Onko teille koskaan käynyt niin että juuri ennen nukahtamista
Havahdut johonkin ääneen ja sitten et enää saakaan unta? Itse olen juurikin noin herkkä. Mulla on säännöllinen unirytmi ja joka ilta (viikonloppuisinkin) nukuttaa jo klo 22. Tänään taas kello lähestyi kymmentä ja mulla uni painoi silmää, mutta halusin katsoa ohjelman loppuun. Sit sammutin tv:n käänsin kylkeä ja olin jo lipumassa höyhensaarille. Se oli enää sekunneista kiinni että olisin ollut täydessä unessa, kun yläkertalainen ilmeisesti pudotti jotain raskasta lattialle ja havahduin siihen. Nyt en saa enää nukahdettua. Tiedän tämän jo niin moneen kertaan kokeneena, että menee 3-4 tuntia ennen kuin saan taas itseni siihen horrostilaan ja nukahtamaan. Tämä ärsytys on niin valtaisa että itku on lähellä. Voisin vaikka mur*ata jonkun. Ja sitten kun viimein nukahdan on uni huonoa ja katkonaista.
Kommentit (7)
Luonnollinen pelastusvietti. Kuulet jonkun normaalista poikkeavan äänen ja "miellät" sen vaaraksi, joten et saa unta mahdollisen "vaarallisuuden" takia.
Henkität syyyyyyvääääääään.......ja lasket kolmeen.........henkität syyyyyväääään......ja lasket kolmeen. Krooh pyyh....
N.ussittuna nukkuisit paremmin. Miten olis ap?
Laita korvatulpat! Ite oon kans niin herkkä etten pystyisi nukkua ilman niitä. Niihin tottuu kyllä :)
Ei oo koskaan käynyt, ellei oo oikeesti ollut joku sellainen ääni et oon säikähtänyt sydänjuuriani myöten.
Kiitos kuitenkin kun jaoit oman kokemukseni, osaan arvostaa nyt enemmän sitä että nukahdan helposti ja nukun sitkeästi.
Itselläni kuitenkin on ollut kokemuksia että en joskus ole saanut unta tai että olen syystä tai toisesta joutunut valvomaan ja tiedän että se ei todellakaan ole kivaa.
Toivottavasti tuohon sinun tapauksessa löytyisi joku ratkaisu.
Ei se ole tuo ääni vaan se, että annat luontaisen nukahtamishetken mennä ohi katsomalla televisiota.
Mene nukkumaan / sulje televisio heti, kun alkaa väsyttää. Anna itsesi nukahtaa äläkä katso ohjelmaa loppuun. Nukut paljon paremmin! Ne sinut herättävät äänet ei oikeastaan herätä sinua, ne ovat vain elimistön tapa reagoida opettamallasi keinolla eli ärsyke (mikä tahansa, vaikka tv tai kolahdus) ja sinnittelet hereillä.
On, saispa nukuttua edes joskus