Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää ostako foodorasta (entinen pizza-online) safkaa

Vierailija
18.04.2020 |

Kyseisen lafkan markkinointitaktiikkaan kuuluu mm. että käyttäjälle näytetään vähemmän vaihtoehtoja kuin mitä oikeasti on ja ravintolat joutuvat maksamaan että näkyvät kaikille käyttäjille. Eli sekä käyttäjä että ravintola kärsii - foodora rikastuu. (Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-10839203 )

Muutenkin ravintola saa enemmän rahaa kun tilaat suoraan puhelimitse, se on myös nopeampaa. (En sano ettei nettipalveluja sais olla, olin ennen pizza-online fani, mutta tällanen kuluttajien ja ravintoloiden polkeminen että saadaan jokainen euro irti on aivan peestä.)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo, ja en tilaa.

Tilaan paikallisen ravintolani omalta nettisivulta. Näin heidän ei tarvitse heittää 25% provikkaa kankkulan kaivoon vaan menee heille.

Toivottavasti foodora kaatuu kun yrittäjät avaavat lisää omia palveluja.

Vierailija
2/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua puhua puhelimessa. Sitten kun voi tilata esim. ravintolan fabon kautta niin käytän sitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten joo, mutta ei kiinnosta soittaa meluisaan keittiöön jossa huonoa suomea puhuva mies ottaa tilauksen vastaan.

Vierailija
4/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ollaan ruvettu noutamaan itse ruuat rafloista just noiden firmojen räkäpäisyyden takia.

Vierailija
5/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foodorassa myös lähettejä kohdellaan epäreilusti ja asiakaspalvelu on surkeaa. Itse tilaan aina Woltista, siitä itselläni on vain positiivisia kokemuksia.

Vierailija
6/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vältän sekä foodoraa että woltia juuri nut. Suosin pieniä, perheomisteisia, ravintoloita.

Näille ravintoloille on katastrofi jos joku sairastuu heidän ruoastaan tai heidän ruoan kuljetuksen vuoksi (tartunta kuljettajalta). Siksi luotan paljon enemmän että kun joku pikkuravintolan työntekijä kuljettaa ruokia niin hygienia on kunnossa kuin näillä suomea puhumattomilla woltien ja foodoroiden kuskeilla joita ei loppuviimeksi kiinnosta pätkääkään mikään muu kuin että: 1. Saavat rahaa ja 2. pysyvät itse terveenä.

En siis luota siihen että woltin/foodoran kuskit lopettaisivat työntekoaan jos ”on vähän kurkkukipu, yskittää hieman tai on kuumeinen olo”. Sairaana työskentelystä ei ole heille mitään haittaa. Sen sijaan jonkun perheyrityksen on pakko varmistaa ettei heidän ruoan/yrityksen vuoksi kukaan sairastu koska jos sairastuisi niin se olisi sen yrityksen loppu se. Nämä foodora/wolt kuskithan eivät ole edes työsuhteessa foodoraan/woltiin eli sieltä tulee vain voivoi jos jotain kävisi.

Vierailija
7/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Foodorassa myös lähettejä kohdellaan epäreilusti ja asiakaspalvelu on surkeaa. Itse tilaan aina Woltista, siitä itselläni on vain positiivisia kokemuksia.

Wolt on parempi vaikka kuljetus on yleensä kalliimpi. Lähinnä käy sääliksi Foodaran ruokalähettien työolot : painostetaan olemaan ilman taukoja yms

Vierailija
8/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko alapeukuttaa koska samaa paskaa nuo kaikki välistävetävät "alustatalous"-firmat ovat.

Vierailija
9/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foodorassa pelkkää pizzaa, joten suosinut toistaiseksi Wolttia monipuolisemman tarjonnan takia.

Harmi ettei valinnanvaraa loppujen lopuksi ole paljoa mutta riippuu asuinseudusta.

Läheskään kaikki raflat eivät ole noissa mukana eikä siten tule ostettua niiltä mitään, kun paikan päälle ei jaksa lähteä.

Menettävät potenttiaaliset asiakkaat.

Vierailija
10/24 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain mahdollista, tilaan ravintoloiden omilta nettisivuilta. En tykkää puhelimessa puhumisesta mutta onneksi nykyaikana suuri osa ravintoloista tarjoaa omilla nettisivuillaankin tilausmahdollisuuden.

Vierailija
11/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten joo, mutta ei kiinnosta soittaa meluisaan keittiöön jossa huonoa suomea puhuva mies ottaa tilauksen vastaan.

Samat fiilikset oli myös mulla, mutta ajattelen sen näin: Opin puhumaan ja tulkkaamaan paremmin ja samalla säästän aikaa. Plus sitten nuo aloituksessa mainitut hyödyt. Pieni epämukavuus suuri hyöty.

Vierailija
12/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa. Jo nimi ”foodoora” on hirveä. Tulee ”toosa” mieleen.

Vierailija
13/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan suoraan Koipizzasta. Toimii ja on hyvää ja lähes 100% suomalaista.

Vierailija
14/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää! Pidänkin mielessä, koska olen luullut tukevani ravintoloita tilaamalla foodoran kautta... Tilaan tästä lähin itse ravintolalta jos voi tai noudan. Hyvä syy kävellä :) 

Vierailija
15/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit 20% provikan tuotteista, mutta provikkaa ei saa lisätä tuotteen hintaan vaan pitää myydä samalla hinnalla kuin ilman tuota palvelua.

Vierailija
16/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat fiilikset oli myös mulla, mutta ajattelen sen näin: Opin puhumaan ja tulkkaamaan paremmin ja samalla säästän aikaa. Plus sitten nuo aloituksessa mainitut hyödyt. Pieni epämukavuus suuri hyöty.

No semmosta se oli aina aikana ennen nettiä. Kerran saatiin pizza, jossa oli täytteenä pelkkää sipulia XD

Vierailija
17/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku aikoo tilata niin tästä uusille Foodoran asiakkaille 7euroa ensimmäisestä tilauksesta pois! https://foodorafi.app.link/ycpXQClZN5

Vierailija
18/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske meitä. Täällä ei Kusti polje pitsat tarakalla. Ei ole edes Kotipizzaa enää ollut moneen vuoteen. Jos nyt välttämättä näinä tautisina aikoina haluaisi syödä pitsaa, pitäisi tyytyä joko pakastettuun tai Saarioisten roiskeläppiin. No thanks! Odotetaan siis, kunnes ravintolat taas saavat alkaa toimia.

Vierailija
19/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vain mahdollista, tilaan ravintoloiden omilta nettisivuilta. En tykkää puhelimessa puhumisesta mutta onneksi nykyaikana suuri osa ravintoloista tarjoaa omilla nettisivuillaankin tilausmahdollisuuden.

Mikä niin kauheaa puhelimessa puhumisessa?

Vierailija
20/24 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzeria josta tilataan käyttää foodbookingia. Heillä on siellä niitä entisissä mainoksissa olevia tarjouksia 4 pizzaa 28€ ja muita niin oletettu että se on heille kannattava.