WHO sanoo, ettei immuniteetista koronavirukseen ole tieteellistä näyttöä
Jos immuniteettia ei muodostu, niin silloin koronarokotteen kehitystyö on täysin turhaa. Rokotehan perustuu nimenomaan siihen, että elimistöön piikitetään pieni määrä taudinaiheuttajaa, mahdollisesti heikennettyä sellaista, jotta elimistö muodostaa immuniteetin tautia vastaan.
Jos immuniteettia ei muodostu, niin silloin myös epidemian hidastaminen rajoitustoimin on turhaa. Tuolloin rajoitustoimien on tähdättävä epidemian hidastamisen sijasta taudin tukahduttamiseen, sillä silloin se on ainut keino päästä taudista eroon.
Kommentit (33)
Niin, tuo WHO:n lausunto tarkoittaa, että mikään tutkimus ei osoita syntyvän (ainakaan kestävää) immuniteettia. Se lienee lausuttu toppuuttelemaan näitä laumasuojan huutajia. Ja hyvä niin.
Sinänsä tuo ei tarkoita, etteikö sitä voisi syntyä myöskään.
Kummastakaan skenaariosta ei ole vaan tutkimustuloksia vielä.
Jotain voidaan arvioida muiden samantyyppisten virusten perusteella, mutta ei sanoa mitään varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Mika Salminen puhui ihan asiaakin tämän päivän Ykkösaamussa. Fakta on, että loputonta sulkua ei voida jatkaa sillä rokotetta ei välttämättä tule koskaan. Laumasuojaa tautiin ei tule muulla kuin rokotteella. Epidemia voi hiipua mutta tauti ei tule ikinä häviämään.
Itse olen kylläkin sitä mieltä että kouluja ei kannata enää tälle keväälle avata.
Laumasuoja voi tulla myös, kun populaatiosta riittäävä määrä sairastaa taudin.
Jos sairastamisesta ei saa immuniteettia, niin ei tule laumasuojaa.
Itse kyllä uskon, että tuo lausuma on tutkijan lausunto, eikä tarkoita vielä mitään. Hän vain sanoo, että asiaa ei vielä ole tutkittu. Tiedän, että on kehitteillä suusuihkeena annettava rokote. Sitä voisi itse uusia.
:D Ei helvata et kai nyt kuvittele, että se on kuin joku hengityksenraikastin, jota itse vain suihkauttelet silloin tällöin suuhun, haha :D Saahan influenssaankin nenäsumuterokotetta, mutta ei sitä kyllä kukaan itse saa kotiin laitettavaksi :D Nyt järki käteen. Lisäksi koronaan on kehitteillä satoja muitakin rokotteita. Mikään niistä ei välttämättä koskaan pääse markkinoille. Just saying.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Mika Salminen puhui ihan asiaakin tämän päivän Ykkösaamussa. Fakta on, että loputonta sulkua ei voida jatkaa sillä rokotetta ei välttämättä tule koskaan. Laumasuojaa tautiin ei tule muulla kuin rokotteella. Epidemia voi hiipua mutta tauti ei tule ikinä häviämään.
Itse olen kylläkin sitä mieltä että kouluja ei kannata enää tälle keväälle avata.
No eihän, jos taudin voi sairastaa aina uudestaan.
Kyllä alkaa vähän vaikuttaa, että suurin toivo on lääkitys, ei rokote.
Jotkut lääkkeet toimivat alustavien tutkimustulosten perusteella aika hyvin koronan alkuvaiheessa, koska estävät monistumista. Mutta ne pitäisi aloittaa hyvin pian ensioireiden jälkeen, siinä vaiheessa kun ollaan sairaalahoidossa on liian myöhäistä, virus tekee jo tuhojaan täydellä voimalla. Sen sijaan kaikki yhtään lupaavammat kokeilut vakavien tapausten hoidossa (ainakin julkisuudessa olleet) ovat valitettavasti ajautuneet umpikujaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastamisesta ei saa immuniteettia, niin ei tule laumasuojaa.
Itse kyllä uskon, että tuo lausuma on tutkijan lausunto, eikä tarkoita vielä mitään. Hän vain sanoo, että asiaa ei vielä ole tutkittu. Tiedän, että on kehitteillä suusuihkeena annettava rokote. Sitä voisi itse uusia.:D Ei helvata et kai nyt kuvittele, että se on kuin joku hengityksenraikastin, jota itse vain suihkauttelet silloin tällöin suuhun, haha :D Saahan influenssaankin nenäsumuterokotetta, mutta ei sitä kyllä kukaan itse saa kotiin laitettavaksi :D Nyt järki käteen. Lisäksi koronaan on kehitteillä satoja muitakin rokotteita. Mikään niistä ei välttämättä koskaan pääse markkinoille. Just saying.
Niitä voitais kokeilla mun puolesta kyllä näihin pelkääjiin.
Win - Win tilanne.
Eikö!
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän, jos taudin voi sairastaa aina uudestaan.
Voihan rokotettukin sairastua. Immuniteetin pitää populaatiotasolla parantua vain hieman, niin taudin eteneminen pysähtyy. Sitä on laumasuoja. Yksilö voi silloinkin sairastua, mutta se ei enää ole epidemia.
Mua niin ärsyttää kaikenmaailman "asiantuntijat".. Ensin sanovat yhtä sitten toista. Tegnell on nyt monta viikkoa paasannut laumaimmuniteetista. No oliko eilen vai toissapäivänä äijä jossaki tv haastattelussa sanoi ettei sitä kukaan vielä tiedä tuleeko varmasti immuniteettia taudille.
Ainoa toivo on keksiä estolääkitys niin kuin malariaan, mitä otetaan jos matkustaa riskialueille. Tai toimiva lääke keksiä sairauden hoitoon, jos immuniteettia ei synny sairastamalla.
Huvittaa, kun kavereistani ne jotka ovat perusterveitä eristäytyvät ja sitten ovat sitä mieltä, että laumasuojalla päästään koronasta ja siksi pitää avata koulut ja terveiden mennä "ottamaan" korona. Kuitenkaa eivät iyse ole valmiita siihen.
Fasessa näkee tyyppien meuhkaavan tavalliseta flunssasta ja siitä, että haluavat sen, että saavat vastustuskyvyn. Ihme etteivöt sitten hommaa sitä.
Se on helppoa tietenkin turvasta huudella ja antaa muiden kantaa riski kuolemasta yai pysyvistä vammoista. Myös etätyö loppuu sairastumiseen viikoiksi jolloin moni firma on hädässä, kun osaajat ovat pois käytöstä. Puhumattakaan suorittavan työntekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
No, flunssiinei kovin pitkäkestoista immuniteettia tule. Esim peruskoronaan immuniteetti on ollut parista kuukaudesta korkeintaan kahteen vuoteen. Ei ole kauheasti syytä olettaa, että tämä olisi hirveästi erilainen.
Siksi ajatus kaikkien sairastuttamisesta on järjetön. Johan se immuniteetti alkaa ensimmäisillä hiipua ennenkuin aalto on lähelläkään edes kymmenesosaa väestöstä.
Perusflunssan immuniteetin kestoa on siksikin vaikea arvioida, koska tavallista flunssaa aiheuttaa aivan hemmetin moni taudiaiheuttaja. Joten vaikka yhtä vastaan tulisikin immuniteetti, voi flunssan saada siksi uudelleen aivan eri taudinaiheuttajalta. Tavallista nuhakuumeflunssaa vastaan rokotteen kehittäminen on siksi melkeinpä mahdotonta, kun taudinaiheuttajia on niin valtava määrä.
Tuossa yllä mainitsemassani puhun siis nimenomaan flunssasta, en influenssasta.
HIV:llehän on estolääkitys. Se ei ole rokote, koska se ei suoraan hyödynnä elimistön omaa immuunipuolustusta, mutta toimii hieman rokotteen tavoin.
Ylen mukaan "WHO tyrmää", vaikka sanoo vain näytön puuttuvan. Ei osannut tätäkään uutisoida oikein.
Ei pidä paikkaansa. Nyt kiertää A, B ja C variantit ja käytännössä 4 kk sisällä on tullut yli 40 nukleotidin mutaatiot.