Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä, kuinka pitkään kestän ilman kirjastoa ja uimahallia

Vierailija
15.04.2020 |

Alkuharmituksen jälkeen ei enää edes haittaa matkojen peruuntuminen. Ei ravintoloiden ja kahviloiden sulkeminen. Ei keikkojen ja tapahtumien peruuntuminen. Pärjäisin ilman näitä varmaan koko loppuikäni, kun tarkemmin ajattelen. Etätyötkin sujuvat. Koululainen kaipaa kyllä takaisin kouluun kavereiden luokse.

Mutta viime päivinä olen itse alkanut toden teolla kaivata kirjastoja ja uimahalleja. Toki kirjoja on ihan hyvin saatavilla myös digitaalisena koko perheelle, ja lenkkeily sekä kotitreenit riittävät hyvin kunnon ylläpitämiseen poikkeustilassa.

Vaan noilla kahdella paikalla on omassa elämässäni selkeä hyvinvointia luova tehtävä sellaisenaan. Kummassakin mieli lepää, on levännyt jo lapsesta saakka. Köyhän perheen lapsena, 90-luvun laman lapsena kasvoin arvostamaan yleisiä kirjastoja ja julkisia liikuntamahdollisuuksia. Kirjaston ilmapiiri ja uimahallin kloorintuoksu tuovat minulle jonkinlaista turvaa ja mielenrauhaa. Niissä tuntuu, että elämässä on kaikki ihan hyvin ja meistä pidetään huolta.

Kumpaankin on päässyt ilmaiseksi tai hyvin edullisesti.

Ilman niitä olo alkaa tuntua hiljalleen aika orvolta. Toivon tietenkin, että tilat pidetään niin pitkään kiinni kun on pakko. Silti niiden sulkeutumisella on kenties monelle muullekin paljon suurempia vaikutuksia kuin vaikka matkustelun loppumisella.

En olisi ikinä uskonut näkeväni päivää, jolloin nuo kaksi helposti ja lähes ilmaiseksi saavutettavaa tilaa olisivatkin kiinni. Pitkän aikaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee polskimaaan ammeeseen.

Vierailija
2/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooot sä impannu uimalasssa klooria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viitsitkin nurista jo nyt, kun nuo ovat olleet vasta kuukauden kiinni? Olen itse köyhän perheen lapsi ja yhä köyhä, enkä tehtaile nurisevia ja huokaavia aloituksia. Nyt on hyvä olla epäitsekäs, eikö?

Vierailija
4/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä

Vierailija
5/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa ikävä uimahallia ja kirjastoa.

Vierailija
6/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota käyttöösi e-kirjasto tai maksullinen e-kirjasovellus ja mene järveen uimaan.

Vierailija
7/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut jos nämä ovat suurimmat murheesi.

Vierailija
8/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avantoon mars ja ekirjat käyttöön.

Kyllä me jaksetaan yhdessä.

Vierailija
9/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just samat jutut mielessä. Kestäisin helposti jatkuvaa etätyötä, jos tuollaiset muut normaaliasiat toimisi niin kuin ennenkin. Vaikka siihen on syynsä että kaikki on kielletty, niin eihän se silti poista sitä, etteikö porukka asioita ikävöisi ja haluaisi takaisin arkeen jo.

Vierailija
10/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pian on kesä. Talvea en kestäisi ilman uimahallia.

Vierailija
11/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvaperunoille ei valkene millään ettei luonnonvesissä uiminen ole kuntoilun kannalta todellakaan sama juttu edes lämpimillä keleillä :'D

Vierailija
12/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota käyttöösi e-kirjasto tai maksullinen e-kirjasovellus ja mene järveen uimaan.

Ei tuo ole sama asia. Kirjasto on elämys.

Vierailija
13/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän. Joku avantoon pulahtaminen ei tosiaankaan ole sama kuin uida pari kilometriä uimahallissa. Siinä sielu lepää. Kirjani haluan lukea kirjoina, en läppärin näytöltä. Onhan tämä syvältä, mutta minkäs teet.

Vierailija
14/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn avannossa JA uimahallissa. Yksi ei korvaa toista.

Vierailija
15/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avantoon mars ja ekirjat käyttöön.

Kyllä me jaksetaan yhdessä.

Nää yhdessä-lässytykset on melkein yhtä ärsyttäviä kun se Tähkän&poppoon vinkumisbiisi.

Jos mua harmittaa ettei pääse just esim. uimahalliin, ei siinä auta tieto siitä, että naapurikin on kotona.

Vierailija
16/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on sulla murheet. Oltais kuoltua sukupuuttoon aika kauan sitten jos ei ihminen ilman kirjastoa ja uimahallia olis selvinny.

Vierailija
17/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaan juuri näitä. Silmä ei oikein kestä e-kirjojen lukemista, mutta olen nyt lueskellut näitä mitä kotoa löytyy ja äänikirjoja kuunnellut. Uimaan olisi kyllä ihana päästä....

Vierailija
18/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskennelkää ahkerammin ja rakentakaa oma uima-allas kotiinne.

Vierailija
19/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset valittavat turhasta tässä järjettömässä tilanteessa. Mikä teitä vaivaa? Hemmetin kermaperceet. Lopettakaa.

Vierailija
20/36 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty uimaan missään kloorivesissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän