Bonuslapsen etäkoulu
Pari tehtävää/aine päivässä, nekin suurelta osin vanhan kertausta. Ei mitään etätunteja esim. Teamsissa tms. Tehtävät tulee whatsappilla tai wilmassa ja palautus kuvalla opelle, et on tehty. Siis onko tää nyt vaan yhden koulun tyyli vai mikä? Kaverin lapset istua nakottaa etäyhteydellä oikeasti tunneilla . Tää jässikkä vaan pelaa päivät pitkät ja aina tuntuu pelikaveri löytyvän, myös ns. kouluaikana.
Kommentit (16)
Anteeks nyt vaan mut mikä vttu on bonuslapsi?
Joku ylimääräinen vahinkolapsi, joka tuli suunnitellun ja toivotun lapsen lisäksi?
Ukko37 kirjoitti:
Joku ylimääräinen vahinkolapsi, joka tuli suunnitellun ja toivotun lapsen lisäksi?
S-ryhmän asiakasomistajaedut ovat täysin omaa luokkaansa.
Laiska ope, osaa vetää noin ja osa panostaa tosissaan.
Käske sen tosiasiallisen huoltajan selvittää asiaa.
Riippuu lapsesta, miten kauan tehtäviin menee.
Meillä myös välkyt muksut, jotka selviää niistä max kolmen aineen tehtävistä (joita yleensä pari aukeaa per aine) alle kolmessa tunnissa, joskus nopeamminkin. Meillä myös lapset ottavat päivittäin kuvat, että läksyt on tehty.
Mutta kuulemma joillaan menee niihin aikaa tuplasti. Tuttavaperheen lapselle on tehty oikein lukujärjestys ja tämä muksu saa menemään koulutehtävien tekoon 5-6 tuntia päivässä. Ihan samat tehtävät. Auts.
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Joku ylimääräinen vahinkolapsi, joka tuli suunnitellun ja toivotun lapsen lisäksi?S-ryhmän asiakasomistajaedut ovat täysin omaa luokkaansa.
Päivän naurut 😂😂 kiitos näistä 🙌
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös välkyt muksut, jotka selviää niistä max kolmen aineen tehtävistä (joita yleensä pari aukeaa per aine) alle kolmessa tunnissa, joskus nopeamminkin. Meillä myös lapset ottavat päivittäin kuvat, että läksyt on tehty.
Mutta kuulemma joillaan menee niihin aikaa tuplasti. Tuttavaperheen lapselle on tehty oikein lukujärjestys ja tämä muksu saa menemään koulutehtävien tekoon 5-6 tuntia päivässä. Ihan samat tehtävät. Auts.
Ootko varma etteivät ne "muiden ei niin välkyt" lapset tee niitä tehtäviä huolellisemmin ja vastaa pidemmillä vastauksilla? He voivat myös opiskella näitä aineita sen tunnin ja perehtyä siihen kunnolla esim vanhemman kanssa. Sitten vasta tekevät tehtävät.
Löysin bonussanalle seuraavat merkitykset, lisäsin sanojen perään lapsi. Mun suosikki on kannustuspalkkiolapsi.
lisäetulapsI
ekstralapsI
plussalapsi
kannustuspalkkiolapsi
tulospalkkiolapsi
hyvityslapsi
palkkiolapsi
voitto-osuuslapsi
Bonuslapsi on se miehen ja miehen ex:n lapsi, joka miehen mukana tuli väkisin meidän perheeseen, vaikka en olisi sitä huolinut.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Löysin bonussanalle seuraavat merkitykset, lisäsin sanojen perään lapsi. Mun suosikki on kannustuspalkkiolapsi.
lisäetulapsI
ekstralapsI
plussalapsi
kannustuspalkkiolapsi
tulospalkkiolapsi
hyvityslapsi
palkkiolapsi
voitto-osuuslapsi
Olen aina pelännyt, että minulle osuus työpaikalla tuo kannustuspalkkiolapsi. Sitten vaan selaamaan katalogia ja valitsemaan oma, vaikka itse asiassa halusisi saman rahana.
Mun tokaluokkalainen tekee kanssa läksynsä 1-2 tunnissa eikä ole mikään erityisen välkky tapaus vaan ihan tavis. Wilmasta katsotaan tehtävät ja sitten ne on kymmenen aikaan aamupäivästä tehty. Lapsi ei myöskään innostu mitään lisätehtävistä joita yritän keksiä koska ”mähän tein jo läksyt”.
Vierailija kirjoitti:
No auts ja auts. Mun lasta pitää valvoa äärestä. Hänellä on tosi vähän motivaatiota tehdä yksin tehtäviä kotona. Ei hän silti mitenkään tyhmä tai ei-välkky ole.
Joo, mutta aloittajalle: meillä on sama juttu, ei ole etäopetusta videoyhteyden kautta, vaan tehtävät tulee Wilmaan ja whatsappilla kuitataan. Opettaja tekee joitain videoita Youtubeen.
Meillä ysiluokkalaisella aamulla Teams-kokous ja sovittuja tehtäviä päiväksi. Kuutosluokkalaisella, joka tunti aloitus Teamsissa ja opetusta myös. Kolmasluokkalaisella aamulla Wilmassa tehtävät ja tehdyistä tehtävistä valokuva opelle. Teams ja open videoita pari kertaa viikossa.
Meillä tekevät ihan normaalin koulupäivän, läksyt, kokeey ja liikuntapäiväkirjat päälle.