Kuinka monen yläkoululainen on nyt vaan kotona?
Ei näe kavereitaan, ei ulkoile, tai liiku.
Onko näitä syrjäytyneitä oikeasti paljon?
Kommentit (10)
Meillä on yksi. Kaverit asuvat vähän kauempana niin ei ole nähnyt niitä livenä viikkoihin. Kai ne yhdessä kuitenkin pelailevat yms. Ulkoilu on satunnaista, mutta toisaalta ruokaakaan ei ole kovin usein tarjolla, joten ei ole läskistynyt kovin paljon.
Niin mitä helvettiä oikeasti? Nythän on kielletty kavereiden tapaaminen, joten en nyt sillä perusteella ketään syrjäytyneeksi leimaisi. Soittelee kavereille, ja pelaavat yhdessä verkkopelejä. Mutta erikseen olen kyllä kieltänyt kenenkään kaverin kotiin menemisen.
Eikö tässä nyt ole juuri se idea että koululaiset eivät tapaa toisiaan ja tartuta siinä samalla? Itsekin välttelen kaikkia ihmiskontakteja.
Varmasti on paljon niitä, jotka eivät näe kavereitaan muuta kuin verkossa. Luulisi että suurin osa on näitä.
Kyllähän normaalioloissa tuollaista nuorta pidettäisiin syrjäytyneenä, mutta nyt poikkeusaikana tämä ei olekaan syrjäytymistä.
Tietenkin yläkoululaiset on kotona. Eihän siinä mitään syrjäytymistä ole.
Meillä teinit (sisarukset) lenkkeilevät, pelailevat ja tekevät läksyjä yhdessä. Kavereihin ovat yhteydessä verkossa. Ei mitään ongelmaa, hyvin sujuu näin.
Mun teinit, tyttöjä, ovat olleet eristyksissä kotona jo viikkoja. Ovat video- ym. yhteyksissä kavereihin ja harrastuksiin. Ei ole ongelmaa.
Hyvin on mennyt 15- ja 18-vuotiaiden kanssa, kotona ollaan oltu. On ollut paljon yhteistä laatuaikaa 😊.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä helvettiä oikeasti? Nythän on kielletty kavereiden tapaaminen, joten en nyt sillä perusteella ketään syrjäytyneeksi leimaisi. Soittelee kavereille, ja pelaavat yhdessä verkkopelejä. Mutta erikseen olen kyllä kieltänyt kenenkään kaverin kotiin menemisen.
Eikö tässä nyt ole juuri se idea että koululaiset eivät tapaa toisiaan ja tartuta siinä samalla? Itsekin välttelen kaikkia ihmiskontakteja.
Ei ole kielletty kavereiden tapaamista. Kokoontumisrajoitus on 10 henkeä julkisilla paikoilla. On sanottu, että kontakteja on hyvä vähentää mutta ulkona voi tavata kaverin.
Meillä, mutta hän ei ole millään tapaa syrjäytynyt.