Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljeni vierailee riskiryhmään kuuluvien vanhempiemme luona lapsineen..

Vierailija
25.04.2020 |

Minusta aika kummallista, ottaen huomioon että se on kielletty. Sanovat vain ettei heillä ole mitään flunssaoireita. isovanhemmat eivät halua sanoa ei lasten ja lastenlasten vierailuille vaikka vaarantavat terveytensä. Mitä voin tehdä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kielletty. Itse olen isäni luona käynyt viisi kertaa pandemia-aikana, syystä.

Vierailija
2/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos ei arvosta vanhempiensa terveyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole tavannut mun äitiä kun pikaisesti ulkona muutamien metrien päässä. Molemmat ollaan riskiryhmäläisiä. En minä ainakaan sisälle päästäisi ketään. Ulkona turvavälin päässä han jees tavata.

Vierailija
4/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kielletty. Itse olen isäni luona käynyt viisi kertaa pandemia-aikana, syystä.

Olen kokoajan ollut siinä käsityksessä, että vanhusten ja riskiryhmäläisten luona ei saisi käydä...No, olen kai sitten erehtynyt. t. Ap

Vierailija
5/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tavattu kerran anoppia ja tavataan vappuna taas. Tästä sanotaan että kestää vähintään koko tämän vuoden. Ei voi olettaa että yksin asuva vanhus ei tapaa ketään melkein vuoteen. Se ei vaan ole mahdollista. Se olisi liian julmaa.

Vierailija
6/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokoajan ollut siinä käsityksessä, että vanhusten ja riskiryhmäläisten luona ei saisi käydä...No, olen kai sitten erehtynyt. t. Ap

Niin olet. Suositus on, ei kieltoa.

Vierailija
7/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kielletty, mutta on kehotettu välttämään tapaamista.

Vierailija
8/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oh, really?

Vierailija
9/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa vain ne lapset sinne mummolaan, lapset kuulemma ei tartuta. Aikuiset voisivat jäädä autoon istumaan vierailun ajaksi.

Vierailija
10/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka tapauksessa huolestunut. Etenkin kun tiedän, että veljeni perhe ei todellakaan missään eristyksessä ole ollut ja vaimonsa on vielä vanhainkodissa töissä

Vierailija
11/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte siis mahdollisen perinnön ennenaikaisesti?

Vierailija
12/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vanhemmillani eilen ensimmäisen kerran kuukausiin. Ajettiin 100 km, vein ostoksia heille isomman erän. Lähellä asuvat sisarukset huolehtivat normaaleista päiväostoksista. Oltiin ulkona ja hetki heidän autotallissaan (vanhemmat toisessa päässä autotallia ja minä lasten kanssa toisessa päässä autotallia). Sitten lähdettiin kotiin. Ei käyty sisällä, ei vessassa, ei syöty mitään jne.

Pari sisarusta on käyneet vastaavasti vanhemmilla ja toiset on vain soitelleet. Onneksi kaikki ymmärtävät pitää eristystä. Kukaan meistä ei ole niin itsekäs että vaarantaisi tahallaan vanhusten hengen.

Ap voisi soittaa veljelleen ja kertoa että on huolissaan vanhempien terveydestä. Ja voisi kertoa että korona voi tartuttaa vaikka ei olisi mitään oireita. Eli turvallisesti ei voi käydä sisällä kylässä. Voihan sitä ehdottaa tilalle vaikka pihalla vierailua tai netin kautta videopuheluita joiden kautta voi lukea, pelata jne lapset ja isovanhemmat.

Ap voisi kuitenkin ensin itse soittaa vanhemmilleen ja jutella heidän toiveistaan tilanteeseen. Ja sitten vasta veljelleen jos uskoo tämän ymmärtävän normaalia puhetta. Ja asian voi esittää niin että ei syytä menneistä mutta ehdottaa toimintatapaa jatkossa käytettäväksi.

Vierailija
13/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitään ei voi tehdä muuten kuin rangaistuksen uhalla?

Tämä korona on kyllä niin paljastanut ihmisten tyhmyyden ja välinpitämättömyyden.

Vierailija
14/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma siskoni ja lapsenikin on fiksu. Tuo ap:n veljen toiminta on edesvastuutonta.

Vierailija
15/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea puuttua tähän ja tuntuu, että ylireagoin. Itse en ole käynyt sen jälkeen kun epidemia alkoi enkä aio käydäkään, ennen kuin se on turvallista. Olemme kyllä huolehtineet että heillä on kaikki muuten kunnossa, ruokakuljetukset toimii jne. Eli nämä vierailut on sinänsä ihan turhia. Mutta mikä minä olen  kieltämään jos vanhukset itse kutsuvat vierailulle ja joku sitä kutsua haluaa noudattaa... Pelottaa vaan. t. Ap

Vierailija
16/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä kärkkymässä.

Vierailija
17/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset on noin idiootteja että heidän mielestä hallitus voi määrätä saako nähdä lähisukuaan vai ei, kannattaisi vähän miettiä pidemmälle asioita. Hallitus ei voi ihmistä määrätä eikä hallitus voi määrätä pidätkö häät, hautajaiset ymv. Aika moni elää ihan normaali elämää ja juhlii juhlansa ja pitää huolta vanhuksista ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Jos haluaa mennä mukaan tohon hysteriaan niin ihan vapaasti. Hallitus ei määrää ihmistä. Mikään ei ole kielletty koska sellaista ei voi tehdä. T: juuri häissä joissa on 240 vierasta :)

Vierailija
18/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan tavattu kerran anoppia ja tavataan vappuna taas. Tästä sanotaan että kestää vähintään koko tämän vuoden. Ei voi olettaa että yksin asuva vanhus ei tapaa ketään melkein vuoteen. Se ei vaan ole mahdollista. Se olisi liian julmaa.

Joo, ihan kauheen julmaa yrittää säästää joku koronavirukselta. Tosi vastuutonta ajatella toisen terveyttä ja hengissä pysymistä :)

Vierailija
19/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona tulee jos tulee, siihen ei kaikki vanhatkaan kuole. Hallitus ei määrää kun se ei voi tehdä niin. Ihmiset haluaa nauttia elämästä eikä sulkeutua neljän seinän sisälle vain siksi kun hallitus niin sanoo.

Vierailija
20/27 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi ei me kuollaan kaikki kun hallitus sanoo niin. Olkaamme kaikki kotona ja lopetetaan elämästä nauttiminen. 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi