Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muiden ihmiskäsitys muuttunut koronan myötä?

Vierailija
18.04.2020 |

Minusta (N22) tuntuu että olen alkanut hieman inhoamaan kanssaihmisiäni tämän tilanteen aikana. Ihmisten itsekkyys, typeryys ja lyhytnäköisyys on tullut esiin harvinaisen hyvin. Ulkona käydessä näkee kaveriporukoita pussikaljalla ja piknikillä, aikuisia höpöttelemässä lähietäisyydellä kun lapset leikkivät yhdessä, jne. Kävelypolulla tai -tiellä ei yleensä väistetä, joudun melkein menemään ojaan kävelemään. Jotkut perheet kulkevat tietä rivissä! Jotkut vanhemmat ihmiset sentään väistävät (~55+). Olen alkanut suorittamaan nämä pari kertaa viikossa -ulkoiluni aikaisin aamulla tai myöhään illalla, kun päivisin kaikkialla tungeksii toinen toistaan hölmömpiä ihmisiä jotka eivät näe omaa nenäänsä pidemmälle. Omista kavereistanikin osa ei ole ottanut tilannetta vakavasti vieläkään ja ramppaavat esim. kaupoissa tylsyyttään, vaikka siellä ei nyt tosiaan kannata turhaan maleksia. En ole nähnyt poikaystävääni viikkoihin muuten kuin etäisyyden päästä. Sen sijaan poikaystäväni kämppis tapaa edelleen usein poikkistaan ihan kuten aiemmin, heidän kämpässään, ja välillä myös matkaa pojan kotiin hänen perheensä luo. (Mitä v** oikeesti.) Olen pettynyt ja menettänyt uskoni kanssaihmisiin, onko muilla samoja fiiliksiä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nämä ihmiset jotka halusivat matkustaa vaikka tiesivät, että voivat tuoda koronan. En voi käsittää, että he ovat todellisia.

Vierailija
2/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosielämässä niinkään. Aika hyvin tuntuvat ihmiset ympärillä noudattavan sääntöjä, muutamia poikkeuksia huolimatta (suurkiitokset sille hemmolle, joka muutama päivä sitten tuli kassajonossa ihan selän taakse ja yski ilmaan).

Näitä palstoja sen sijaan en aio enää lukea, täällä on viime päivinä näkynyt niin paljon tyhmyyttä, välinpitämättömyyttä ja jopa julmuutta, että ainakin osan siitä on pakko olla jotain trollausta. Yhtä lailla sitä on silti paha lukea tilanteessa, joka on ahdistava jo muutenkin.

Osa siitä on varmasti ihan tottakin, kun ottaa huomioon tämänhetkisen rummutuksen rajoitusten poistamisen puolesta. Nyt takaisin normaalielämään jee ja riskiryhmät lukkojen taakse vuodeksi...

Oli paljon parempi olla aiemmin, kun jätin palstat ja somet väliin ja keskityin elämään omassa koronattomassa kuplassani. Taidan mennä takaisin siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et tapaa poikaystävää? Ei tätä nyt niin vakavasti tarvitse ottaa.

Vierailija
4/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuttunut.

Tuntuu välillä että nyt on hyvä syy etsiä muista ihmisistä huonoa ja nostaa itsensä jalustalle coronan varjolla "hyvänä ihmisenä".

Vierailija
5/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ystävääni on käytännössä lopettaneet yhteydenpidon. En tiedä miksi, mutta ilmeisesti en olekaan ollut heille kovinkaan tärkeä. Olen ehkä ollut hieman sinisilmäinen siinä mielessä, että ihmisiä kiinnostaisi myös minun hyvinvointini ja kuulumiset. Itse olen täysin eristäytyneenä kotona, joten yhteydenpito olisi miellyttävää.

Vierailija
6/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuttunut.

Tuntuu välillä että nyt on hyvä syy etsiä muista ihmisistä huonoa ja nostaa itsensä jalustalle coronan varjolla "hyvänä ihmisenä".

Minun mielestäni sitä ”huonoa” ei tarvitse isolla työllä etsiä, kun se lävähtää naamalle räikeästi siinä että ihmiset rikkovat rajoituksia joiden tarkoitus on suojella ihmisten terveyttä ja henkeä. Minusta sekin on aika selkeästi ”huonoa” että halutaan kaikki taas auki jotta tämä olisi ”nopeammin ohi” = ihmisiä kuolee, mutta ei sillä väliä koska minä haluan X Y Z ja minulla on tylsää! Yhyy!

Ja minulla tässä ei ole kyse itseni paremmaksi ihmiseksi tuntemisesta vaan siitä että minä teen sen mikä on järkevää ja oikein yleisen hyvän kannalta. Kaikkien pitäisi tehdä niin eikä sen pitäisi olla mikään ihailtava asia vaan yleinen standardi.

Vierailija
7/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä palstoja sen sijaan en aio enää lukea, täällä on viime päivinä näkynyt niin paljon tyhmyyttä, välinpitämättömyyttä ja jopa julmuutta, että ainakin osan siitä on pakko olla jotain trollausta. Yhtä lailla sitä on silti paha lukea tilanteessa, joka on ahdistava jo muutenkin.

Niinpä, vanhat sanonnat "parempi olla hiljaa ja antaa ihmisten luulla tyhmäksi, kuin avata suunsa ja todistaa se" ja "tyhjä rumpu kumisee kaikkein kovimmin" ovat tulleet mieleen joka kerta täällä vieraillessa, joten vierailut ovat vähentyneet huomattavasti.

Vierailija
8/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, vanhat sanonnat "parempi olla hiljaa ja antaa ihmisten luulla tyhmäksi, kuin avata suunsa ja todistaa se" ja "tyhjä rumpu kumisee kaikkein kovimmin" ovat tulleet mieleen joka kerta täällä vieraillessa, joten vierailut ovat vähentyneet huomattavasti.

^ komppaan

Vierailija
9/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ystävääni on käytännössä lopettaneet yhteydenpidon. En tiedä miksi, mutta ilmeisesti en olekaan ollut heille kovinkaan tärkeä. Olen ehkä ollut hieman sinisilmäinen siinä mielessä, että ihmisiä kiinnostaisi myös minun hyvinvointini ja kuulumiset. Itse olen täysin eristäytyneenä kotona, joten yhteydenpito olisi miellyttävää.

Todella ikävää. Tällaisissa tilanteissa selkenee ketkä ovat niitä oikeita ystäviä ja ketkä vain hyvän sään kavereita. Koita jaksella siellä!

Vierailija
10/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos mahdollista en siedä tätäkään vähää idiootteja ,tyhmiä ja kusipäitä.

Vierailija
11/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan. Tämä on vaan vahvistanut aiempaa käsitystäni, että suurin osa on superitsekkäitä ja muista piittaamattomia prsereikiä joita soisi koronan harvantavan oikein kunnolla.

Pidän peukkuja.

Vierailija
12/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi taistelee ehkä hengestään, ja pitää hengittämistä tärkeämpänä kuin puhelimen naputtelua. Mutta minäminäminä ja minun tarpeet.

Vierailija
13/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuttanut käsitystäni, mutta olen 10 vuotta ap:ta vanhempi. Tuon ikäisenä en vielä täysin ollut sisäistänyt ja uskonut miten pe.rseestä monet ihmiset on.

Vierailija
14/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Kaikenlaiset tyhjästä vikisevät pellet ovat käyneet selviksi, että näitä on keskuudessamme!

Zinc

Suomessa on kuollut 5 miljoonasta ihmisestä 50. Jos tässä kohtaa aloittaa meuhkaamisen, niin on SAIRAS ja se sairaus ei ole corona ..

Vierailija
15/15 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku perhe kävelee tiiviisti kadulla tai kaupassa yhdessä niin en näe ongelmaa, koska kotonaan he ovat joka tapauksessa yhdessä. Toki ihmisten ilmoilla pitäisi ottaa ne muut, perheeseen kuulumattomat huomioon, ja muistaa turvaväli.

Koronatilannetta tarkastellessa on toisaalta kiinnittänyt huomiota myös niihin ihmisiin, joilta katoaa täysin maalaisjärki ja kriittinen ajattelukyky mitä tulee koronalta suojautumiseen. Ensinnäkin se, että kaupoista loppui vessapaperi. Toisekseen se, että tavallinen kuluttaja menee ostamaan itselleen suojamaskeja puolustautuakseen koronalta. Toki tuota faktaa ei jokainen tiedä, koska se ei ole niin itsestään selvä muille kuin terveydenhuollon ammattilaisille, mutta se maski on tarkoitettu niille joilla korona jo on, jotta tartunnan saanut ei levittäisi virusta enää pidemmälle.

Myös se, kuinka paljon liikkumista oman tontin ulkopuolelle ihmiset koittavat välttää, on ainakin minulle aika kyseenalaista. Mm. Mökeilleen lähtemistä on nyt pyritty välttämään. Ymmärrän, jos mökki on monien satojen kilometrien päässä, ettei sinne kannata lähteä vain päiväksi tai pariksi, mutta jos mökki on lyhyemmän ajomatkan päässä, niin miksi sinne nyt ei voisi lähteä? Käy ruokakaupassa omassa lähimarketissa ennen mökille lähtöä, kuskaa parin päivän ruokatarpeet kylmäsalkuissa mökille, nauti olostasi mökillä, ja tule takaisin kotiin. Kertaakaan ei tarvitse käydä mökin lähikaupassa, tai olla läheisessä kontaktissa muiden kanssa. Joten mikä ongelma? Se, että Marin sanoo ettei kannata lähteä? Omaa harkintakykyä saa käyttää vaikeinakin aikoina. Tärkeintä tällä hetkellä on, että turvavälit säilyisivät ja ihmisten välisiä lähikontakteja olisi mahdollisimman vähän. Ei tästä tilanteesta sen vaikeampaa tarvitse tehdä.