Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teille himo makeaan, jos syötte pienenkin määrän?

Vierailija
25.04.2020 |

Olen yrittänyt päästä sokeriherkuista eroon. Mulle käy niin, että jos en syö moneen päivään mitään makeaa, minun ei edes tee mieli karkkia. Voin olla viikonkin ilman karkkia, mutta sitten menen väsyneenä ja huonolla mielialalla kauppaan ja ostan suklaalevyn ja pakkaseen varalta vähän jäätelöitä. No sitten käykin niin, että syön rivin suklaata ja sitten vielä toisen. Tulen ähkyyn ja poden huonoa omatuntoa. Kun olo tasaantuu, muistan ne jäätelöt pakkasessa ja otan jälkkäriksi jäätelöä ja vähän keksejäkin. Koko päivä menee herkutellessa.

Miten ihmeessä pääsen karkinsyönnissä kohtuukäyttöön? Haluaisin oikeasti pystyä syömään kaksi palaa suklaata kahvin kanssa ilman, että se johtaa koko päivän mässäilyyn. En tajua itseäni. Kun minä oikeasti pystyn olemaan vaikka viikon ilman karkkia enkä edes kaipaa sitä. Sitten retkahdan heikolla hetkellä ja mässytän koko päivän ja poden huonoa omatuntoa.

Mikä tähän auttaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta mulla sama

Vierailija
2/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele seksiä, älä keksiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pidä herkkuja kotona. Jos joudut hakemaan ne kaupalta niin ehdit tulla järkiisi matkalla.

Vierailija
4/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy noita kaapit tyhjäksi repsahduksia kun olen väsynyt. Sitten en saa unta sokerihumalissani. Pyrin siihen, että klo 19 jälkeen en söisi enää mitään. Tämän jälkeen jos ottaa edes pienen voileivän niin kohta menee toinenkin ja sitten on saatava sokeria päälle. Tavoitteena on mennä klo 22 nukkumaan ja nukahtaa suunnilleen heti. Kello soi klo 06. Olen viisikymppinen nainen ja urheilen paljon jos mitenkään liittyy tähän.

Vierailija
5/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama suolaisten kanssa, ainakin tiettyjen sipsien. Olen epäillyt, että niissä on jotain, mikä saa himoitsemaan toistakin sipsiä, ja vielä yhtä ja vielä yhtä...

Vierailija
6/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuon takia en ostakaan enää herkkuja. Helpompi on hallita painoa kun kävelee keittiöön ja siellä on vastassa parsakaali, näkkäriä, ja raakaa kanaa. Jotkut helposti napattavat hyvänmakuiset herkut on ihan tuhottoman helppo vetäistä naamaan ja niistä kertyy ihan hirveä määrä kaloreita. Terveelliseen ruokaan ei tule himoa ja sitä ei tee mieli napostella tylsyyteen kun se ei maistu niin hyvältä kuin ne ihanat herkut.

Vierailija
7/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön keittiöstä herkut ensin. Jos kotoa löytyy 6 jätskituutin pakkaus, 1 kääretorttu ja loput normaalia ruokaa, niin mun "ateriat" koostuu niin kauan jätskistä ja kääretortusta, kun ne on loppu. Eipä siis auta kuin ostaa kaupasta vähemmän herkkuja. Joskus vien epäterveellisimpiä ostoksia esim. mehua, alas kerrostalon kylmäkellariin, sinne pitää kävellä, avata matkalla ovia ja lopulta lukko, joten laiskuus hidastaa siellä olevien asioiden syömistä. Normaalisti avaisin mehun heti, mutta sieltä purkkia ei jaksa hakea jopa moneen päivään.

Vierailija
8/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama suolaisten kanssa, ainakin tiettyjen sipsien. Olen epäillyt, että niissä on jotain, mikä saa himoitsemaan toistakin sipsiä, ja vielä yhtä ja vielä yhtä...

Myös sipseissä on sokeria

Vierailija
9/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä idea, etten osta mitään kaappiin. Käyn kaupassa vain kerran viikossa, joten ei tule lähdettyä muulloin kauppaan. Mutta olisi ihanaa päästä siihen, että kaapissa voisi olla suklaalevy ja karkkipussi, josta käy ottamassa päivässä pari karkkia ja pari palaa suklaata ja siinä kaikki. Eikä näin, että ahmin sitten kaapit tyhjäksi kerralla. 

Hävettää kertoa, mitä kaikkea herkkua olen syönyt tänään, mutta kirjoitan sen tänne julkisesti, niin tajuan itsekin. Olen syönyt tänään kaksi munkkia, koko pussin lakuja ja jäätelön. Nyt oksettaa ja maha on turvonnut kuin rantapallo. Ostin tänään lakupussin ja jäätelöä, koska ajattelin syöväni tänään ihan pari lakua ja syöväni jäätelön ensi viikolla ulkona, jos on lämmin päivä. Tätä ennen olin viikon syömättä karkkia eikä tehnyt yhtään mieli. Olen ollut tänään väsynyt, koska nukuin yöllä huonosti ja kävin kaupassa väsyneenä. Nyt harmittaa. 

ap.

Vierailija
10/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin minun elämästäni! Olin teinien innostamana heidän kanssaan kuukauden herkuttomalla, ja reilun viikon kärvistelyn jälkeen ei enää tehnyt makeaa mieli. Nimenomaan makea on kompastuskiveni. Kuukauden lakkoiltuani olen leiponut muutaman kerran, ja joka kerta olen syönyt leipomuksia enemmän kuin olen aikonut. Ei tässä auta muu kuin pitää tiukkaa linjaa. Suklaata, karkkia tai keksejä en ole syönyt kohta kahteen kuukauteen, ihanaa!

Vierailija
11/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
12/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lukea onnistuneita kokemuksia! Ehkä minäkin vielä onnistun. Tiukka linja on varmaan se paras niin kauan, että on oikeasti jotain itsekuria. Mulla on niin hyvä olo, jos en syö mitään makeaa. On ihanan kevyt olo ja maha ei turvota ja toimii muutenkin hyvin. Syön muuten kaikkea terveellistä ja ostan luomuruokaa ja tykkään sydöä marjoja ja kasviksia. Hävettää sitten kaupassa lastata kaikkien terveysruokien perään hihnalle karkkipussia, suklaapatukoita, jäätelöä ja vanukasta. :( 

ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä