenkin olen pumpannut pakkaseen sillä haluamme opettaa tämän vauvan juomaan myös pullosta, jos tarvis (edellinen ei huolinut pulloa koskaan ja se oli aika rajoittavaa, kun täysimetin 6kk).
Nyt nukkumaan jotta saan nukuttua, kun vauvakin nukkuu.
NINNI: joo voin mie myydä sen pumpun. tosiaan ei mulla sitä tuu käytettyä. mie oon käyttänyt sitä kaks kertaa ja maksoin 80e. oisko kohtuullista jos maksat 50e + postikulut (8e)? Laita mulle sähköpostia, saara.aalinniemi@edu.ncp.fi
eilen oli ihan superitkupäivä. käytännössä huus aamusta iltaan, välillä söi ja vähän nukkui. söin toissapäivänä pitsaa ja join yhden lastenlonkeron, johtuikohan niistä. mie kävin illalla kuudelta nukkumaan ja annoin tytön miehelle. tytsy nukahti kuulemma tosi nopsaan. heräs sit klo 11 ja 04 syömään, kuudelta noustiin tänään ylös niin kuin joka aamu. nyt on ihanan levännyt olo. tänään tyttö ei oo vielä itkenyt yhtään, nukahti tyytyväisenä syliin. onneks nää päivät vaihtelee, ettei ihan joka päivä oo itkua.
miekin yritän välttää lypsämistä ellei oo pakko. kovasti nimittäin ootan että maidontulo tasaanuis kunnolla. pakkasessa on jo paljon maitoa, välillä annetaan pullosta että tosiaan ei rupeis hylkimään sitä. kiva on välillä äidinkin päästä vaikka kaupungille.
tytteli-83 ja ella 3vk 4pv
Te ootte tännekkin kerinny tällasen laittaa..Eipäs ole oikein joutanut netissä käymään..Huomenna alkas miehellä työt..Saa nähdä miten tää arki lähtee rullaan...
Me oltiin pikkupojan kaa uusix sairaalassa kun oli niin keltainen..Söi kyllä ihan hyvin sillonkin mutta ei jaksanu olla hereillä..Nyt on tosi virkku ja paino nousee huimaa vauhtia!Ihana poitsu on ja just on isoveljensä näköinen...Meillä on remppaki ihan loppusuoralla..Enään keittiön laattojen saumaus ja muutama laatta liesikupuun..Saa senkin stressin aiheuttajan pois.Kyllä nyt on ihana olla kun saa " uudessa" kodissa asustaa..
On ollut kamalan kuumia päiviä..Meillä sisällä on enemmän lämmintä kuin ulkona,niin on ollut pakko ettiä pihalta varjopaikkaa vaavillekkin ettei tukehdu tähän helteeseen...
Nyt sille pikku reppanalle tuli hikka..Olettekos muut muuten pumppailleet maitoa talteen?
Huomasin äsken että parhaiten sain pumpattua kun poika imi toista rintaa.Suihkusi vain 4 maitosuihkua ja kuului hirveä suhina.. =) Alkoi oikein huvittaan...Mutta nyt pitää koittaa taas tarjoilla mammaa..Oikea tissuttelu ukko toi meijän pienokainen... =)
Hyviä vointeja kaikille kesäkertuille...Yritän taas keritä jossain välissä kirjotteleen teille kuulumisia...
Vaavi nukkuu hyvin eikä itkeskele..Kiltti on niinkuin isovelikin oli...Johtuiskohan osittain minun kasvisruokavaliosta...(" kevyempää" mammaa)poika herää n2-3krt yössä.Yleensä valvon n 23.30ja siihen asti syöttelen 1-2h välein..Sitten herää 2krt ennen aamua..Koittakaahan te itkuisten lasten äidit jaksaa..Uskon että on tosi rankkaa!!!Voimia!!!
Pikkuherra nukkuu (vihdoinkin) ja ajattelin äkkiä katsella meidän kesäkuisten kuulumiset. Mukava pino täällä vauva puolella onkin jo!
Me kotiuduttiin keskiviikkona ja perjantaina oli kontrolli polilla vauvan keltaisuuden vuoksi. Valoa ei tarvittu ja nyt ollaan virallisesti kotona ja neuvolaseurannassa.
