Käykö buffi suojaksi?
Olisiko kaksinkertainen buffi ihan ok hengityssuoja kauppareissulle? Siis "kankaiseksi suojaksi ", estämään minun mahdollisten pöpöjeni leviämistä muihin.
Kommentit (32)
Ei ne aivastukset sen läpi samalla voimalla sinkoa kuin ilman. Varmaan moni buffi peittää naaman paremmin kuin moni maski, joten ohi menee vähemmän, se taitaa silti läpäistä enemmän. Kaksinkertaisena varmaan oikein hyvä.
Kun et kuuntele niiden hysterisoijien kommentteja joiden mielestä ilman suojaa on parempi kuin väärin kosketellun suojan kanssa. Ilman ei varmasti ole parempi ellei se monistaisi niitä läpi lentäviä pöpöjä.
Jos todellista käyttöä ajattelee, buffi estää oman kasvon koskettelun ja suurin osa hiukkasista mitä ilmassa leijailee ei mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käyttänyt sitä. Toimii oikein hyvin.
Mistä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
No siitä, kun olen käyttänyt. Mistä sinä tiedät toimiiko rintsikkasi tai hanskasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
No siitä, kun olen käyttänyt. Mistä sinä tiedät toimiiko rintsikkasi tai hanskasi?
No viruksia ei näe tai tunne, joten tavisihmisen on mahdotonta tietää toimiko suoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Laita buffi päälle. Laita elintarvikeväriä sumutinpulloon. Sumuta kasvoillesi. Ota buffi varovasti pois niinkuin suojien poistoa on neuvottu. Katso peilistä.
Sen jälkeen tee vertailutesti, sumuta samaa elintarvikeväriä paljaille kasvoillesi. Katso peilistä.
Tule kertomaan meille kummalla tavalla värjäännyit enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
No viruksia ei näe tai tunne, joten tavisihmisen on mahdotonta tietää toimiko suoja.
Ei ole. Jos se ei toimi, tunnet sen. Ihan niinkuin rintsikatkin.
Kyllä se parempi on kuin ei mitään. Itselläni buff kostuu kyllä läpi aika nopeasti, joten ei se oikeaa hengityssuojainta korvaa (etkä varmasti niin ajatellutkaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Käytä silti nenäliinaa aivastaessasi vaikka et tiedä sen toimivan.
Käyttäisin buffia ja olenkin käyttänyt aiemmin. Ennen koronaa josssain kauheissa ihmisjoukoissa, silloin ehkä enemmän ajattelin hajusuojana... En ainakaan saanut tautia.
Sanoisin että toimii ja aion kaivaa sen esille nyt kun muistelen noita tilanteita missä käytin sitä.
Viime aikoina ei ole tullut liikuttua paljoakaan ihmisten ilmoilla/läheisyydessä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Aika samalla tavalla pystyy kuka tahansa arvioimaan suodattimen kykyä vähentää pärskeiltä. Pienimpiä pärskeitä ei näe, mutta kun nopeus hidastuu ilmanvirtauksen hidastuessa olennaisesti vähenee myös läpimenevät pärskeet. Jos joku aivastaa aivan naamatusten parinkymmenen sentin päässä menee varmasti jotain läpi jota ei huomaa, mutta normaalioloissa, kun pidetään turvavälejä buffi toimii paremmin kuin ei mitään.
Suurin osa kankaista pysäyttää noin puolet pienimmistäkin hiukkasista. Äärimmilleen venytetty kangas suodattaa vähemmän, mutta ei kannata käyttää liian tiukkaa buffia. Jos altistusaika tarttumiselle arvellaan puoleksi tunniksi ja käytetyn buffin suodatuskyky on n. 50% pitenee altistusaika tuntiin. Noin lineerisesti ei voi riskiä laskea, kun huomioi ulkopintaan kertyvän enemmän ja sitä on käsiteltävä poistaessa buffin, mutta joka tapauksessa mikä tahansa kangas joka hidastaa ilmavirtaa suodattaa enemmän kuin ei mitään.
t. Teollisuus suodattimia valmistanut ja suunnitellutkin prosessitekniikan di
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Laita buffi päälle. Laita elintarvikeväriä sumutinpulloon. Sumuta kasvoillesi. Ota buffi varovasti pois niinkuin suojien poistoa on neuvottu. Katso peilistä.
Sen jälkeen tee vertailutesti, sumuta samaa elintarvikeväriä paljaille kasvoillesi. Katso peilistä.
Huono vertaus. Kyllähän tuossakin niitä maalin myrkkyjä menee hengitysteihin huivin läpi, vaikkei väriä huivin alle menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Huono vertaus. Kyllähän tuossakin niitä maalin myrkkyjä menee hengitysteihin huivin läpi, vaikkei väriä huivin alle menisi.
Mitä myrkkyjä elintarvikevärissä menee?
Tietenkin jos läheltä suihkutetaan osa sumusta menee läpi, mutta enemmän jää buffiin. Kun etäisyys hönkijöillä todellisuudessa on enemmän kuin mitä sumutinetäisyys on suurempi todennäköisyys, että jos yksittäinen pöpö tulee kohti, se jää buffiin kuin jos ei käytä buffia.
Kangas kostuu nopeasti, mikä heikentää sen ilmanläpäisykykyä. Tästä voi olla haittaa sydän- ja hangityselinsairauksista kärsiville. Sanottiin A-Studiossa äsken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Suositus oli, että ne kasvosuojat jotka pysäyttää varmasti jätetään terveydenhoidon käyttöön. Jäikö uutiset lukematta?
Se ei ole kangasta vaan neulosta.
Aika huono suoja, mutta vähän tyhjää parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kangas kostuu nopeasti, mikä heikentää sen ilmanläpäisykykyä. Tästä voi olla haittaa sydän- ja hangityselinsairauksista kärsiville. Sanottiin A-Studiossa äsken.
Riippuu täysin kankaan koostumuksesta. Jokainen joka on käyttänyt kovilla moottoripyörässä tai pakkasilla kypärähuiveja tai ylipäätään jotain naaman edessä lienee huomannut sen.
Kun kankaan laskostaa niinkuin kirurgisen suodattimen, auton suodattimen tai pölynimurin suodattimen paranee ilman läpäisy, koska pinta-ala kasvaa, mutta samalla suodatuskyky paranee, koska läpivirtaus paine pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole kangasta vaan neulosta.
Aika huono suoja, mutta vähän tyhjää parempi.
Neuloskin on kangas. Ero suodatuksen kannalta on enemmän neuloksen tiheydessä oli kyse neuloskankaasta tai tavallisista.