Tunnuksillani julkaistiin huijausilmoituksia Oikotiellä :/
Eli minulla oli siellä jokin aika sitten Vuokralle annetaan -ilmoitus asunnosta halvalla, koska asunto oli huonokuntoinen. Niin eikös joku s*atanan *akupelle lähettänyt minulle tekstiviestin Oikotien nimissä, jossa kysyttiin, onko ”mainoksesi” kopioitu. No voi vttu olin idiootti eikä mikään hälytyskello raksuttanut ja avasin viestin linkin ja menin ihmettelemään. No, ei ollut kopioitu, mutta taisin kirjautua linkin sivuilla ”Oikotielle”, koska tietystikään en ollut sillä puhelimella tehnyt sitä ilmoa, enkä siis ollut valmiiksi sisäänkirjautuneena. Tai no se huijaussivustohan olisi joka tapauksessa vaatinut minua kirjautumaan, koska sillä kalastivat salasanani.
Tämä tapahtui torstaina.
Sitten lauantaiaamuna sähköpostiini (onneksi) tuli ilmoitus, että ”ilmoituksesi on julkaistu”. Mitvit ajattelin ja menin katsomaan linkistä (nyt oikealle Oikotielle), niin kyllä, siellä oli asuntoni tiedoilla täysin toiset kuvat julkaistuna!
Vähän huvitti, kun olin ilmoituksessani jo otsikkotekstissä maininnut, että asunto on huonokuntoinen, niin tämä ”kehu” oli täysin kopioitu mukaan uuteen ilmoitukseen 😆
Onneksi pystyin poistamaan ilmoituksen.
Eilen illalla se oli laitettu sinne uudestaan. Nyt havaitsin siitä tulleen ilmoituksen sähköpostissa vasta aamulla. Poistin ilmoituksen taas.
Silloin vasta huomasin, että Oikotiellä oli ilmoitus, että heidän nimissään lähetetään tekstiviestejä. Ohjeistettiin, että oman tilin salasana pitää muuttaa välittömästi.
Tein niin, ja ilmeisesti nyt he eivät pysty enää kopioimaan ilmoitusta? Tai ainakaan laittamaan sitä sinne jonkun rehellisen tunnuksilla.
En tiedä. Mutta siis todella helppoa tuo huijaaminen Oikotiellä näköjään on, eli jos etsitte sieltä vuokra-asuntoa, niin kannattaa olla varovainen ja ei ikinä ainakaan maksaa millekään tilille yhtään mitään esim. avainten saamista varten!
Hiukan teki mieli vaihtaa ilmoitukseen oma meiliosoite (sen ne rosvot olivat vaihtaneet saadakseen huijatut keskustelemaan kanssaan) tai oman p*rseen kuva esim. otsikkokuvaksi, mutta mietin, että minuakin sitten voitaisiin ehkä syyttää huijauksesta tms. Tai teki mieli muokata heidän laittamaansa hoono soomi -tekstiä, koskaoutoa kyllä he olivat koittaneet itsekin omin sanoin kertoa asunnosta, ja osittain lainasivat minun tekstiäni.
Jotenkin aika epäolennaisia asioita lainaillen, esim. sanoin, että talo on mäen päällä, se irrotettuna asiayhteydestä oli vähän että ketä kiinnostaa.
Mutta että olkaa varovaisia, halvat asunnot eivät ole todellakaan sitä, miltä näyttää. Sähköpostiosoitekaan ei ollut mikään tunnetun ylläpitäjän osoite.
Kommentit (2)
Jos sinulla on heidän huijaus-sähköposti tiedossa, niin ilmoittaudu sillä kaikenlaisiin kilpailuihin netissä. Ihan suomalaisten sivustojen luotettavat kilpailut on hyviä. Toki voi silti tulla pari roskasähköpostia, mutta kilpailuista voi voittaa jotain.
Harmitti vielä se, ettei itselläni ole mtään aku ankka -sähköpostiosoitetta, jolla olisin voinut olla kiinnostunut vuokraamaan asunnon ja viemään *akupellejen aikaa. Olisi voinut olla ihan hauska kokemus!