Arki on lähteny rullaamaan rauhallisesti. Maito nousi ensimmäisenä yönä kotiintulon jälkeen. Sitä sitten onkin riittänyt ihan pakastimeen asti, ihan kiva.
Eilen söin mansikoita varoen, kun olen jostain kuullut että aiheuttavat vatsavaivoja ja eiköhän meillä ollu ensimmäinen uneton yö sitten.. Mies lähti aamulla hakemaan Cuplatonia ja nyt sitten askarruttaakin, että
KUINKA PIENELLE VAUVALLE VOI CUPLATONIA ANTAA ?
Meidän ukkeli on siis viikon vanha. Vauva kitisi yön ja aina oksensi ja röyhteli ihan liioitellun paljon. Vauvaa on aika vaikea muuten saada röyhtäsemään mutta viime yönä röyhteli aivan valtavasti. Ajattelinkin, että miten ihmeessä voi alle nelikikiloseen mahtua noin paljon ilmaa!! Oikea ilmapallo.
Mutta nyt odotellaan tulevaa kummisetää katselemaan pientä.
On se oma nuppu niin ihana, että sitä vaan voisi koko maailmalle näyttää ja kertoa, kuinka paljon sitä rakastaa...
Iloista helteiden jatkoa muille hikoilijoille! Toivottavasti tää lämpö tästä pian laskee!
Alide kera pienen miehen
Pieni mies on nyt 10 päivää vanha. Kotona olemme olleet vasta 4päivää, mutta tähän mennessä on kaikki sujunut melko hyvin. Esikoisen kanssa on kyllä opettelua ja kaikki mietityttää. Niinkuin esimerkiksi tämä helle, kuten teitä muitakin. Olen yrittäny imettää mahdollisimman paljon. Veteen en ole turvautunut...
Minua ihmetyttää nyt tuo kakka. Koska ei ole aikaisempaa kokemusta, niin mikä on normaali määrä vastasyntyneellä. Onko siis normaalia, että joka vaipassa on kakkaa ja löysääkin?? Paljon saan lukea niistä vauvoista, jotka eivät kakkaa juuri ollenkaan. Ehkä kerran päivässä.
Minkäslaisia kokemuksia kesäkertuilla on kotikaljasta? oletteko juoneet sitä kiihdyttääksenne maidon tuotantoa? Onko vaavilla tullut mahaoireita siitä? Minä join sitä synnytyslaitoksella, ja kotonakin tein sitä, mutta mietityttää, josko se vaikuttaa tuohon kakkaamiseen. On nimittäin aika runsasta meijän pojulla se. Ainakin minun mielestä.
Nyt en muista muita askarruttavia asioita. Tämä helle on mielestäni jopa tuskallisempaa kuin odotusaikana, sitä kun oli silloinkin... Hyvä kesä muuten, mutta tämä aiheutta minusta aina vähän ylimääräistä huolta.
Heanka ja poju 10pv
Menee itselläkin ajantaju :)
Ihanaa kuulla kesäkertuista..mä en oo ehtiny koneelle ollenkaan. Esikoinen, kotityöt ja vauva vievät just nyt kaiken aikani. Kun vauva nukkuu niin yritän pyhittää ajan esikoiselle tai sitte laitan ruokaa, pesen pyykkiä, siivoan hevoseni karsinan tai teen ulkona jotain..ei ehdi oikeen levätä, muuten täällä talossa olisi kaaos!!
Meillä kans tyttö nukkuu hyvin *koputtaa puuta*. Tosin on ollu öitä, et on itkeny melkein koko ajan vatsavaivojaan, mut onneks niitä on ollu vaan muutama ja taidampa tietää syynkin. Söin tuoreita luumuja ja join hiilihapollista juotavaa. Ja sipsejäkin taisin syödä sillä toisella kerralla (liian maustettuja).
Nukkuu päivisin hyvin ulkona, sisälle aika vaikeeta saada nukkumaan. Voi nukahtaa syönnin jälkeen, mut herää heti 5min. päästä. Röyhtäyttäminen on pakollinen tämän kanssa, kun esikoisella sitä taas ei tarvinnut tehdä ollenkaan. Ja tämä pulauttelee vähän. Esikoinen ei pulautellut. Vaunuissa siis nukkuu hyvin. Yöllä nukkuu mun vieressä oman jaksamisen takia..en meinaan jaksa joka kerta nousta erikseen syöttämään. Vaan pistän tissin suuhun ja nojailen tyynyihin/nukun.
Mä en oo vieläkään oikeen perillä yahoosta, joten aion jatkaa tänne kirjottelua aina kun ehdin. Kuvan laitoin meidän vauvasta tonne meidän kartalle. Meillä siis tyttö on tänään 3vko vanha. Viikko sitten kävi neuvolatäti katsomassa ja sanoi, että tyttö tuntuu vanhemmalta mitä onkaan..kauhean tomera, jäntevä, nostelee kans päätään ja mahallaan möyrii eteenpäin. Selällään ollessa yks päivä työnsi itsensä jaloilla kyljelleen :) Oli ylittänyt syntymäpainonsa..ja napa on terve ja puhdas. Ja oli meidän neidillä alhaalla kaksi hammasta vierekkäin..tosin kuultavat eivät ole tulleet läpi (ainakaan vielä).
Terveisiä kauheesti kaikille! Ja uusille äideille onnea onnea!!
Hanna* ja Adeliina 3vko
... yrittään nukahtaa (tapana ollut nukahtaa klo 9...ihme juttu?)... mutta hikka valvottaa. No nyt tais simahtaa kun hikka loppu.
Kerrankin pääsen siis taas kirjoittelemaan rauhassa. Lenkillekään en vielä voi lähteä kun pitää ootella maitomiestä hakemaan nuo luovutusmaidot.
Mies lähti nyt ekaa kertaa töihin vauvan synnyttyä. Kyllä sitä tuli laitettua kädet ristiin, että poitsu antais äipän käydä suihkussa... yön jälkeen olo on aina niin nihkeä ja maidolta haiseva, että haluaisin heti just herätessä rynnätä suihkuun.
Tuosta vieressä nukkumisesta: Meillä ei tuu mitään.. muutaman kerran olen nukahtanut sikeästi kun vauva on ollut rinnalla ja kerran heräsin selältäni niin että vauva oli kainalossa ja mietin unenkeskeltä herätessäni, että kukas kissa tai koira tälläkertaa on ryöminyt luvatta sänkyyn (hyvä kun en heittänyt pois kun tajusin, että ainiin vauvahan se siinä)... toisella kerralla olin kääntynyt selin vauvaan ja vauva löytyi hamuilemasta selkäpuolelta... Viime yönä kyllä vielä imetin makuullani ja pidin silmiä väkisin auki etten nukahtaisi, mutta taitaa olla turvallisinta imettää istuallaan yölläkin.
Gallup: Mitenkäs olette ristiäisiä pitämässä? Pidättekö kotona vai kirkossa? Kuinka helposti olette saaneet papin näin kesäaikaa?
Cuplatonista joku kyseli: Voi antaa ihan pienellekin vauvalle. Itse aloitin kahden viikon iässä (enen sitä ei ollut tarvetta). Alkuun annoin joka syötöllä pari päivää, jonka jälkeen masuvaivojen helpottaessa aloin antaa vaan illalla kun yönaikana ilma tuppasi kerääntymään. Nyt annan vain silloin tällöin jos masu tuntuu pinkeältä... lisäksi olen antanut Rela-tippoja silloin kun muistan.
Ninni ja Jesse 3 viikkoa 4pv.
Likka oli aamuviidestä asti käytännössä hereillä, välillä torkahti 15 min. pätkän. Ja voi p***a, arvatkaa kuuluuko ähinää makkarista. Siis ihan hirveä aamu. Tyttö haluais olla vaan ihan koko ajan rinnalla ja sit kun ei ime tissiä niin huutaa naama punaisena. Mie en jaksais... Onneks tää on viimeinen päivä kun tarvii olla yksin. Huomenna lähdetään ukin luokse loppuviikoks ja sit mies jää miun kaa kotiin.
Pakko kait sitä on taas mennä, luulis tuon vauvan nyt joskus simahtavan. Ei kai se oikeasti jaksa koko päivää huutaa. Ihan mahotonta meininkiä. Johtuukohan eilen syömistäni mansikoista
Tytteli-83 ja huutava lapsi 3vk 5pv
jälleen se rinnan lutkutuksen jälkeen nukahti, katsotaan kauan nukkuu tällä kertaa. no, ainakin miulla on banaanin mittainen tauko.
