Vositko seurustella mt-ongelmaisen kanssa?
Kommentit (11)
En ainakaan psykoottisen, kaksisuuntaisen tai persoonallisuushäiriöisen kanssa. Lievä masennus ehkä, mutta siitä pahemmat on no go. En jaksa alkaa kenenkään hoitajaksi parisuhteessa.
Itse sosfoobikkomiehenä voisin aivan hyvin seurustella mt-ongelmaisen kanssa kun sellainen olen itsekin.
Ehkä se riippuu lähinnä siitä, että mikä diagnoosi on kyseessä ja miten paljon se vaikuttaa elämään.
Itse käyn töissä normaalisti ja elämä on ihan ok.
Kyllä, koska en usko sellaiseen ajatukseen kuin että terve mieli aina ja joka tilanteessa.
Elämäntilanteet ja ihmiset muuttuu, mielen terveydessä välillä on ongelmia kaikilla ns normaaleilla ihmisillä, jotka kokevat tai ovat kokeneet mullistuksia elämässään.
Kaikilla ihmisillä on mt-ongelmia kuten muitakin terveydellisiä ongelmia. Olet vain keksinyt jonkun toisen selityksen niille.
Riippuu ongelmasta ja sen hoitotasapainosta. Useimpien kanssa voisin, mutta esim. hoitamaton masennus tekee ihmisestä niin raskaan, että en varmaan jaksaisi.
Riippuu minkä tasoisia. Jos ne hallitsee koko elämää ja tekee ihmisen lähes toimintakyvyttömäksi, niin en. Itselläni tosin on skitsofrenia, 3 eri persoonallisuushäiriötä ja masennus, joten tuskin mulla on kauheasti valinnanvaraa terveen kumppanin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ongelmasta ja sen hoitotasapainosta. Useimpien kanssa voisin, mutta esim. hoitamaton masennus tekee ihmisestä niin raskaan, että en varmaan jaksaisi.
Ainiin, lisätään tähän että exällä oli ahdistuneisuushäiriö. Ei se meidän suhdetta haitannut mitenkään.
Uskon että 99 % ei hylkäisi Cheekin lirkutteluja ja miljoonia vain siksi että tällä on kaksisuuntainen mielialahäiriö.
En taatusti.