*UUTEEN viikkoon SYYSKUUN väki*
Kommentit (19)
Ensimmäinen lomapäivä. Kipii! Kotiäidin vapaus ja yhdessä oloa Nöösän kanssa koko päivän. Tulen siis pinovahvuuteen lähes päivittäin. Tätä kaikkea olen jo ehtinyt kaivata ja odottaa. Saan tavattua ystäviä, sivistettyä itseäni, hiottua arkeamme, leikittyä Nöösän kanssa, rentoutua, tehtyä kotihommia urakalla ja maalattua taloamme. Juu, huimat on tavoitteet. ;) Jospa edes osa toteutuisi. Tärkeintä olisi saada meidän levoton tilanne rauhoitettua. Eniten levottomuutta tuovat nukutusmaratonit, uniongelmat ja allergiaoireet. Mistähän vain saisi viisasten kiven? Tosin muutamia ahaa-elämyksiä olen kokenut, mutta ei niistä vielä keinoiksi taida olla. Pohdinttavaa piisaa...
Levottomuutta viime päiviin on tuonut myös sisko ja hänen raskaus. Nyt menossa rv 42+2 (tosin la saattoi olla liian aikainen) ja sairaalassa on prenalla käynnistyksessä. Limatulppa lähti viikonloppuna ja nyt on taplettishow menossa. Pikkusisko on melkoisen kyllästynyt, kun haluaisi vauvan jo syliinsä. En ihmettele. Itselle 6 päivää yli la:n oli pitkä aika. Toivottavasti supistukset pian tulisi, ne kun ovat tähän asti olleet hukkapiilossa. Jännittää ja pelottaa. Kauhukokemukset ei meinaa jättää taaskaan rauhaan.
Viikonlopun turinat: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7693950&p=1&mpage=4&tmode…
Nyt olen vähän kiireinen, kun täytyy pian mennä tutustumaan syksyn työpaikkaan. Omaa napaa nyt koko teksti. Anteeksi. Palailen. Smuik!
Jaksua kaikille!
-Mimmuli ja Nöösä
Hei!
Vaikka olen verraten vähän kerinnyt roikkumaan netissä viime aikoina, niin heti iskee vieroitusoireet, kun tietää, ettei pääse ollenkaan kuulumisianne lukemaan. Kovasti olette mielessä ja paljon olisi kommentoitavaa, vaan kun ei kerkiä. Taas pitäisi tehdä sitä ja tätä ja tuota. Erityisesti totean, että Tean uutiset olivat ihania, Onnea vielä.
Kaikille lomansa aloittaville rentouttavia aikoja, allekirjoittanut toivoo niitä myös itselleen.
Meitin maalaisromanttinen ilmapiiri on hiukan kärsinyt kaikenmoisista probleemoista. Pahuksen rehu piti olla tehty jo ajat sitten, vaan loppua ei vielä näy, ehkä höömötys jo, kymmenen hehtaaria jäljellä:/ Jokaikinen kone on mennyt vuorotellen rikki, ensin hajosi niittomurskaaja, sitten lainakone ja kun lopulta kaataminen rullasi, hajosi paalaaja. Ei ihan hirveästi naurattanut torstai iltana, kun olimme hehtaaritolkulla kaataneet heinää maahan ja paalaaja vietiin korjaamolle, nyt vasta saadaan se takaisin. Ja ilmat tietenkin mitä mainioimmat. No, rahalla saa ja vieras paalaakin nyt osan pelloista. On kyllä ollut kallis rehunteko, paalaajan korjauslasku lähentelee miehen mukaan 1000 euroa:(
Sanomattakin on selvää, että olemme jokseenkin väsyneitä ja stressaantuneita, jopa positiivinen mieheni. M on saanut edelleen tyytyä mumman hoitoon ja se tuntuu sujuvan, minä puolestani saan sitten niskaani aina kotona ollessani kaiken väsyn, kiukun, hermostuksen ja uhman ja kun en sitä itsekään väsymyksessäni jaksaisi kantaa. Mutta ymmärrän sitä kuitenkin, varsinkin kun allergia ei taaskaan ole tasapainossa. Motilla on ihottumaa ja joka paikka kutisee, yöt on täynnä huutoa. Notta Mimmuli, sympatiat, ajattelen sinua öisin!
Jos jotain hyvääkin eli tässä touhussa luottamus ihmisten hyvyyteen on kasvanut aimo annoksen. Olemme saaneet rutkasti pyyteetöntä apua ja sympatiaa. Maaseudun yya-sopimukset ovat vertaansa vailla. Parisuhde on taas yhtä kriisiä vahvempi, on tullut riideltyä paljon, mutta olemme yrittäneet muistuttaa toisiamme, että emme rakasta tätä tilannetta, toisiamme silti edelleen paljonkin. Ja silti jaksan iloita tästä maaseudun rauhasta, kauniista maisemasta, jokapäiväisestä kanelikahvista pihamaalla, kohta kukkivista pioneista, viimeisenä syntyneestä pienestä vasikasta, tuoksuvasta rypsipellosta, lehmien ja hevosen laidunajasta.
Lomaakin on tiedossa lähtien perjantaista, matkaamme Pohjoiseen. Sitä ennen tiedossa tylsääkin tylsempi päivä allergiasairaalassa. *huokaus* En hirvittävästi jaksaisi kuunnella taas niitä litanioita siitä, mitä jo pitäisi ja kuinka nopeasti, vaan ei auta.
Raskaana olevien kuulumisia jännitän kovasti, aivan vatsassa vääntää kun mietin, että kohta kuulemme ihania uutisia:) Olen yksinäni naureskellut noille Kukkuun ja T@hden ajatuksille, että joko saa tulla vaiko ei. Tuttuja juttuja. Minä aikoinani hoin ihan viimisiin päiviin, että vielä ei saa syntyä. Ensin piti saada työt loppuun, sitten opiskeluiden viimeinen harjoittelu ja monen monta tenttiä ym. Viimiset viikot ajelin täältä edes takaisin Kuopioon, vikalla kertaa taisi olla rv 38+ ja mieskin lähti jo mukaan ja kun lähdimme takaisin, alkoi kamalat supistukset. Totesin vain, että ei vielä, ensin yksi essee valmiiksi ja vasikat pitää vieroittaa:) Motti syntyi tiistaina, minä jouduin sairaalaan maanantaina ja vasikat vieroitettiin edellisenä perjantaina ja minä olin edelleen ison mahani kanssa joukon jatkona kaikkien kauhuksi:) Mutta raskaus olikin äärettömän helppo. *Ah, näitä muistoja*:D
Nyt on pakko siivota, huomaa, että täällä vaan juostaan edes takaisin. Ai niin, tässä sekamelskan keskellä olemme tehneet sellaisen päätöksen, että minä jatkan vielä kotona ellei sitten eteen tipahda jotain aivan mahtavaa työjuttua. Opiskeluita jatkan ja jaamme töitä yhä enemmän tilalla, mutta muutoin haluamme antaa Motille mahdollisuuden kotona oloon ja itsellemme sitä myöten hitusen helpomman arjen.
Piste on pakko laittaa johonkin.
:)
Aavis ja Motti(joka tosiaan osaa kuperkeikan ja nyt rakastaa yli kaiken kaikennäköistä pää alaspäin roikkumista)
Huomenna lähdemme heti töistä suoraan ajelemaan Kemiin, josta suuntaamme keskiviikkona Orivedelle, jossa isommat lapset jo odottelevat (tosin tänään ovat Särkänniemessä, joten eivät ehkä odottele :))
Jossain välissä saatan päästä koneelle, mutta luultavimmin en. Takaisin joudumme tulemaan jo viikon päästä (12.7), kun miehellä alkaakin jo työt :( Noh, minä sitten vielä yli pari viikkoa kotona sitten lomailen. Jospa sitten saisin käytyä käsiksi (huonosti voiviin) kukkapenkkeihimme ja ehkä tehdä jopa suursiivouksen (paineita lomalle minullekin?).
