Karsean näköistä kun ihmiset hortoilee kasvomaski päässä kaupoilla.
Tulee sairas tunnelma.
Suurimman osan tavaroista pystyy tilaamaan verkosta jos niin paljon pelottaa.
Kommentit (28)
Ei kaikkialla ole mahdollista tilata ruokaa. Täälläpäin kaikki kuljetukset on jo täynnä ja se harva mikä näyttää vapaata, on kuukauden päähän.
Eikä köyhillä ole varaa tilata joka viikko ruokakuljetusta (täälläpäin maksaa 25e / tilaus)..
Jos sua niin kovin ne maskit pelottaa, niin tilaa ruoka kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkialla ole mahdollista tilata ruokaa. Täälläpäin kaikki kuljetukset on jo täynnä ja se harva mikä näyttää vapaata, on kuukauden päähän.
Eikä köyhillä ole varaa tilata joka viikko ruokakuljetusta (täälläpäin maksaa 25e / tilaus)..
Niin no ymmärrän, että ruokakaupassa pitää käydä, mutta esim. rakennustavara/puutarha tarvikkeet on helppo tilata netistä.
On siitä maskista se hyöty, että ihmiset väistelee, kun olettavat maskipäällä olevan sairastavan koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no ymmärrän, että ruokakaupassa pitää käydä, mutta esim. rakennustavara/puutarha tarvikkeet on helppo tilata netistä.
En minä ainakaan halua lähteä tilaamaan yhtä 3 euron pussia multaa 7 euron kotiinkuljetuksella.
Ei oo todellista mikä aloitus x,DDD
Mikä on kuin Suomessa heti ahdistutaan jos omaan näkökentään joutuu jotain mistä ei tykkää??? Mitä se sinun pientä elämääsi ärsyttäää?
Minua alkaa jo kuvottaa tämä ilmapiiri meidän maassamme. Kamalan ahdas ja joustamaton! Oikein kyyräilyn ja käskyttämisen maa.
Vinkki: älä mene koskaan Japaniin.
En oo vieläkään nähny yhtäkään maskia pitävää henkilöä.. Olis hyvä jos pidettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan halua lähteä tilaamaan yhtä 3 euron pussia multaa 7 euron kotiinkuljetuksella.
Siksi keskitätkin tilauksesi, niin että ostat samalla vaikka uuden kastelukannun, rautalankaa, kasuravinnetta, aitaa, lapion, kukkaruukkuja, aurinkokennovalaisimia, maalia, kyllästettä, pihalaattoja yms..... ei voi olla niin, ettet tarvi mitään muuta, kun yhden pussin multaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Japanissa. Huvittavan näköistä se sielläkin on, mutta kuuluu heidän kulttuuriin.
Tilasin aluksi kaiken netistä. Sitten posti lopetti tavaroiden toimittamisen kotiin & valitsemaani lokeroon ja piti alkaa noutaa paketteja 30 jonotusnumerolla postikonttorista. Ruokakauppaan en ole saanut etätoimitusaikaa enää pitkiin aikoihin. On ollut pakko mennä kauppoihin, vaikka on jatkuva yskä. Harmi ettei hengityssuojia saaostaa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin aluksi kaiken netistä. Sitten posti lopetti tavaroiden toimittamisen kotiin & valitsemaani lokeroon ja piti alkaa noutaa paketteja 30 jonotusnumerolla postikonttorista. Ruokakauppaan en ole saanut etätoimitusaikaa enää pitkiin aikoihin. On ollut pakko mennä kauppoihin, vaikka on jatkuva yskä. Harmi ettei hengityssuojia saaostaa mistään.
Ainakin motonetissä näytti olevan tiskin vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Aasialaisen päässä sen maskin jotenkin ymmärtää, kun elävät siellä saasteissa tiheästi.
Pistä itse maski silmille ja hortoile sokkona, ei tarvitse muita katsella.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista mikä aloitus x,DDD
Mikä on kuin Suomessa heti ahdistutaan jos omaan näkökentään joutuu jotain mistä ei tykkää??? Mitä se sinun pientä elämääsi ärsyttäää?
Minua alkaa jo kuvottaa tämä ilmapiiri meidän maassamme. Kamalan ahdas ja joustamaton! Oikein kyyräilyn ja käskyttämisen maa.
Tätähän tämä just on. Ikärasismia ja lihavien ihmisten solvausta. Kauneuden ja tyhmyyden ihannointia. Kyyräilyä ja käskyttämistä, ja kaikki ok, kunhan mun oma napa voi hyvin.
Ap on vain katsellut esim. Japanin matkailumainoksia, missä kirsikkapuut kukkivat ja loput onkin pelkkää filtterin tuotosta. Näin se totuus sitten iskee päin näköä. Vai että pitäisi olla vielä mieliksi ja tilata kamat kaupoista. Ap maksaa?
Ja vinkiksi ap:lle: Tutustu sota-aikojen kirjallisuuteen, sekä katso niistä myös kuvat oikein tarkasti. Silloin riitti kauhisteltavaa, oikeesti.
Mun maskinkäyttö ei johdu siitä, että mua pelottaisi. Se johtuu pikemminkin siitä, että kun työni takia liikun ihmisten ilmoilla ja kuljen työmatkoja bussilla, niin tiedän olevani potentiaalinen oireeton taudinkantaja. En halua olla supertartuttaja, joten kun olen bussissa, ruokakaupassa ym. suljetuissa sisätiloissa joissa on paljon ihmisiä tiheässä, niin käytän maskia jotta se rajoittaisi omien eritteideni leviämistä. Lisähyötynä on se, että maski muistuttaa olemaan koskematta kasvoihinsa, ja eiköhän se jonkin verran suojaa myös muiden suorilta roiskeilta, vaikka sellaisesta ei mitään tieteellistä todistetta kangasmaskin kohdalla olekaan. Tilataan kyllä ruokaa myös kotiinkuljetuksella, mutta tähän asti ei ole ollut realistista saada kaikkia tuotteita sitä kautta, koska vapaita kuljetusaikoja järkevän ajan päähän on ollut tarjolla vain pikkukaupoilla, joilla on huono valikoima ja kalliit hinnat. Nyt kapasiteetti näyttää olevan paranemassa, ainakin parilla aiemmin hyvin ruuhkautuneella kaupalla on ilmestynyt lisää toimitusaikoja (ja ei, en todellakaan aio kertoa millä kaupoilla!), joten jatkossa kotiinkuljetuspalvelua pystynee käyttämään aiempaa enemmän. Ihan kaikkea ei kuitenkaan välttämättä pysty netissä hoitamaan, joten kyllä, aion jatkossakin "hortoilla" maskin kanssa kaupoissa. (Tosin en hortoile. Ei se niin pahasti silmille tule.)
Vierailija kirjoitti:
Pistä itse maski silmille ja hortoile sokkona, ei tarvitse muita katsella.
En minä laita maskia.
Kevät tulee ja ihmiset kulkee maskit naamalla ja pilaavat fiiliksen.
ap
Ap ei ole käsitellyt koronaan liittyviä pelkojaan, kun muiden maskit noin ahdistavat.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: menkää Japaniin, niin sopeudutte joukkoon maskeinenne.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole käsitellyt koronaan liittyviä pelkojaan, kun muiden maskit noin ahdistavat.
Mites kun ap lopuksi joutuu terapeutille, ja silläkin on pelottava maski naamallaan? Pakkopaitaan?
Korona-aikana ulkonäköseikat eivät ole keskiössä.