Yökin meni vähän kenkusti, tyttö heräs neljästi syömään ja ähis koko yön. Senkin takia on vähän rankkaa kuunnella nyt aamulla huutoa kun on itse väsynyt.
toisaalta neiti voi haluta imeä rintaa niin tiheästi helteen takia, tai sitten tää on maidonkasvatusjakso. Toivottavasti loppuis jo nää helteet, ikävä ulkoillakaan kun vaunuissa on varmasti tosi kuuma.
Huomenna pitäis selvitä yksin junassa matkatavaroiden, vaunujen ja lapsen kanssa. Kaikkihan menee hyvin jos neiti nukkuu, mutta suuresti epäilen sitä. Tilasin taksin juna-asemalle ja matkatavarat on rinkassa. Nää helpottaa edes vähän matkantekoa. Matka kestää onneks vaan 1,5h, joten eiköhän sen kestä.
Tytteli-83
TYTTELI, sympatiat sulle, täällä ollut nyt kolmatta päivää itkuisuutta ja tänään on sitte jo huudettu ihan kunnolla! Mies aloitti tänään työt ja mulla menee jo hermot. Lapsille en saanut edes aamupalaa laitettua kun tämä herra vaan huusi...sitten oon vaan imettänyt ja imettänyt ja imettänyt...ja tytön kanssa lähdettiin pyörälenkille, minä vaunuilla ja vauva vaan huusi! Kannoin liki koko pitkän lenkin ja hiki vaan lensi mulla (ja ärräpäätkin). Nytse nuka´hti tähän mun polvien päälle, josko nukkuis hetken.
Tyttö menee jotenkin ihan paniikkiin kun vauva alkaa huutaa, vauva on nyt tehnyt kolme kertaa muutamassa päivässä sellaisen että se ikäänkuin huutaa niin että lopettaa hengittämisen ja menee ihan tummanpunaiseksi ja on tosiaan pelottavan näköinen. Alkaa kylä heti hengittää kun sen nostaa pystyyn. Esikoinenkin teki samaa ihan pienenä.
HEANKA, täällä on yks toinen poika joka kakkaa IHAN joka vaippaan!!? Oon pelännyt et onko jotain allergiaa? Kukaan aiemmista lapsista eio le tällainen kakkakone ollut. Vaihdan kymmenisen vaippaa päivässä ja tosiaan joka ikisessä vaipassa on löysää pierukakkaa, keltaista ossa ikäänkuin olis jotain " siemeniä" seassa...ajattelin soittaa neuvolaan ja kysyä. Pelottaa jo että kasvaako poika tarpeeksi kun noin paskoo jatkuvaan.
Nyt alkaa jalat puutua kun poika retkottaa hassusti, palataan!
t.mariadee ja huuto-jussi 2vk2pvää
Mariadee ja Heanka: Meillä oli esikoinen sellanen kakkakone, että AINA oli kakat vaipassa ja oli just tosi löysää ja " kokkareista" . Olin jo ihan tuskastunut, kun juuri kun olin saanut vaipan vaihdettua, niin kun sain uuden vaipan teipit kiinni, niin jo törähti uudet satsit housuihin. Se helpotti kyllä siinä parin kuukauden iässä. Tää meidän Anni-vauva onkin sit ihan eri maata, kun kakkaa korkeintaan kerran päivässä. Kovasti on ilmavaivaa ja huutaa kipujansa, mut kakka ei tule. Et enpä sit tiedä, että kumpi on parempi. Neuvolasta olen kysellyt, niin sanoi, että on ihan normaalia kakata U-S-E-I-N tai sit kerran 10 päivässä.
Meillä ristiäiset oli juhannuksena, kun vauveli oli 25 päivän ikäinen. Se oli vähän pakon sanelema päivämäärä, kun papit on kesälomalla ja heinäkuu tosiaan on aika suosittu aika lomailla... Ristiäiset oli kotona ja vieraina läheisimmät sukulaiset ja kummit. tais 15 henkee yhteensä olla. Niin ja nimeks tuli Anni Eveliina.
T: Canderel ja Anni 5 vko ja 4 pvä
Sain vauvan vihdoin nukahtamaan vaunuihin, rauha maassa hetken!
Canderel, kiitti siitä kakka-jutusta. Lohduttavaa kuulla että on ihan normaalia tällainenkin " läpiveto" , eli kokajan menee suusta sisään ja samaan tahtiin pyllystä ulos. Ja kuulostipa tutulta tuo kun saa puhtaan vaipan teipit kiinni niin jo lorahtaa uudet. Toisinaan ne uudet lorahtaa jolavuaariin kun pesen edellisiä tai vieklä useammin hoitopatjalle kun rasvaan pyllyä.
Esikoisella meillä oli kovaa kakkaa ja se oli kyllä tosi rankkaa, silloin suositeltiin mallasuutetta. Mutta en kyllä mun mielestä auttanut, oli tosi tuskaista. Ristiäisiinkin muistan kuinka panikoin edelliset päivät että vauva saisi kakattua ettei karju sitten ristiäisissä.
Nyt kuuluukin jo huutoa vaunuista, huoh!
Mitähän mä painoin koko teksti katos tossa äsken...
Yritetään uudestaan... Meillä on ollut ihmeellinen aamupäivä, pikkunen ei ole itkenyt kertaakaan. Koko yön toimitti kakka asiaa ja ähisti ja puhisti ja ois syöny tissiä. Helpotus tuli klo 9 ja on ollut oikea vauva aurinkoinen siitä lähtien... Olin jo kaivanut vyöhyketerapautin numeron esiin... En sitten soittanutkaan=)
Nyt sitten stressaannun ja mietin miten ensi yö nukutaan... hullua tämä on... Loppuis jo noi helteet ja satais... Meillä on pihakoivu kellastunut nyt viikon aikana- syksykö tässä tulee... nytkin ikkunassa lentelee keltaisia lehtiä... onkohan multa vaan menny unenpuutteessa pari kuukautta ohi :D
Kakka-asioista... meillä tyttö koliikkivaivoineen oli aina vaipat täynnä löysää kakkaa ja pikkupylly paloi salvoista huolimatta. Nyt poika on muuten kanssa ollut kova kakkimaan ja melkein aina on tullut jo hoitopöydälle uusi satsi=) Mutta mutta annoinpa 100ml nannia niin jumiin veti... kävi aikoinaan sama tytön kanssa. Silloin mallas uute auttoi, mutta nyt kielsivät neuvolassa käyttämästä alle 2 kk vauvalle, kun on viljapohjainen... Tiedä siitä sitten.. onneksi maitoa tulee ja tuo nanni oli ostettu hetki tytölle, kun palasivat Päijänteeltä viikon jälkeen niin pidin iltasatua väsyneelle tärkeänä... Maitoa en pakkaseen asti ole saanut paitsi tänään on herralla ollut rauhallista niin nyt on varastossa jo yksi satsi pumpattua. Juttu siis rönsyilee kakasta ... no cuplaton on toinen kakan kummastuttaja - sehän ei imeydy vauvan elimistöön ja tytön aikana sitä meni niin paljon, että kakassa oli ns. cuplamatoja..
Kutsu käy palaan joskus..
Lyyte ja Veikka poika 3 vko 5pv
Tytteli: Meilläkin jonain aamuina tai iltoina on tuollaisia syömisrupeamia (onneks ei yöllä)... just. äsken sain tuollaisen kahden tunnin rinnalle-torkahdus-rinnalle-rupeaman päättymään. Meillä kyllä maitoa tulee reippaasti yli tarpeen, joten ei ainakaan pitäs olla nälkä... eipäilen ennenminkin janoa... kun sitä ohutta janojuoma-maitoahan tulee vain alussa kun alkaa imeä ja sitten " ruokaisaa" maitoa vasta kun on imenyt jonkun aikaa... joten jos imee lyhyen hetken niin saa vaan sitä ohutta. Meidän poitsu pitää paljon suuta auki ja usein nukkuukin suu auki, joten varmaan näillä helteillä suuta kuivaa. Mansikkakin kyllä aiheuttaa paljon masuvaivoja... ja itseasiassa allergisoivat asiat saattavaat aiheuttaa masuvaivoja pariksikin viikoksi ennen kuin poistuvat kokonaan... joten kantsii ottaa varovaisesti mantsikoiden ym. suhteen.
Kakka-juttuja: Meillä vaihtelee päivittäin... eli jonain päivänä on jokaisessa vaipassa kakat ja jonain taas saattaa kakata vain pari kertaa, mutta sitten tuleekin niin paljon että tursuaa jokapaikasta läpi.
Meidän kissa muuten hätääntyy aina kun vauva itkee enemmän ... poitsu kun muuten on aika vähä-itkuinen. Kissalla itsellään on ollut pentuja muutaman kerran joten on jotenkin suloisen huolehtivainen vauvia kohtaan. Nuorempikin (jolla myös ollut parit pennut) tulee usein puskemaan vauvaa... kyllä varmaan järjestys muuttuu sitten kun vauva saa jalat alleen :)
Ninni ja Jesse
Kirjotan ihan pikaseen..Eli yhdyn muiden kakka-kerhoon, meilläkin on n.7 kakat per pv. Ehdin soittaa hädissä synnärille, kun en tinnyt että onko normaalia. No, olihan se..Täältäkin tulee heti pieru, kun oon saanut solmittua nauhavaipan..ja taas pesukone soi..
Päivät herra nukkuu kuin tukki ja on tosi helppo. Syötän poikaa omaan tahtiin, käydään ulkona, kakataan, kakataan ja nukutaan. Mutta yöt on ollut vaikeampia, kun poika inisee, e nkä tiedä mistä. Toivottavasti ens yönä sais paremmat unet
Onneks mies on nyt kotona, mutta kauhulla odotan kun alkaa elokuu ja jään yksin. Saati sitten jos olis muitakin lapsia, en tiedä miten pärjäisin. Mutta kaipa kokemus sitten tuo lisää itsevarmuutta ja hoitotaitoja.
Nyt äkkiä sohvalle kun vauva nukahti...
anninapa ja ötökkä (vaihteks) tasan viikko :)
Meillä poika nyt 2 vko ja 3 pvä ja koputan puuta...mutta ei ole vielä kertaakaan oikeastaan itkenyt.Pieniä ääniä päästelee.Ulkona nukkumisesta ei oikein tule mitään,koska vaunuissa niin kuuma varjossakin.Pyörii vaan siellä...Lämpömittarikin siellä oli ja yli 30 astetta näytti.Omassa viileässä sängyssä nukkuu parhaiten.Isompien kanssa nyt on pakko ulkoilla,joten pitää nyt vaan totutella.
Poitsu syö ja nukkuu vieläkin suurimman osan päivästä.Välillä vaipassa ollut vihreää kakkaa,ilmavaivakakaksi terkka sanoi noitten ekan ja tokan lapsen aikaan.Tänään taas vaipassa kunnon keltainen kakka pläjäys.Täälläkin poika ähertää kakkaa,varsinkin kun on nukkunut todella pitkät unet.Syö sitten liikaa kerralla.
Mies oli tänään ekaa päivää töissä ja esikoistyttö oli kiukkuinen koko päivän.Taisi isiä olla ikävä ja jotenkin mustasukkainen vauvasta,vaikka koko ajan halii ja pussailee.Taitaa miettiä omaa paikkaansa.Poika 2,5v muuten rauhallinen tapaus,mutta kaamea raivokas uhma on kyllä menossa.Ja kun asiat ei mene hänen mielensä mukaan niin se kyllä kuuluu!Koko maailma häntä vastaan...No onneksi vauva on noin rauhallinen vielä,koska muuten olisin ehkäpä helisemässä...HIH!Huumori on kuitenkin vielä tallella,vaikka nämä helteet meinaavat kyllä nostattaa välistä kiukkua!
Nyt täytyy lähteä nukkumaan!Tsemppiä kaikille!
Meerinäippä ja pieni mies 2vko ja 3 pvä
Hei! Ajattelin nyt ilmoittaa tällekin puolelle kun Yahoo taas pätkii että saimme Pikku Prinssi Päivänpaisteen 5.7.2006 ja kotiuduimme tänään. Laitan tarkemmat kuulumiset ja synnytyskertomuksen kunhan arki on alkanut pyörimään ja persaus kestää. Anoppi ja appiukko tulivat ensimmäiseksi yöksi seuraksi koska mies joutuu menemään töihin.
Venla82 ja Eppu 4vrk =)