Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleekohan vuokrien hinnat laskemaan?

Vierailija
14.04.2020 |

Kerta odotettavissa on asuntohintojen laskua, niin laskeekohan lainkaan vuokrat? Vai kohoavatko vuokrat pilviin, kun enemmän vuokralaisia ilmestyy, kun ihmisten pitää myydä asunnot?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan alenna asuntoni vuokria, miksi ihmeessä niin tekisin?

Vierailija
2/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän vuokrayhtiö kuulemma suunnittelee vuokrien laskemista väliaikaisesti. Katsotaan nyt mitä kokouksessaan sitten päättävät.

Vierailija
4/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan alenna asuntoni vuokria, miksi ihmeessä niin tekisin?

Hanki nyt eka se asunto edes.

Vierailija
5/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessa alentaisin vuokria?

m50

Vierailija
6/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Aina löytyy maksavia vuokralaisia.

Vierailija
7/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vaan nousee.

Vierailija
8/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat nousee vaan.

Vierailija
9/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat alenee takuuvarmasti, kun vastikkeet pienenee eli jätemaksut, kiinteistöveromaksut ja siivouskulut pienenevät, samoin lämmitys- ja korjauskulut. Jostain syystä näissä kuluissa ei ole näkyvissä mitään alenemista.

Vierailija
10/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti nostetaan hintoja, koska itsellä nyt tulot tippunut.

Vierailija
11/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuntojen hinnat laskevat, vuokrat nousevat. Jos asuntojen hinnat nousevat, vuokrat nousevat.

Vierailija
12/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiskurivuokraa perivät pelaavat sikäli riskipeliä, että vuokralainen todennäköisesti jatkuvasti etsii edullisempaa asuntoa ja sitten joutuu taas vuokranantaja etsimään uuden vuokralaisen, lisää vaivaa ja kuluja vuokranantajalle.

Vierailija
13/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrat nousee niin kauan kuin maksaja löytyy.

Vierailija
14/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiskurivuokraa perivät pelaavat sikäli riskipeliä, että vuokralainen todennäköisesti jatkuvasti etsii edullisempaa asuntoa ja sitten joutuu taas vuokranantaja etsimään uuden vuokralaisen, lisää vaivaa ja kuluja vuokranantajalle.

Todella monella vuokralaisella on korkeat vaatimukset asunnolle. Kyllä he tietävät, että 2h+k+sauna+terassi 2010-luvulla rakennetussa on aina kalliimpi kuin peruskuntoinen yksiö 1980-luvulla rakennetussa talossa. Halvempaa voi aina etsiä, mutta silloin pitää tinkiä monesta asiasta.

Vierailija
15/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, sillä tuskin kustannuksetkaan laskevat, vaan luultavasti päinvastoin. Vuokrat seuraavat kustannusten kehitystä. Sen vuoksi vuokria aina korotetaan, koska kustannukset nousevat. Aika monessa sopimuksessa on ihan suora viittaus indeksiin vuokrankorotusperusteena.

Vierailija
16/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan asumistuki pitää huolen siitä, että vuokrataso pysyy ennallaan.

Vierailija
17/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä on nyt vuokraajalla valinnanvaraa ja mahdollisuus tinkiä vuokrasta, toki onnistuu vain uusissa sopimuksissa. Itse ainakin tinkisin vuokrasta, jos asunto ei ole täysi kymppi.

Ja aina voi koettaa onneaan nykyisellä sopparilla, jos saisi määräajaksi korona-alennusta, mutta tuskin onnistuu...

Vierailija
18/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Helsingissä on nyt vuokraajalla valinnanvaraa ja mahdollisuus tinkiä vuokrasta, toki onnistuu vain uusissa sopimuksissa. Itse ainakin tinkisin vuokrasta, jos asunto ei ole täysi kymppi.

Ja aina voi koettaa onneaan nykyisellä sopparilla, jos saisi määräajaksi korona-alennusta, mutta tuskin onnistuu...

Minä lupasin yhdelle vuokralaiselle tarvittaessa joustoa makuaikataulussa, että tuet alkavat juosta. En usko kovin monen vuokranantajan antavan mitään määräaikaista korona-alennusta.

Vierailija
19/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin vuokraan halvalla, jos vaan löydän kunnon vuokralaisen. Parempi vähän kuin ei mitään. Mutta tosiaan, en vuokraa kellekään kajahtaneelle, menee vaan hermo. 

Vierailija
20/31 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lupasin yhdelle vuokralaiselle tarvittaessa joustoa makuaikataulussa, että tuet alkavat juosta. En usko kovin monen vuokranantajan antavan mitään määräaikaista korona-alennusta.

Olet fiksu, noin mäkin tekisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan