Minusta tuntuu ettei minusta ole enää mihinkään työelämässä
Tuntuu, että koko ajan pitäisi olla työelämässä jotain, pitäisi twiittaa, olla instassa, olla Linkittynyt, olla hyvää pataa jokaisen kanssa, olla saavuttanut sitä ja tätä, olla johtaja, olla tehnyt kaikkea mahdollista ja mahdotonta.
Kaikki haluavat vain päteä työelämässä ja olla tärkeitä. Tuntuu etten ole tärkeä kenenkään silmissä , eikä minusta ole twiittaamaan, porskuttamaan. Tuntuu, että aiemmin tunsin olevani jotain, mutta se siksi kun ihmiset tekivät muutakin kuin työtä.
Nyt minua ei kiinnosta enää edes mik
än harrastus, kun kukaan muukaan ei harrasta mitään- kukaan ei käy ostoksilla, kaikki vain naputtavat sitä saakelin läppäriä.
Vihaan oikeasti nykyaikaa ja sitä että ihmiset tekevät vain työtä ja hyljeksivät kaikkea muuta.
Kotonani esimerkiksi huudetaan hiljaa, jonkun työjutun takia ja tunnen etten saa olla enää edes kotonani. Ihmiset kovettavat itsensä kivikasvoksi työtä tehdessään.
Kommentit (3)
Juu. Ei enää ehdi tehdä töitä, kun kaikki aika menee kaikkeen muuhun.
Vanhat hyvät ajat takaisin, kun oli työkavereita kenen kanssa jutella, ei saakutin etäkokouksia, missä ihmisten aika menee kun etsii miten liitytään. Tai kun riitti paperinen työhakemus eikä monen sivun arsenaalia täytettäviä kohtia eikä nekään riitä, kun mikään meriitti ihmisen työhistoriassa ei riitä.
Aina sanotaan, että valittiin kokeneempi, no miten saat edes lisäkokemusta, kun ei sinua valita mihinkään, koska et ole kokenut juuri hakemassasi tehtävässä. Ennen riitti, että oli innostunut. Nyt vaaditaan, että kaikki ovat käyneet 2 korkeakoulua, olleet töissä jo ennen opiskeluita ja ehtineet tehdä lapset ennen kaikkea näitä.
Nykyihmiselle ei kelpaa mikään vanha- ei riitä soitto asiakkaalle vaan viesti pitää lähteä twitterin ja instan muodossa ja vielä sähköpostin.
Olen kanssasi samaa mieltä, minäkään en pidä tästä nykyajasta. En ole somesssa, en ole Linkedinissä, ei ole instaa, en ole facebookissa, kun mua ei kiinnosta. Kaipaan entisiä aikoja, kun haki töitä, lähetettiin hakemus ja se riitti, nyt pitää vastailla johonkin hel.....ve...tin videohaastatteluihin, YÖK. En ole halunnut näyttelijäksi enkä somekasvoksi, joten miksi minun pitää työtä hakiessa vastailla johonkin videohaastatteluihin jos haluan töitä. Haluan vanhat hyvät ajat takaisin. Ihmiset olivat inhimillisempiä eikä mitään suorituskeskeisiä koneita. En kuulu tähän konesukupolveen vaan olen ihminen.