Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Mai?

03.07.2006 |

Ollaan tykästytty Mai -nimeen. Miltä teistä kuulostaa?

onna

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mai voisi olla toukokuun tyttö, mutta myös " vehreän luonnon ja kevään jumalatar" (roomalaisilla). Kiva nimi!

Vierailija
2/20 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Mika Salolla on Max ja Mai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella!

Vierailija
4/20 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kirjoitusasu hieman toinen. Tykkäsi toisesta nimestään niin paljon, että aikuisiällä kävi vetämässä väliviivan etunimensä ja toisen nimensä väliin. Nyt nimi siis virallisestikin joka päivä käytössä. Mielestäni kiva nimi oli kirjoitusasu sitten i:llä tai j:llä.

Vierailija
5/20 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin itsekin lapselleni, mutta 1) minulla oli nuorempana tanskalainen kämppis nimeltä Mai, ja hän oli todella outo (älä anna tämän häiritä teidän päätöstä :D) ja 2) miehen mielestä Mai kuulostaa " liian kiinalaiselta" (?!).

Vierailija
6/20 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Mai on aika hyvä nimi, mutta se loppuu ihan kuin kesken. Se ei ole kovin suomalaisen oloinen nimi. Mieleen tulee toukokuu, joka on kyllä ihan positiivinen mielikuva.

Vierailija
7/20 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan nimeen. On se vaan niin ihana, herkkä, keväinen! :)

Vierailija
8/20 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nimi näyttää hieman oudolta, eli minusta ehdottomasti " oikea" kirjoitusasu on tietysti Maj eli toukokuu. Samoin Maya ja Maia ovat " outoja" , mutta suomeksihan Maja on taas hieman hassu. Mutta Mai-nimessä merkitys häviää ja siitä tulee vain kolme perättäistä kirjainta.

No kuitenkin, kaunis nimi varsinkin j:llä, toukokuu onkin lempikuukauteni!

Vierailija
9/20 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin voi olla vaikeuksia siinä, että ihmiset ei varmaan osaa sitä kirjoittaa. Itse kirjoittaisin " My" jos en tietäisi miten kirjoitetaan.

Tosin onnistun vääntämään kaikki nimet oudoiksi! ;D

Vierailija
10/20 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mai Tai on se drinkki...

Vierailija
11/20 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni liian erikoinen suomalaiselle lapselle, mutta toki jos molemmat vanhemmista tai vain toinen on ulkomaalainen... jotenkin vaan ei taivu suussa.. Itse en kyllä antaisi lapselleni.

Vierailija
12/20 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mai -nimi on ihan hieno, mutta... Moi,moi!

Vierailija
13/20 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa ajatella yhteyttä kevääseen, niin ruotsinkielinen Maj ei olisi siten ainoa oikea kirjoitusasu. Mielestäni Mai on pirteä ja iloinen nimi, josta tulee mukavia mielleyhtymiä.

Vierailija
14/20 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi!

Täällä yksi Mai-tyttösen äippä. Mika Salon tytön nimi myös Mai. me ollaan kakskielinen perhe, ite olen suomenruotsalsinen ja mies täysin suomenkielinen. ruotsiks kirjoitettaisiin MaJ mutta kivempi mun mielestä i-llä.

Meiän tytön nimi tuli Sonata Arctican biisistä My Selene ja Mai tarkoittaa myös kirkasta ja Selene kuuta joten siitä tulee kirkas kuu tai vaikka täysikuu. meiän neiti on siis Mai Selene.

my_selene ja Mai Selene syntynyt 5.6.06

Vierailija
15/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni syntyi toukokuussa ja hänen nimensä on Mai 😊

Vierailija
16/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen lempidrinkkini mai thai jota nautiskelem aika Thaimaassa ollessani.

Vierailija
17/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi! Ystäväni on Maj, sekin on kaunis... hän tosin inhoaa selventää viimeis kirjainta kaikille, usein lukee Mai.. joten siinäkin mielessä on hyvä ja selkeä nimi!

Vierailija
18/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivi-Taavi, Hipsu, Laa-Laa ja Pai...

Muistaako joku vielä Teletapit? Uudestaan!!

Vierailija
19/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin voi olla vaikeuksia siinä, että ihmiset ei varmaan osaa sitä kirjoittaa. Itse kirjoittaisin " My" jos en tietäisi miten kirjoitetaan.

Tosin onnistun vääntämään kaikki nimet oudoiksi! ;D

Meillä Suomessa on se kiva, että lausutaan niinkuin kirjoitetaan yleensä. Jos nimi ei ole Myy, niin ei tulisi mieleenkään kirjoittaa tässä tapauksessa My. Siitä en olisi ihan varma, onko kirjoitusasu Mai vai mulle tutumpi ruotsiversio Maj. 

Vierailija
20/20 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on May (lausutaan mai) ja minun äitini Maija, joten ollaan mietitty haaveissa olevalle lapselle yhdeksi nimeksi Mayaa. :)

Mai on kaunis nimi, oli kirjoitusasu mikä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi