Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat lomautetaan kesäksi?

Vierailija
22.04.2020 |

Monet kunta-alan työntekijät tullaan lomauttamaan. Onko opettajien kesäloma tänä vuonna palkallinen?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olisi?

Vierailija
2/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kt.fi/uutiset-ja-tiedotteet/2020/epidemia-ajaa-kunta-alaa-l…

”Tarve lomautuksiin tai palkanmaksun keskeyttämiseen tulee ennen muuta kunta-alan töiden väliaikaisesta vähenemisestä. Eniten lomautukset koskevat varhaiskasvatuksen ja opetustoimen henkilöstöä, koska päiväkoteja ja oppilaitoksia on jouduttu sulkemaan.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako aloitusta vielä teet tästä🙄

Vierailija
4/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä yksi riittää. Entä sinä?

Vierailija
5/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Tarve lomautuksiin tai palkanmaksun keskeyttämiseen tulee ennen muuta kunta-alan töiden väliaikaisesta vähenemisestä. Eniten lomautukset koskevat varhaiskasvatuksen ja opetustoimen henkilöstöä, koska päiväkoteja ja oppilaitoksia on jouduttu sulkemaan.”

Varhaiskasvatuksen puolella voi olla kyllä noin. Nyt jo omassa tuttavapiirissä on varhaiskasvatuksen henkikökuntaa uudelleensijoitettu, mutta koulutukseltaan ovat lähihoitajia, ja kotihoitoon ja osastolle on siirretty. Opeja sinne ei tietenkään voida laittaa.

Vierailija
6/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

okei, no hakutoiminnolla löydät tästä monta ketjua ja voit lukea niitä.

Vierailija
7/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatuksen puolella voi olla kyllä noin. Nyt jo omassa tuttavapiirissä on varhaiskasvatuksen henkikökuntaa uudelleensijoitettu, mutta koulutukseltaan ovat lähihoitajia, ja kotihoitoon ja osastolle on siirretty. Opeja sinne ei tietenkään voida laittaa.

Palkanmaksu on helpointa keskeyttää koulujen kesäloman ajaksi.

Vierailija
8/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

okei, no hakutoiminnolla löydät tästä monta ketjua ja voit lukea niitä.

Ei kiitos, tämä yksi riittää minulle.

Vierailija
9/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähäkutti, opettajien lomauttaminen kesäksi ei ole mahdollista. Harmittaako?

Ei kyllä ketään muutakaan voi lomauttaa loman ajaksi, eikä sen puoleen vapaiden viikonloppujen, arkipyhien tai muun normaalin työajan ulkopuoliseksi ajaksi.

Vierailija
10/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, onko kesäloma palkallinen vai palkaton. Nyt jos vielä jatketaan koulujen sulkua, voi lomautukset aloittaa samantien.

Vierailija
11/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsen opettaja näyttää jo lomailevan, vaikka palkka juoksee. Laittaa maanantaina koko viikon tehtävät Wilmaan ja se siitä. Ei mitään opetusta eikä muuta kontakti oppilaisiin. Olen miettinyt, että mitähän se loppuviikon tekee. Tehtävät pitää kyllä palauttaa, mutta mitään kommenttia ei ole tullut että tuskin on edes katsonut niitä.

Vierailija
12/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ketään muutakaan voi lomauttaa loman ajaksi, eikä sen puoleen vapaiden viikonloppujen, arkipyhien tai muun normaalin työajan ulkopuoliseksi ajaksi.

Kyllä harmittaa tosi paljon. Loman voi siis siirtää alkavaksi elokuulle ja koulut pitää auki toukokuun puolivälistä elokuun alkuun.

Vierailija
13/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsen opettaja näyttää jo lomailevan, vaikka palkka juoksee. Laittaa maanantaina koko viikon tehtävät Wilmaan ja se siitä. Ei mitään opetusta eikä muuta kontakti oppilaisiin. Olen miettinyt, että mitähän se loppuviikon tekee. Tehtävät pitää kyllä palauttaa, mutta mitään kommenttia ei ole tullut että tuskin on edes katsonut niitä.

Olethan ilmoittanut rehtori/koulutoimeen .

Vierailija
14/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni opettajilla kesälomaa on normaali 4 viikkoa ja loput on periaatteessa työaikaa, vaikka työtehtäviä ei ole. Eli kai lomautus muulle ajalle olisi mahdollista. Tosin opettajien palkka on jotenkin jaettu myös kesäkuukausille, joten en tiedä voiko sitä tavallaan jo tienattua jättää maksamatta. Opettajien kuukausipalkka on siis oikeasti huomattavasti suurempi, nyt se on vain jaettu myös kesäajalle, jotta eivät olisi ilman tuloja.

Vierailija
15/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Valitetaan kun opettaja ei saa yhteyttä oppilaisiin. Entäs sitten kun opettajaan ei saa millään yhteyttä - mihin hänestä voi tehdä katoamisilmoituksen? Poliisille?

Vierailija
16/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei minkään muun ammattiryhmän kesälomaa vaadita palkattomaksi?

Vierailija
17/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan ilmoittanut rehtori/koulutoimeen .

En ole vielä. Olisi kyllä todellakin pitänyt jo aiemmin, mutta tänään soitan opettajalle itselle ensin ja sen jälkeen rehtorille riippuen, mitä opettaja sanoo ja aikooko muuttaa toimintaa jotenkin.

Vierailija
18/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että mikään muu ammattiryhmä ei ole kolmasosaa vuodesta palkallisilla lomilla.

Vierailija
19/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kesä ei suinkaan ole opettajilla lomaa, osa on vain opetuksetonta aikaa.

Vierailija
20/35 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako kyseessä olla 1-3-luokkien opettaja tai erityisopettaja, joka on koulussa pitämässä lähiopetusta koulussa oleville? Opettajakaan ei ole taikuri, joka pystyisi jakautumaan kahdeksi. Varsinkin, kun avustajat, joita tuen oppilaat edelleen tarvitsisivat, on lomautettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän