Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kangasmaski vai ei?

Vierailija
19.04.2020 |

Itse ainakin aion käyttää. Maalaisjärjellä ajatellen sen läpi hengittäessä tulee vähemmän viruksia. Osaan olla koskematta siihen ja pestä sen asianmukaisesti. Toki olen pääosin kotona, mutta joskus joutuu käymään kaupassa (täällä voi tilatakin, mutta tilausajat menevät pitkälle).

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pöpöpesä.

Vierailija
2/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Pöpöpesä.

Se on pöpöpesä jos siitä tekee sellaisen. Sitä ei tietenkään pidä kosketella käytön aikana, ja heti käytön jälkeen se on pestävä 95 asteessa. Tottakai maski estää pöpöjen leviämisen molempiin suuntiin jos osaa käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se pitää pestä JOKAISEN käyttökerran jälkeen 90 asteessa ja ei edes ole tehokas.

Vierailija
4/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle paras maski on miehen vanhat vaipat jarrujäljillä. Suodatuskyky on mahtava.

Vierailija
5/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virukset mahtuvat kulkemaan kangasmaskista läpi vaikka maalaisjärkesi sanoisi mitä.

Vierailija
6/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle paras maski on miehen vanhat vaipat jarrujäljillä. Suodatuskyky on mahtava.

Meillä mies teipannut vanhoja menkkarättejä naamansa eteen. Lienee tosin perverssi koko äijä.

Vierailija
7/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, riskit suuremmat kuin hyödyt.

Vierailija
8/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etoo ajatuskin siitä miten pöpöt muhii siellä maskin alla.

Vierailija
9/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen näin autolijan joka oli yksin autossaan ja piti kangasmaskia päässä.

Vierailija
10/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on tehnyt ihmisistä ihan hulluja.

Vierailija
11/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin, jos muutkin käyttäisivät. Rohkeus ei riitä edelläkävijäksi.

Vierailija
12/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin, jos muutkin käyttäisivät. Rohkeus ei riitä edelläkävijäksi.

Tavattoman monet kuitenkin sitä maskia jo käyttänyt jonkin aikaa🤣

Vierailija
13/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin riskiryhmätunnilla aamulla kaupassa. Siellä pihalla ovien avautumista odotellessa lauma ihmisiä viritteli maskeja naamalleen. Kenelläkään ei ollut puhtaat kädet, ja monet oikein töpöttelivät rautalankaa muotoonsa. Good riddence.

Odotin, että he tulivat ulos kaupasta ja kävin sen jälkeen. Ei maskia, turpa tukossa.

Vierailija
14/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virukset läpäisevät kankaan, sanoi järkesi mitä hyvänsä. Olennaisin hyöty kangasmaskista on, että jos itse olet taudinjantaja, niin maski ehkäisee jonkin verran roiskeiden leviämistä suustasi. Jos joku toinen on sairas, niin et ole sellaiselta henkilöltä lainkaan suojassa, jos tuo taudinkantaja ei käytä itse mitään maskia. Ja sekin on totta, että kangasmaski kostuu nopeasti, jolloin se on hyvä alusta mikrobeille muhia. Mutta eiköhän nuo mikrobit ole ainakin aluksi omasta suustasi ja ihostasi, jolloin eivät ole kovinkaan vaarallisia itsellesi, mutta pitkään käytettynä maskin pinnalle voi eksyä myös taudinaiheuttajia, lisäksi riippuen maskin materiaalista, ne voivat allergisoida tai haitata hengitystä. Eli toisin sanoen kangasmaski ei suojaa sinua itseäsi yhtään miltään, jopa päin vastoin. Käytä ffp3-suojainta, jos haluat nimenomaan itseäsi suojata, kaikki muu on tyhkän kanssa, jos itse et halua tartuntaa.

Vierailija
15/15 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion nyt ottaa käyttöön.