Hygienianhoito nyt poikkeusaikana. Pesin hiukset viimeksi viikko sitten, haju
on kamala. En kuitenkaan jaksa peseytyä. Kävin kyllä kerran suihkussa tässä viikon aikana. Onko muilla samaa ongelmaa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Muiden takiako te vain peseydytte? No hyi, ei ole ongelmaa, pesen hiukset päivittäin oli korona tai ei.
Hiuksia ei suositella pesemään joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus flunssaepidemioiden aikana joku sanoi, että pöpöjä on tukassakin. Allergikkona pesen aina tukan iltaisin. Ei ollut flunssia. Eikä koronaakaan ainakaan vielä.
Siitepölykin tarttuu varmaan hiuksiin.
Mä olen käynyt 1-2 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaako kukaan karanteenissa? No en todellakaan.
Ei. Yhtenä päivänä lähdin käväisemään kaupassa pikaisesti töiden lomassa, ja kun tulin kotiin, vilkaisin vahingossa eteisen peiliin. VOI LUOJA.
Meikkasin viimeeksi 6 viikkoa sitten kun kävin töissä, sen jälkeen etänä. Mä taas alan näyttää ihan oklta kun on tottunut omaan meikittömään peilikuvaan. Normaalisti näytän ihan karseelta ilman meikkiä omasta mielestäni!
Vierailija kirjoitti:
Se on suositus. Mutta jos on nopeasti rasvoittuva hiusjuuri niin on pakko pestä joka päivä tai joka toinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on suositus. Mutta jos on nopeasti rasvoittuva hiusjuuri niin on pakko pestä joka päivä tai joka toinen päivä.
Hiukset rasvoittuvat nopeammin, jos niitä pesee usein. Eristyksissä on hyvä tilaisuus pitää taukoa.
Tämä ”hiuksia ei suositella pesemään joka päivä” -ohjeistus pitäisi tulla myös sen tiedon kanssa, että pesemään /shampoolla/ vaiko kastelemaan /ollenkaan/ suihkun yhteydessä...
Onko pelkkä kastelu = pesu?
Pesen varmaan useammin kuin normaalioloissa, nyt ehtii käymään paremmin lenkillä tai tekemään muuta hikistävää. Normaalisti pesen noim joka toinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset rasvoittuvat nopeammin, jos niitä pesee usein. Eristyksissä on hyvä tilaisuus pitää taukoa.
Ihan lehdessä luki joskus ihotautilääkärin kommentti, että jos päänahassa on ongelmia, niin se pestään joka päivä. Mä pesen joka päivä ja hiuspohja on terveempi niin. Samoin hiukset ovat hyväkuntoiset. Miksei muka tässä asiassa voi olla erilaisia tarpeita, onhan ihmisillä muutenkin erilaiset ihot ja niiden hoitotarpeet. Kyllä kai ihminen itse tietää miten usein sen pää ja hiukset pitää pestä.
Olen ollut nyt karanteenissa n. kaksi kuukautta. Käyn tietenkin joka päivä suihkussa, ja joka toinen päivä pesen hiukset. Hiukset saavat nyt kasvaa vapaasti. Kosmettiseen jalkahoitoon en nyt ole päässyt, koska hoitopaikat ovat kiinni. Siinäpä se. Meikkejä en käytä koskaan.
Joskus flunssaepidemioiden aikana joku sanoi, että pöpöjä on tukassakin. Allergikkona pesen aina tukan iltaisin. Ei ollut flunssia. Eikä koronaakaan ainakaan vielä.