Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi osa ihmisistä tekee isoja päätöksiä sen enempää asiaa pohtimatta?

Vierailija
18.04.2020 |

Vierestä seurattuna en voi aina ymmärtää kun lapsia laitetaan alulle vaikka tuskin toista tunnetaan, kouluja ja puolisoja vaihdetaan vähän väliä, tehdään isoja hankintoja jne. Lopulta sitten kärsitään kun ei mennytkään ihan putkeen. Miksi osa ei ajattele asioita loppuun asti vaan toimii niin harkitsettomasti koko ajan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se sitte parempi, kun on niitä, jotka ei kykene päätöksiä tekemään yhtään?

Vierailija
2/5 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla osaksi synnynnäinen ominaisuus.

Oon käynyt psykologillakin pohtimassa asiaa, koska oon hidas tekemään päätöksiä enkä pidä yllätyksistä. Monien on vaikea ymmärtää sitäkin. Mulle väitettiin, että kyse on synnynnäisestä erosta persoonallisuudessa eikä kumpikaan ominaisuus ole toista parempi tai huonompi.

Mua todella hämmentää välillä, miten nopeasti ihmiset hyväksyvät muutoksia ja alkavat toteuttaa niitä. Työelämäkin on jatkuvaa muutosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yleensä semmonen pohtija ja kaikkien tekijöiden puntaroija, että minä kyllä ymmärrän. Suunnittelen elämääni liikaa ja sitten petyn, jos ei mene suunnitelmien mukaan. Elämästä myös katoaa ilo ja spontaanius, jos ei koskaan heittäydy hetkeen. Olenkin yrittänyt alkaa toimimaan myös tunteiden eikä aina vain järjen mukaan. En nyt tietenkään miestään vahinkolapsista puhu.

Vierailija
4/5 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa ihmisistä on nopeita päätöksentekijöitä ja ne päätökset menee ihan nappiin. osa ei osaa tehdä päätöksiä liankaan.

Vierailija
5/5 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin ja pohdin tosi paljon kaikkea, sitten kun kaikissa on kuitenkin omat puolensa niin teen vaan spontaanin päätöksen hetkessä ihan sen mukaan kun fiilis on ja on pakko tehdä jokin ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä