Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä karanteenista, jos muut perheenjäsenet eivät ole?

Vierailija
22.04.2020 |

Siis kyse altistuneesta, joka määrätty karanteeniin. Äiti joutuu käymään töissä ja hän hoitaa sairaita ihmisiä.

Isä jäi suosiolla kotiin ja olihan jonkun jäätävä lapsen kanssa kotiin, mutta mitä hyötyä tuosta on, jos lapsella onkin tuo virus, niin koko perheellä on ja äiti joutuu levittämään sitä mukanaan, niin kauan kuin on oireeton?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyöty, että on yksi potentiaalinen tartuttaja ihmisten keskuudessa vähemmän. 

Vierailija
2/6 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ollaan tähän asti ajateltu, että koronaoireiselle altistunut on karanteenissa, mutta altistuneelle altistunut ei ole. Nyt kun on havaittu että voi tartuttaa jo ennen oireita, niin en tiedä pitäisikö linjaa sitten muuttaa. Mutta sinänsä ajatus on se, että niin kauan kuin karanteenilaisella ei ole oireita, eivät hänen omaisensa levitä tautia muihin. Ehkä siinä on itämisaika huomioiden järkeä. Siis jos karanteenilaisen tartuttavuus alkaa päivänä x ja oireet alkavat x+2, niin perheenjäsen jos olisi heti saanut tartunnan, hänellä tartuttavuus alkaisi ehkä keskimäärin päivänä x+5, ja siinä vaiheessa hän kyllä olisi jo karanteenissa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristys ja karanteeni ovat eri asioita, samoin sairastunut ja altistunut. Siksi.

Vierailija
4/6 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan tajunnut aloittajan kertomusta, siis onko teillä perheessä todettu taudinkantaja? Koska kun meidän perheestä yksi testattiin postiviiseksi, muu perhe, vaikka olimme täysin oireettomia ja yksi testattiin negaksikin, asetettiin karanteeniin THL:n toimesta. Tosin olivat fiksuina laittaneet sen ilmoituksen postissa tulemaan, niin saimme ne kirjeet 2 pvää ennen kahden viikon karanteenin loppumista... eihän heillä ollut kun mun puhelinnumero, mun spostiosoite, täysi-ikäisen lapsemme puhelinnumero, sposti, sairastuneen puhelin ja spostiosoite jne jne.

Vierailija
5/6 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Laumasuojaa haettaessa tämän ymmärtää, muuten ei.

Vierailija
6/6 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan tajunnut aloittajan kertomusta, siis onko teillä perheessä todettu taudinkantaja? Koska kun meidän perheestä yksi testattiin postiviiseksi, muu perhe, vaikka olimme täysin oireettomia ja yksi testattiin negaksikin, asetettiin karanteeniin THL:n toimesta. Tosin olivat fiksuina laittaneet sen ilmoituksen postissa tulemaan, niin saimme ne kirjeet 2 pvää ennen kahden viikon karanteenin loppumista... eihän heillä ollut kun mun puhelinnumero, mun spostiosoite, täysi-ikäisen lapsemme puhelinnumero, sposti, sairastuneen puhelin ja spostiosoite jne jne.

Ystäväperheen lapsi altistunut koronalle päiväkodissa ja lääkäri määrännyt ks lapsen karanteeniin.

En edelleenkään ymmärrä mitä hyötyä tuosta altistuneen asettamisesta karanteeniin on kun muut perheen

jäsenet saavat/joutuvat liikkumaan muiden ihmisten ilmoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi