Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anemia koko ajan. Ferriiini ei nouse. Mikä avuksi?

Vierailija
20.04.2020 |

Eli olen syönyt viime elokuusta asti rautaa, silloin olin psykoosin vuoksi sairaalassa ja samalla todettiin raudanpuute. Olen siitä asti syönyt rautaa, ihan apteekista ostettua.
Mutta ei nouse millään ferritiini ja hemoglobiininin on siinä 120. Ferritiini 15.
En syö lihaa, onko pakko aloittaa lihansyönti jos haluaa jotain muutosta? En jaksa tätä jatkuvaa väsymystä...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin syödä enemmän lihaa eikä mitään jauhelihaa vaan sisäfilettä ja entrecota, lampaankyljystä jne. Ja vaihdoin apteekin raudan superior sourcen just woman ironiin, joka nimenomaan nostaa ferritiiniä. Floravital antaa myös hyvin puhtia.

Rauta otetaan vain kerran päivässä, muuten se ei imeydy.

Vierailija
2/4 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin syödä enemmän lihaa eikä mitään jauhelihaa vaan sisäfilettä ja entrecota, lampaankyljystä jne. Ja vaihdoin apteekin raudan superior sourcen just woman ironiin, joka nimenomaan nostaa ferritiiniä. Floravital antaa myös hyvin puhtia.

Rauta otetaan vain kerran päivässä, muuten se ei imeydy.

Otan sitä kerran päivässä. Ja apteekissa on nimenomaan tutkittu rauta, ei kuten ravintolisäkaupoissa. T ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö säännöllisesti ibuprofeenia(Burana, Ibuxin, ibumax...). Voivat aiheuttaa runsastakin verenvuotoa ruoansulatuskanavassa, mikä selittäisi noinkin alhaisen ferritiinin. 

Vierailija
4/4 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö säännöllisesti ibuprofeenia(Burana, Ibuxin, ibumax...). Voivat aiheuttaa runsastakin verenvuotoa ruoansulatuskanavassa, mikä selittäisi noinkin alhaisen ferritiinin. 

En käytä. T ap

Kaipa se on vaan hykväksyttävä se että pitää aloittaa lihansyönti :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme