Normaali kausi-influenssa on edelleen selvästi koronaa edellä kuolleiden määrässä tilastojen valossa
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Niin, koronaan kuolevat vanhukset (keski-ikä n. 80 v.) ja ylipainoiset (suurin osa sairaalahoitoa kaipaavista). Mutta nuo eivät voi suojella itse itseään vaan kaikkien pitää pysäyttää koko elämänsä heidän vuokseen, menettää työnsä ja tulevaisuutensa. Kivaa.
Ei pidä. Iso osa työpaikoista säilyy yhä. Mutta marmattajat, jotka eivät osaa tehdä muuta kuin marmattaa, joutavatkin työttömäksi. Fiksuimmat keksivät tekemistä. Yhteiskunta on ollut kiinni vasta kuukauden, josta siistäkin osa vasta pari viikkoa. On hyvä, että se hemmetin talouskasvu vähän pysähtyy. Jokainen voi vähentää kulutustaan tilapäisesti. Vuodessa kulutetut luonnonvarat kulutetaan loppuun alle puolessa vuodessa, hyvä että välillä luonto saa tuottaa uusia. Sinne marja- ja sienimetsään voi mennä edelleen.
Suurin haittaryhmä on marisijat, jotka eivät saa mitään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, koronaan kuolevat vanhukset (keski-ikä n. 80 v.) ja ylipainoiset (suurin osa sairaalahoitoa kaipaavista). Mutta nuo eivät voi suojella itse itseään vaan kaikkien pitää pysäyttää koko elämänsä heidän vuokseen, menettää työnsä ja tulevaisuutensa. Kivaa.
Tämä.
Tähän asti on pidetty normaalina että lihavat, tupakoitsijat ja etenkin vanhukset kuolevat muita todennäköisemmin siihen kausi-influessan laukaisemaan viimeiseen keuhkokuumeeseen.
Nyt koko maailma on koronasta täysin sekaisin, ihmiset panikoivat sen takia että hoivakodeissa kuolee väkeä. Mitä helvettiä, onko ihmiset alkaneet odottaa että ne 90set monisairaat alkaa tervehtyä, nuorentua ja kotiutua sieltä vetreinä keski-ikäisinä?
Totesin jo hamstrauksen täällä alkaessa että koronassa tulee olemaan enemmän pohdittavaa psykologeille massapsykoosina kuin virologeille ikinä.
Kuolemaa nykyihminen ei näköjään osaa kohdata, kun hoitokotivanhusten kuolemat tulevat noin shokkina. Aika moni näistäkin kuolleista oli niin raihnaisia, että kuolema oli heille ihan vain helpotus. Mutta ei, meidän paapan pitää kärvistellä vuosia ja vuosia siellä sängyssä vaipoissaan, ei se saa kuolla! Monia vuosia dementoituneena vielä jäljellä! Ei yhtään itsekästä läheisiltä, ei. Tuoko on sitä ihmisarvoa, että väkisin pidetään hengissä, vaikka elämä olisi sitä että olet yhteen huoneeseen liikuntakyvyttömänä ja sairaana vangittu?
Siis aivan ihanaa että on muitakin kuin minä joka pitää tätä koronan aiheuttamaan hysteriaa aivan liian ylimitoitetulta ja toimia, en nyt turhana mutta vahingolliselta yhteiskuntaamme kohtaan. Mun mielestä toimet olisi pitänyt kohdistaa heihin jotka siellä riskiryhmässä eikä koko Suomen kansaan. Päätöksiä tehtiin liian hätäisesti. Enempi tämä on nyt tragedia joka koskettaa ei riskiryhmäläisiä vaan aivan muuta väestö ja suurella voimalla. Ja nää vaikutukset ei korjaudu vuodessa kahdessa. Ja ketkä oikeasti tästä kärsivät ovat juurikin tämän hetkiset lapset heidän aikuisuuteen tämä tulee vaikuttamaan yhteiskunnan palveluiden, tukien yms kautta.
Jos aina pidettäis lukua ja otsikoissa kuinka monta ihmistä on kuollut, mutta nyt nostetaan esiin koronakuolemat niinkuin se ois maailmanloppu.
90-vuotiaiden kuolema on arkipäivää.
Kyllä niitä kuolleita vielä tulee, koska nyt näyttää, että tautia ei saada tukahtumaan. Arvio lienee, että vähintään puolet kansasta sen tulee saamaan. Hitaasti epidemia etenee rajoitusten vuoksi, mutta kyllä se paljon ihmisiä tulee tappamaan. Enemmän kuin influenssa. Valitettavasti.