Kukkuu, tsemppiä synnytykseen!!! Varmasti on nyytti sylissäsi, ennen kuin koneelle taas kerkiän. Ihanaa ♥
Mukavaa heinäkuun alkua muillekin!
SaaMa
Ristiriitaiset tunteet tulee Kukkuun teksteistä, kun ei osaa päättää, onko kade vai ei. Siis sille, että selkeästi sulla on synnytys lähellä. (yllätys, yllätys, noilla viikoilla ;) Mulla taas ei. Mutta meneehän ne päivät tääläki eteenpäin. Ja ihan mielenkiintoista on se, mitä keskiviikkona äitipolilla tuumivat ja mitä ajomatka vaikuttaa. Toisaalta näillä helteillä tuntuu, että vauvan onkin parempi masussa ja vaikka itellä on jo liikerajoituksia paljonkin isonapalloni kanssa, niin sekin on jotenki ihan hyvä vielä.
Kyllä taas on saanu kiitellä tuota ilmalämpöpumpun viilennystoimintoa ja auton ilmastointia. Käytiin tänään mummulassa eli mun kotona ja siellä oli kyllä tuskasen kuuma sekä pihalla että sisällä.
Matkailijoile yhä muistutan, että kaikki vieraat ovat erittäin tervetulleita!
Hyviä reissuja!
Mantelille paranemisia. Kiva oli kuitenki lukea kuulumisia.
T-P. Onpa hienoa, jos vehnä sopii Onnille.
Mimmulille ja aavikselle yhä voimia allergiataistoon. Ja muille myös. Ja muutenkin.
Kiitos tsemppauksista.
T@hti rv 38+2
Mimmulille tsemppiä myös siskosi asiassa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Mä eilen koitin kysyä omalta siskoltani, että millä rv:llä hän on. No, ei hänellä ollu asiasta mitään tietoa eikä käsitystä. Mä sitte raskauskiekon kaivoin esille ja laitoin vähän ehdotusta ja tietoja vauvan koosta ym. Hänellä on kuiteki odotus melkein puolivälissä. Mutta suhtautuminen niin eri kuin mulla.
T@hti
Meillä on kaunis näppäimistö, Ida vähän koristeli sitä mustekynällä...
Lämmintä riittää, mies on ihan naatti ku töistä tulee, 8h auringossa on kyllä varmaan aika kamalaa... On vielä katolla töissä, et ei sieltä sit varjoakaan heti löydy. Tänään otti kahden tunnin unet ku tuli kotiin, nyt lähti Idan kanssa kauppaan.
Puistossa oli tänään ihmisiä!!! Täällä ei yleensä oo, siis vuoden aikana ehkä 5 kertaa on joku osunu puistoon samaan aikaan. Mut tänään oli peräti 4 lasta puistossa Idan lisäksi, yksien poikien isä sit jutteli kovasti, ja sanoi et heidän esikoinen oli ihan samanlainen ku Ida, ei hetkeäkään paikallaan. Kakkonen olikin sit rauhallinen poika, joka vaan tutki kukkasia ym.
Ida oppi kunnolla kiipeämään kiipeilytelineisiin, ei kiva kun se menee niin ylös et mä en yllä (oon 160cm). Onneks osaa tulla alaskin! Ida osaa myös kuperkeikan, toisinaan hermostuu kun ei onnistu, mut nyt on keksiny miten sen voi tehdä helposti. Idalla on sellainen sänky missä on metalliset päädyt, no Ida kiipeää jalkopäädystä (sängyn " ulkopuolelta" ), heittäytyy sen päädyn yli ja tekee kuperkeikan. Nyt on onneks vähän jo unohtanu ton homman, reilu kk sitten teki sitä jatkuvasti.
Huomenna pitäis kaupungilla käydä, keskiviikkona lupasin mennä katsomaan mun isoäitiä. Asuu tossa aika lähellä, ja ajateltiin mennä vaikka puistoon... Vähän jo mammalla muisti pätkii, ja on tosi itsepäinen, ikää 82v. Oli yks yö tippunu sängystä, sillä on sellanen turvaranneke et ku nappia painaa, niin kotipalvelusta tullaan auttamaan. Eipä ollu mamma painanu nappia vaan oli lattialla odottanu, puol 4 oli sängystä tippunu ja kymmenen jälk. aamulla soitti mun isälle, et voisko tulla auttamaan... Ei kuulemma mammalla omien sanojensa mukaan ollu muuta hätää ku jano! Jooh...
Jännää, kohta on Kukkuulla ja T@hdella nyytit sylissä! Ihanaa!
Vaipattomuudesta: Tänään ei laitettu Idalle vaippaa aamulla, koko aamupäivä meni hyvin, puistossa kävi pari kertaa metsässä pissalla. Päiväunillekaan en laittanu, koska ei Ida unissaan pissaa. Nyt illalla on pari vahinkoa tullu, toinen oli kyllä miehen vika ku oli antanu Idalle ruokaa, mut sit ei vieny syömisen jälkeen potalle vaan olivat ruvenneet saman tien muovailuvahalla muovailemaan... Ida oli niin innoissaan, ettei huomannu pissahätää. Kauhean usein täytyy vaan potalla käyttää, mut kaipa se niin on tämän ikäisillä. puistossa Ida sanoi ihan ite, et pissahätä ja näytti metsää kohti...
Vielä kysymys pk-seutulaisille: Mitä hyviä ruokapaikkoja on keskustassa? Siis lapsiystävällisiä? Idahan ei oikeen mitään syö (taas vaihteeksi) joten leikkipaikka pitäis olla... ei nyt viitteis Heseenkään mennä, se kun on täällä Turussakin :)
Oma napa oli taas näköjään etusijalla, nyt kuitenkin siivoamaan!
Petra ja Ida 1v10kk tänään! Huh, 2kk enää synttäreihin...
Kylläpä tuntuvat akrobaateilta teidän lapsosenne :) Idakin leiskautta voltteja tuosta vain. Tänään käväisin töissä Antsan kanssa. Meillähän ei portaita ole, mutta työpaikalla jonkun verran. Poika ei uskalla portaita normaalisti kävellä -ei suuntaan eikä toiseen- vaan ottaa varman päälle ja kiipeää pepullaan (matalimmatkin portaat :))
Isommat olivat nauttineet Särkänniemestä. Tyttö-keskimmäinen vain oli hiukan pettynyt, kun ei ollut päässyt isoon osaan laitteista. Hän oli ollut juuri 117 cm ja 120 cm olisi pitänyt olla (tyttö täyttää syyskuussa 7v.). Papan kanssa oli ollut vesivuoristoradassa. Kertoi, että ihan kiva, mutta kumma juttu oli ollut, kun viimeisestä mäestä olisi voinut pudota ja oli kovasti pelästynyt. Kerroin, että niissä laitteissa kuuluukin pelätä ja sitä tyttö hämmästeli kovasti (mitä hauskaa siinä sitten on?). Ensimmäinen kerta lapsillamme siis isossa huvipuistossa. Tyttö oli saanut rakkulat jalkaansa, kun kengät olivat hiertäneet. Mammalle ei ollut ollenkaan näyttänyt, että mukana kyllä on usempiakin kenkiä (äitini mietiskeli vain, että täytyy ostaa tytölle kengät, kun noissa hiostavissa joutuu olemaan ;) Laukusta kyllä löytyy esim. rennot sandaalit). Ihanaa, että ylihuomenna näemme isommat lapset taasen ♥
Mukavaa viikkoa, runsaan viikon päästä " nähdään" !
Saamuska
Siivottu on..." turhaan" ..
Anppi oli räkiksessä,sai antibiootit ja tauti meni pois.Nyt onki pahentunu ja huomenna eivät tulekaan...Meil ei taida olla lastenhoitajaa keskiviikoks,meni rahat hukkaa ja odotettu keikka ja kahdenkeskinen ilta :-((
MEil oli myös varattu tuolit mitkä piti huomenna hakee miehen vanhempien autolla...Ei nyt taas mee ihan putkee!!!!
Äitinki on tänää käyttäytyny niin että toivon että ikinä en ole sellanen lapsilleni ja tiedän et juttu ei ole kesken vaa lisää on tulossa!!En jaksa kuunnella!!!
En tiedä keskustan ravintoloiden lapsiystävällisyydestä...jos lapset mukana,se on Hese!
Hyvät möksäilyt Ynis!Taisit jo mennä..
Ja Saamuskalle hyvää lomaa!
Täytyy mennä syömään..
jatu,mieli maassa
Nimittäin kauhistelin aikoinaan ja nytkin vielä teitä syysmammoja, joiden taaperot ovat syntyneet syyskuun alussa heti tai jopa elokuun lopussa. Nytkin kun Tomera kirjoitti, että Ida 1v10kk ajatettelin, että ei, eihän Onni ole lähelläkään 2-vuotta vielä. Mutta tosiaan syksyyn on aika lyhyt aika. No olipas sekavaa.. Sitä kai yritän sanoa, että kun Onni on kuitenkin lokalapsi, niin ajattelen hänet aina niin nuoreksi.
Helle on ollut hirmuinen tänään. Illalla oli jo pää kipeä itsellä kun olen ollut koko päivän pihalla - ilman hattua. Juonut kyllä olen.
Vai että kuperkeikkoja jo tehdään. Eipä meillä. Mä olen pannut merkille, että Onni on vähän kuin isänsä; oudossa seurassa menee hiljaisemmaksi sivusta seuraajaksi. Puistossa eilen (kun mentiin tuonne kauas isompaan puistoon, jossa on aina muitakin) Onni kiikkui ja vieressä oli toinen lapsi. Onni oli koko ajan samassa asennossa eikä puhunut mitään. Tarkkaili vaan. Yleensä kun puhuu kuin papupata. Tomeran kanssa samassa samassa jamassa siis, meidän lähipuistossa ei ole koskaan ketään!!! Ärsyttävää kun saa itse kiikkua ja riekkua Onnin kanssa joka paikassa, että viihtyy.
Saamuskalle hyvää lomaa!!! Älähän liikaa tee stressaavia suunnitelmia lomalle:)
Mimmulille jaksamista!!! Mietin yks päivä liikennevaloissa, että miten ihmeessä sinä olet jaksanut pian 2 vuotta huonoja öitä?!?!? Ja muutkin allergisten äidit tietty. Sinut kun olen tavannut, nämä kaikki yöllä valvovat saavat sinun kasvot;)
Nytpä ei muuta. Pian nukkumaan. Huomenna taas uuden kujeet.
T-P
Olipas taas järkevää tekstiä tuossa ekassa kappaleessa. Kai se aurinko on tehnyt tehtävänsä.
Voi perhana Jatu, jos ette saakaan lapsille hoitajaa:( Mä voisin hoitaa mutta kun oon vähän kaukana.
T-P
hyvää matkaa ja mukavia kelejä lomailuun! MUkavaa loma-aikaa myös muille, tavoitteita on hyvä olla, vaan ei saa repiästressiä jos ne ei toteudukaan :)
Minä valmistaudun ylityörupemaan ja sitten alkaa loma, maanantaina. Sitä odotellessa ja helteestä nauttien...plaah, töihin kyl kuolee jo tätä jatkuu, kivaa painaan ylitöitä kun ei oo ees raikasta juomista, vedetkin pitää kantaa kotoota, on tääkin nykyaikaa... (huonot putket->vesi juomakelvotonta) Täytyy muistaa aamulla ottaa vaan mukaan, tänään menikin 1,5 ltr tosta vaan. Jospas laihiskin saisi taas puhtia.
Nyt unille, viime yö oli huono kun kahden taapertajan ja pyörijän kaa nukuin...
Tuttis
Eka tutiton päivä takana. Hyvin meni. Nukahtaminen ihan yhtä vaikeeta kuin pari viimistä viikkoa muutekin. Oikeastaan tutittomuutta ei huomaa muusta, kuin että Valma toteaa välillä, lähes unessakin, että: " tutti meni ikki" . Ei mitenkään vaadi tuttia. Valmalla vuotaa taas nenäkin, johan tässä oli viikko väliä ettei vuotanut.
Hienosti osa lapsukaisista on ilman vaippaa. Tänään Valmakin sanoi että kakka tulee, muttei suostu potalla ja hetken päästä se on vaipassa. Mutta otetaan tämä tutti nyt eka. Ensi viikolla ollaan mökillä, kokeillaan silloin.
Tänään on kyllä ollut kuuma päivä. Yleensä edes tuulee. Onneksi sisällä ei ole tukahduttava.
Hyvää lomamatkaa kaikille lähtijöille!
PL
Eilinen päivä meni ihan piloille. Nea ei nukkunut ollenkaan päikkäreitä. Tai ehkä 2min ja sit havahtui monen sattuman summana, eikä enää nukahtanut. Yli tunti vatkattiin rattaita yhteensä ja sit päätettiin, et kun lomalta tullaan, ni päikkärit siirtyy sisälle.. Varmaan katto naapurit, et ollaan taas ihan sekopäitä. Illalla Nekku vähän jälkeen puol ysin nukahti, kun olin ensin saanut hakata kepillä kattoon, että arabialainen hoilotus loppuisi.. Ja seiskalta ylös. Ei kovin pitkät unet.. No puistosta ajoissa tänään nukkumaan. Itken, jos nukutus yhtä kamalaa kun eilen!
Niin, eilen oli tarkotus alemyynneille suunnata. Oltiin niin poikki nukutussession jälkeen, et ei todella oltais jaksettu/ehditty kaupungille yliväsyneen lapsen kanssa. Hyvin Nekku kyllä illan jaksoi, kun oli paljon kateltavaa. Mies kantoi häkkivarastosta säkkejä, joissa turhaa kamaa ja niiden raivaaminen aloitettiin. Varasto kamalan täynnä ja hyvä kun jotain saatiin aikaseksi! Ihme kamaa sitä on taas tullut säästettyä!
Harmittaa vaan, kun mies ei mielellään töiden jälkeen kaupoille lähde ja nyt on pakko kuitenkin joku päivä, et saadaan ostokset ostettua. Tajusin juuri, et mul ei oo uimapukuakaan! Ja ei ois pitänyt kehua parempaa ihoa, sillä finnien kosto oli kamalampi, kuin painajaisissa. Mietin juuri kaunista olemustani rannalla ilman niin tärkeäksi tullutta meikkivoidetta, monsteri! Tuli mieleen Nean odotusaikaset tunnelmat, kun iho oli yhtä kamalan näköinen. Mies naureskeli, et jos lapsi ei itke syntyessään, niin viimeistään sitten, kun näkee äitinsä kasvot! ;-D
Kukkuu, kuulostaa tutulta tunnelmat, mulla juuri tuollainen olotila oli ja sit yöllä lähdinkin synnyttämään! :)
Manteli, paranemisia sairastaville! Kunpa itse pysyisit terveenä!
Ynikselle kivaa mökkireissua!
Pile, kiitos paljon siivoojainfosta! Pitää miettiä! Se robotti oli vaan pölyä keräävä hökötys ja meidän kun pitäs niistä hiekoista ja muista muruista päästä eroon, joita Nekku tuottaa syödessään..
Mut nyt pakko lähteä operoimaan tän naaman kanssa, että kehtaan lähteä ihmisten ilmoille.. Huomenna mulla lääkäri, jossa näkee sen kohdunsuun tilanteen. Aurinkoista päivää kaikille!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 20
herätysoli jo klo 5,kun esikoinen ei enää saanut nukuttua:((( pieni vetelee hirsiä, sen sijaan. Olen tehnyt jo pari tuntia töitä (ja välillä sihissyt isommalle ettei herätä pienempäänsä) ja juonut aamukaffet (= pieni pannu espresso, vieläkin tarvitsen lisää...) ja syönyt aamiaisen (= 4 salmiakkia! miksköhän vatsa joskus kiukuttelee???)
Voih, Manteli, taudit pois:::>>>
Kukkuulle voimia vatsaeloon. Sinäpä sen kiteytit raskaana ja äitinä olemisen (kumpi parempi, syntyis nyt vaiko eikö). T@htille kans!
Mä en pääse lomalle, kun tää työ ei koskaan lopu:( jos tämän viikon vielä tuskailen ja sitten. tyhjä pää, lisää kahvia. taidan pyöräillä töihin jahka mies herää. niin ja se pieni kans.
simam
Viimeistä työviikkoa käynnistelen, sitten alkaa loma. Lauantain päivystys peruuntui, kun sain migreenikohtauksen. Särky alkoi aamuyöllä ja loppui joskus la-iltana. Venna oli isänsä kanssa kaupungilla ja oli ihmisille huudellut, että " äidiwwä on mikteeppi!" . Oli tätejä vähän hymyilyttänyt, kun mies oli suomentanut tytön tarinoita heille :)
Eilinen meni pihahommissa, naapurin kanssa kärrättiin kiviä ja multaa, istutettiin ja siirreltiin pensaita. Hikistä, mutta niin rentouttavaa puuhaa. Urakan päätteeksi grillattiin. Venna leikki koko päivän naapurin pojan 9-v kanssa, erikoinen perivaljakko! Rummuttivat kännettyjä ämpäreitä ja lauloivat " hiiri mittaa maailmaa" . Pystyttiin ekan kerran miehen kanssa molemmat tekemään hommia ja myöhemmin istumaan syömässä, eikä tarvinnut vahtia Vennaa. Ei enää niin innokkaasti ole juoksemassa tielle kuin ennen.
Päivän päätteeksi kasteltiin vielä istutukset sekä 4 kpl lapsia litimäriksi, kun juoksivat edestakaisin vesisuihkun alta. Hirveä mekkala tuli siitä puuhasta, kun yliväsyneet lapset kiljuvat riemusta... Hyvästi muiden naapureiden rauhallinen sunnuntai-ilta.
Ylihuomenna mummola muuttaa lähes naapuriin, me saadaan siinä samalla uusi vaatekaappi ja meiltä lähtee vuodesohva sekä pieni kirjoituspöytä tilaa viemästä. Tänään pitääkin vähän järjestellä ja siirtää Lundiaa ;) pois vaatekaapin tieltä.
Mutta nyt töihin.
- tea ja aamukuvotus -
ja epätoivoa.
Hih, nauratti tuo ajatus kiteytyksestä. Eikö ole hyvä aika miettiä viikolla 39 haluaako vai eikö? Tea, Enkeli ja muut raskautetut, jos joskus epäilykset vielä vaivaa, niin olen sen alan asiantuntija, kysykää täältä vertaistukea.
Tänään paremmin mielin. Väsy oli eilen kova, siitä saa epätoivo voimaa. Vessakyttäys on alkanut ja muu merkkien etsiminen (nyt vauva on merkitsevän rauhallinen, mitä housuihin lorahti, tämä kiukku ei voi tarkoittaa kuin, miltä tämä supistus tuntuu...) Käyn jopa heinäkuisia lukemassa, samoin synnytyskertomuksia. Heh.
Kukkasella pyörähtää käyntiin kolmas viikko kokonaan ilman vaippaa. Muutenkin Kukkanen on jo ihan iso tyttö, nimittäin sisarusriidat alkaa aina heti aamusta ja kamalalla kiljumisella. Kaveri jo vähän aikaa sitten kyseli, joko lapset riitelee. Muitakin mahottomuuksia on ruvennut harrastamaan, tekee kiusaa ja vastustaa kieltoja. Kun ei väsytä, se on hauskaa, kun väsyttää, ei paljoa hymyilytä.
Tänään Helsinkiin, voikaa hyvin armaat äidit.
Kukkuu ja Ihmelapsi 39+4
Odottelen miestä, että päästäis taas liikkeelle. Ensin rokotuksia hakemaan ja sitten kotiin pakkaamaan ja lounastamaan ja sitten autoon pariksi tunniksi kuuntelemaan esikoisen vinkunaa:)
Kukkuu, nyt tuli sellainen olo, että taidat saada nyytin sillä aikaa, kun ollaan mökillä. Onnea matkaan! :)
T: Ynis
Kukkuu:Kohta sul on nyytti,ihan siltä kuulostaa...ihanaa :-)
Minäkin tässä miestä odotan...yniksen kanssa puhuttiinki näistä aamuista!Eilinen päivä oikein tyypillinen:Typy herää ysiltä,minä nousen ja mies ei millää...Päästää lähtee puistoo 12.15.Ollaa siel ja vartin pääst typy sanoo et nälkä.Ollaa kuitenki 1½tuntii ja matkojen kans ollaa kotona 14.15-kotimatka pelkkää nälkäväsyhuutoo!!Kuulitko Simam,mentii ohi??
Typy unille kolmelta ja herätetää(tai ainaki miehen piti) lähempänä puolviittä ja kas kummaa,typy valvoo vielä 22.45!!!!!!JA nyt ei vaikuta yhtää paremmalta...
Aamut alkaa aina ärtyneis tunnelmis ku toinen ei nouse ja sama rumba alkaa!!!!
Toiset yökuivia-mä olen nyt kolmena yönä vaihtanu typyn vaipan!Toisaalta siin illalla sängys pyöriessää juo paljon....
Mantelilta taudit hus pois!!!Kiva ku tulit kertoilee kuulumisia :-)
Mies illalla treeneissä,minä siivoan-huomenna tulee anoppi+appi..ja ke vihdoin Gunnareitten keikka!!
Pihalla on joku " työauto" .Täytyy mennä kattelee partsille et poika pysys autosta kaukana..
jatu
Onnea Kukkasen vaipattomuudelle!!! Tuntuu niin kaukaiselle ajatukselle meillä. Onni kyllä hakee potan kun pyydän ja istuu siihen 1-5 kertaa hetkeksi. Mutta vain noustakseen pois ja sanoakseen " ei tuu" . Kerran jopa pyysi vaipan pois ja halus potalle muttei sieltä mitään tullut. No kaik´ ajallaan.
Yniäiselle ja koko perheelle tietty hyvää mökkireissua!
Käytiin tänään sitten aamusta kaupungilla äitin ja Onnin kanssa. Minä päätin, etten osta mitään lelua lahjaksi huomiselle päivänsankarille. Kun en mitään järkevää löytänyt ja aika käy vähiin. Ostin ihan kivat shortsit ja t-paidan semmosesta lastenvaateliikkeestä. Kun ei sankarilla kuulemma ole oikein kun yhdet sortsit. Joten se siitä. Yksi kummitäti on ainakin jo parkkitalon ostanut, että eiköhän noita lelujakin tule.
Joko minä uskallan julistaa ihan virallisesti, että Onnille näyttää tuo vehnä käyvän!?!? Tosin olen antanut sitä vain aamupäivällä/aamulla mutta ei siitä mitään tule. Ja tykkääkin kovasti vehnäpaahtoleivästä. Hieno homma, ei voi muuta sanoa! Isälle kun uskaltais vielä kertoa:) Se kun viimeksi tänä aamuna surkutteli, kun ei Onnille voi antaa topparuokaa (=kahvissa uitettua pullaa). Kun se ei perhana sitten tajua, ettei sitä pullaa tarvi joka käänteessä antaa.
On niin kova helle, että jospa menisin pihalle. Aamulla jäin koukkuun etuoveen, kun aloin katsella asuntoja. Ja löytyihän noita paljon ja hyviä. Nyt vaan pitäs sopia katseluaikoja.
Kerppua ja Hilunkia ajattelen täällä kovasti!
Onko Keilin kokonaan reissussa?
Ja Tealle onskua myös mummulan muutosta lähemmäs vaikkain lapsuuden kotisi taitaa nyt sitten olla muisto vain.
T-P