Onko kukaan käynyt vielä vasta-ainetestissä?
Koronan pikatestissä siis, ei akuuttia infektiota selvittävässä nenätestissä? Nythän niihin voi mennä jo yksityisellä. Mikä oli tulos testistä ja mitä sitten tapahtui, jos se oli positiivinen?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri eilen yksityisellä. Olin ollut aivan varma, että olisin jo sairastanut koronan, kun on ollut kaikki siihen sopivat oireet ihsn keuhkokuumetta myöten. Halusin vain varmistuksen. Mutta se tulos olikin negatiivinen, niin kuin näytti olevan muillakin siellä.
Se negatiivinen on tuossa veritestissä varma tulos, positiivinen voisi olla virheellinen. Tavallaan hyvä tietää, sillä olin alkanut lipsua kun luulin jo saaneeni ehkä immuuniteetin.
Eli kaikkien jotka luulevat saaneensa sen jo, kannattaisi käydä testissä. Lopputulos on ilmeisesti sellainen, että hyvin harva on koronaa vielä saanut. Se saattaa siis olla vakavampi tauti kuin mitä nyt moni luulee.
T.helsinkiläinen
Kiitos vastauksesta en ole ap, mutta olin miettinyt samaa. Itselläni oli hyvin koronatyyppinen tauti maaliskuun lopussa / huhtikuun alussa. Kiinnostaisi kyllä, oliko se korona, mutta en viitsi siitä tiedosta nyt kuitenkaan maksaa.
Ihmisillä on selvästi ote suosituksiin rentoutunut ja itsekin huomaan miettiväni, että eiköhän meillä jo ollut se niin mitäs tässä enää.. Mutta ei tosiaan kannattaisi!
Tai vielä..
Jos se olikin jo ollut mulla, niin sitten en ole saanut sen sairastamisesta vasta-aineita ja immuniteettia ollenkaan. Kai sekin on mahdollista, vaikka vie huonompi uutinen.
T.edellinen
Vierailija kirjoitti:
Tai vielä..
Jos se olikin jo ollut mulla, niin sitten en ole saanut sen sairastamisesta vasta-aineita ja immuniteettia ollenkaan. Kai sekin on mahdollista, vaikka vie huonompi uutinen.
T.edellinen
Siis se testissä käynyt, joka luuli jo saaneensa sen.
Kävin. Työterveyden kautta. Lämpöily ilman flunssaa oli jatkunut 2vko. Ei koronaa.
Kävin koska olin ihan varma että on ollut korona oireettomana. Ja niinhän se oli ollutkin! Olen siis sairaanhoitaja Tukholmasta, nyt Suomessa ollessa kävin testaamassa.
Vierailija kirjoitti:
En, sillä ne ei ole luotettavia.
Negatiivinen tulos on vasta-ainetestissä luotettava, eli että ei ole ollut koronaa. Positiivinen voi olla väärä ja pitää varmistaa jatkotesteillä, jotta luotettavuus paranisi.
Nenätestissä on päinvastoin eli positiivinen on luotettava ja negatiivinen epäluotettava.
Sen hinta taisi olla n 195 euroa tms.
Kävin juuri eilen yksityisellä. Olin ollut aivan varma, että olisin jo sairastanut koronan, kun on ollut kaikki siihen sopivat oireet ihsn keuhkokuumetta myöten. Halusin vain varmistuksen. Mutta se tulos olikin negatiivinen, niin kuin näytti olevan muillakin siellä.
Se negatiivinen on tuossa veritestissä varma tulos, positiivinen voisi olla virheellinen. Tavallaan hyvä tietää, sillä olin alkanut lipsua kun luulin jo saaneeni ehkä immuuniteetin.
Eli kaikkien jotka luulevat saaneensa sen jo, kannattaisi käydä testissä. Lopputulos on ilmeisesti sellainen, että hyvin harva on koronaa vielä saanut. Se saattaa siis olla vakavampi tauti kuin mitä nyt moni luulee.
T.helsinkiläinen