Minkä sinä määrittelet ihmishengen arvoksi?
Nyt on tilanne, jossa sinä määrittelet ihmishengen arvon. Sinun ja vain sinun on mahdollista pelastaa ihminen käyttämällä omaa, taikka lainaamaasi rahaa siihen. Tällä käyttämällä summallasi, kyseinen kuolettavuustekijä poistuu kokonaan. Ihminen, jonka hengen pelastat, on sinulle täysin tuntematon. Tiedät ihmisestä vain sen, että 90% todennäköisyydellä hän on hyvin vanha.
Nyt kysymys onkin, millaisen summan omista säästöistäsi olisit valmis käyttämään, taikka ottamaan pankista lainaa, tuon hengen pelastaaksesi?
Kommentit (33)
Ruumis ilman henkeä on kuollut.
Juma on eläväki tekevä henki.
MINÄ OLEN
Se joka minä olen, sanoo Herra, joka on aina ollut ja oleva.
Vierailija kirjoitti:
Ruumis ilman henkeä on kuollut.
Jumala on eläväksi tekevä henki.
MINÄ OLEN
Se joka minä olen, sanoo Herra, joka on aina ollut ja oleva.
.
Riippuu paljonko maksaa 1kpl 9mm burana, sillähän ainakin oikein sijoitettuna hengen saisi pois joten henki voisi olla sitten sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vähäiset säästöni, eli 8000e. En miettisi hetkeäkään.
Sillä voisi pelastaa ailka lauman afrikkalaisia lapsia, jotka viidentoista vuoden kuluttua tulisivat Suomeen huutelemaan lisää rahaa iPadiin.
Vierailija kirjoitti:
entä jos sillä rahalla eläisi 7 kuukautta ? sijoittaisitko myös silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen heitä joille tuntemattoman henki ei ole minkään arvoinen. Kaikkien henki on itseisarvoinen, eikä henkiä mitata rahassa. Iän kertyminen ei tee ihmisestä arvotonta. Oletteko itse vihanneet omia isovanhempianne vai miksi ihmeessä vihaatte vanhuksia?
Kuka mistään vanhusten vihaamisesta on puhunut? Hoidot joista riippuu elämä, todellakin mitataan rahassa. Nyt kysymys ilmeisesti oli, kuinka arvokkaaksi ihmiselämän arvioit sen kautta, että paljonko olet siihen valmis panostamaan.
Vanhuksen hoitoja ei mitata rahassa, se että vanhaa, vanhaa ihmistä ei kuskata syöpähoitoihin, leikkauksiin, teho-osastolle korona hoitoihin mitataan kärsimyksellä, se että dementoitunutta 88v ei elvytetä johtuu vain siitä että elämä elvytyksen jälkeen on entistä suurempaa ja pidempää kärsimystä.
Eli vastaus APn kysymykseen en senttiäkään, jos kyseessä on kärsimysten pitkitys
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljonko maksaa 1kpl 9mm burana, sillähän ainakin oikein sijoitettuna hengen saisi pois joten henki voisi olla sitten sen arvoinen.
Henki lähtee ruumista poisnukkumaan aikojen loppuun saakka, jolloin se taas virvoitetaan.
Esikoisena ja ainoana tähän asti kuolleista on herätetty Jeesus Kristus.
Henki ei suinkaan katoa lähtiessään.
Vierailija kirjoitti:
Eli tuntematon ihmishenki on sinulle 8000e arvoinen. Et kuitenkaan ottaisi lainaa lisäksi esimerkiksi 100 000euroa?
Vierailija kirjoitti:
Galaxy s9
Miten nyt liittyi mihinkään?
Som ppu =50 e.