Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko hyvä aika alkaa kasvattamaan kesäkurpitsaa?

Vierailija
18.04.2020 |

Vaiko myöhemmin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan vielä, lunta on vielä ainakin metri.

Vierailija
2/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kasvattaa kesäkurpitsaa ;) 

Olen ehkä nähnyt yhden ostavan kerran 10 vuoden aikana kesäkurpitsan kaupasta ;)

Zinc

Hohhoohoho.. kasvattavat vain kun siitä saa paljon satoa ;)  Ei mitään väliä syökö sitä joku ;)

Ihmiset on sitten hulluja! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan vielä, lunta on vielä ainakin metri.

Ohhoh .. olohuoneessa lunta metri.

Zinc

Vierailija
4/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit alkaa jo nyt, mutta jos olet kokematon, niin odota ensi kuun alkuun.

Terv. Viherpeukalo

Vierailija
5/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ihan vielä. Parin viikon päästä esikasvatukseen.

Vierailija
6/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä päin maata. Jos etelässä, niin ehkäpä vois jo, täällä pohjoisemmassa en pidä vielä kiirettä. Kasvaa nopeasti.

Ja zincille: en osta kaupasta espanjalaista kesäkurpitsaa vaan kasvatan kesäkurpitsani itse. Ja koska kasvatan itse, en osta myöskään kotimaista. Käytän tuoreeltaan ja loput sadosta kuivaan tai pakastan. Kun omat loppuu, en edelleenkään osta kaupasta vaan olen ilman ja syön jotain muuta.

Vierailija
7/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin viime vuonna näihin aikoihin esikasvatusta. Juu, ei onnistunut. Taimet kasvoivat hurjaa vauhtia ja ainakaan mun osaaminen ei riitänyt niiden koulimiseen isompiin kasvatusastioihin, saati siten maahan saakka. Eka siirto vielä onnistui, sitten juuripaakku hajosi ja taimi oli samalla mennyttä.

Nyt ostin sellaisia maatuvia kasvatusruukkuja, josko saisin taimet ulkomultaan niissä ehjänä, ihan siirtelemättä. Viime vuonna kaikki levisivät käsiin ja huolella vaalittu operaatioa tarjosi vain huhtikuussa mukavaa pientä vihreyttä kodinhoitohuoneeseen.

Vierailija
8/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypistelen jo Tondo Chiaro di Nizzan siemeniä. Kohta en malta enää vaan heitän multiin.(4 kpl)

Verrokiksi saatan laittaa multiin myös De Nice á Fruit Rondoa.

Haluaisin vertailla makua.

Vierailija
9/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon päästä laittaisin itse, mutta kuukalenterin mukaan silloin ei suotuisa aika, joten laitan viikon päästä.

Vierailija
10/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kokeilin viime vuonna näihin aikoihin esikasvatusta. Juu, ei onnistunut. Taimet kasvoivat hurjaa vauhtia ja ainakaan mun osaaminen ei riitänyt niiden koulimiseen isompiin kasvatusastioihin, saati siten maahan saakka. Eka siirto vielä onnistui, sitten juuripaakku hajosi ja taimi oli samalla mennyttä.

Nyt ostin sellaisia maatuvia kasvatusruukkuja, josko saisin taimet ulkomultaan niissä ehjänä, ihan siirtelemättä. Viime vuonna kaikki levisivät käsiin ja huolella vaalittu operaatioa tarjosi vain huhtikuussa mukavaa pientä vihreyttä kodinhoitohuoneeseen.

Kylvän kesäkurpitsat puolikkaisiin maitopurkkeihin ja kun istutan niin varovasti saksin maitopurkin rikki siinä vaiheessa kun taimi istustuskuopassa.

Nyt minulla on 1,5 litran maitopurkkeja muutama ja vielä parempi.

ap. on totta että varsi katkeaa helposti

Vierailija
11/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä päin maata. Jos etelässä, niin ehkäpä vois jo, täällä pohjoisemmassa en pidä vielä kiirettä. Kasvaa nopeasti.

Ja zincille: en osta kaupasta espanjalaista kesäkurpitsaa vaan kasvatan kesäkurpitsani itse. Ja koska kasvatan itse, en osta myöskään kotimaista. Käytän tuoreeltaan ja loput sadosta kuivaan tai pakastan. Kun omat loppuu, en edelleenkään osta kaupasta vaan olen ilman ja syön jotain muuta.

Tätähän mä juuri tarkoitin. Ei ole sellaista makua, että siihen kukaan jaksaisi laittaa rahojaan kiinni.

Todistit pointtini

Zinc

Mutta silti hulluna kasvatetaan, kuin olisi suurikin herkku ;)

Vierailija
12/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylvän kesäkurpitsat puolikkaisiin maitopurkkeihin ja kun istutan niin varovasti saksin maitopurkin rikki siinä vaiheessa kun taimi istustuskuopassa.

Nyt minulla on 1,5 litran maitopurkkeja muutama ja vielä parempi.

ps. on totta että varsi katkeaa helposti

:)

Vierailija
13/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän mä juuri tarkoitin. Ei ole sellaista makua, että siihen kukaan jaksaisi laittaa rahojaan kiinni.

Todistit pointtini

Zinc

Joillain on makuaisti parempi.

Esim. tuo al la laa di NIzza on aivan herkku. Sen kannattaa syödä salaateissa raakana, on niin hyvää.

Vierailija
14/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitit kasvatuksen liian myöhään.

Zinccis neuvoo

Juuripaakun voi kääriä esim. harsokankaaseen jo ruukun sisään, sitten nostaa vain harson reunoista koko paakun pois! 

Kannattaa myös muistaa, että isompaa ruukkua on helpompi käsitellä, kuin pikku ruukkua. Tai sanoisinko keskikokoista paakkua.

Zinc

Vierailija
15/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistit pointtini

Zinc

Joillain on makuaisti parempi.

Esim. tuo al la laa di NIzza on aivan herkku. Sen kannattaa syödä salaateissa raakana, on niin hyvää.

Olen skeptinen, mutta onhan esim. kaupan kuivatut paprikajauheet suoraan hvetistä, eli näin voi ollakin.

Kun itse kasvattaa parhaita paprikalajikkeita ja jauhaa niistä omat jauheet, niin se on paratiisi kaupan jauheisiin verrattuna, jotka maistuvat tunkkaisilta ja kitkeriltä.

Zinc

Laitetaan tuo Nizza korvan taakse, jos sitä joskus on ylimääräistä hukka tilaa, jos kokeilisi sitten ..

Vierailija
16/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millä kasvuvyöhykkeellä asut.

Vierailija
17/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin heti ketjun innoittamana karsimaan tuosta kirsikkatomaatisa varkaita ja pikkuoksia. Olihan niitä!

Yksi tomaattikin lensi roskiin, (se ainoa) kun siirrossa oksa kärsi damagea. Roskiin vaan ..

Zinc

Vierailija
18/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko sä sillä nitsalla tätä:

https://hyotykasviyhdistys.fi/shop/tondo-chiaro-di-nizza/

Zinc

?

Vierailija
19/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nitsa paikalla ? Vai onko ketju liian vanha ? (täällä kun ei koskaan tiedä, joskus ne on 10 vuotta vanhoja ketjuja)

Zinc

Vierailija
20/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko sä sillä nitsalla tätä:

https://hyotykasviyhdistys.fi/shop/tondo-chiaro-di-nizza/

Zinc

?

Juuri sitä ja sieltä olen sen hankkinutkin.

Nyt yritän saada siitä omia siemeniä ja kylvän loput 4 siementä. 

Maku on hiukan makea, melonimainen. Ei säily kuin viikon verran, jos sitäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän