Kesätyö peruttu koronaviruksen takia
Kesätyöni on peruttu koronaviruksen takia. Olenko oikeutettu minkälaisiin korvauksiin ja saanko kelalta rahaa? Asun siis vielä kotona vanhempien kanssa.
En kuulu liittoon
Kommentit (21)
Sun olis pitänyt hakea pisnesfinlandilta 100 000 euron korvausta, olisit varmaan saanut.
Myös jos harrastat bloggaamista sekä reissuat ja ostat paljon laukkuja niin voit saada 10000e koronatukia.
Vanhempani on rikkaita yrittäjiä ja asun siis samassa taloudessa heidän kanssaan "ilmaiseksi" eli en maksa rahallista korvausta asumisestani.
Olen 22 vuotias jos se vaikuttaa (Joo tiiän mun kuuluis asua jo omassa kämpässä mut ei oo rahaa niin ei pysty)
Jos olet alaikäinen, et saa. Jos olet täysi-ikäinen, saatat saada. Kysy Kelasta, sieltä saa oikean vastauksen. Täältä ei.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mikä koulutus sinulla on.
Mistä lähtien koulutus on vaikuttanut peruspäivärahaan tai toimeentulotukeen?
Johanna922 kirjoitti:
Vanhempani on rikkaita yrittäjiä ja asun siis samassa taloudessa heidän kanssaan "ilmaiseksi" eli en maksa rahallista korvausta asumisestani.
Olen 22 vuotias jos se vaikuttaa (Joo tiiän mun kuuluis asua jo omassa kämpässä mut ei oo rahaa niin ei pysty)
Työttömyyskorvausta pitäisi saada riippumatta siitä, missä asuu. Asumistukea et tietenkään saa, koska et asumisesta mitään maksakaan.
Eli summaan siiis
-Kesätyöt peruttiin koronan takia
-Asun vanhemmilla
-Vanhemmat rikkaita yrittäjiä
-En maksa rahallista korvausta asumisesta.
-Lukio vain "koulutuksena"
-22 vuotias
-Olen hakemassa opiskelemaan tulevaksi syksyksi
-En kuulu liittoihin enkä kassoihin.
Johanna922 kirjoitti:
Eli summaan siiis
-Kesätyöt peruttiin koronan takia
-Asun vanhemmilla
-Vanhemmat rikkaita yrittäjiä
-En maksa rahallista korvausta asumisesta.
-Lukio vain "koulutuksena"
-22 vuotias
-Olen hakemassa opiskelemaan tulevaksi syksyksi
-En kuulu liittoihin enkä kassoihin.
Vastaus summattuna: Kysy Kelasta.
Ei todellakaan saa Kelalta mitään. Kotona asuville aikuisille tenaville ei sossu eikä muukaan maksa mitään.
Työkkäristä käännä et saa, koska ei ole ammatillista koulutusta tai vähintään puolta vuotta työhistoriaa juuri tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäristä käännä et saa, koska ei ole ammatillista koulutusta tai vähintään puolta vuotta työhistoriaa juuri tehtynä.
Olen nostanut vuosia työttömyyskorvausta, vaikka minulla ei ole ammatillista koulutusta ei työhistoriaa viimeiseltä viideltä vuodelta. Ei peruspäivärahan saamiselle ole koulutus- tai työkokemusvaatimuksia. Ihme oletuksia täällä taas.
Et