Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppareissuista tullut helvetillisiä

Vierailija
14.04.2020 |

Nyt korona-aikana on kaupassakäynnit käyneet vähän liian jännittäviksi. Yritän käydä aamulla tosi aikaisin, mutta yllätys esim. tänään oli se, etteivät itsepalvelukassat olekaan auki ennen kello 9. Jouduin sitten jonottelemaan ja koska edessä oli nuori kiinalaisen näköinen nainen, pidin pidempää turvaväliä. Siitä tuli ongelmaa, kun alkoi tulla vanhuksia jonoon joita sitten alkuun ihan kohteliaasti pyysin sivuun odottamaan. He halusivat kuitenkin tunkea aika lähelle joten tuli suukopua. Lopulta jo huutelivat minulle " ei siltä pöpöltä voi suojautua, se tulee jos on tullakseen". Perkkeleen mummo, ikää taisi olla yli 80, joten sanoin että mielellään eläisimme ainakin 60-vuotiaiksi. Prisman henkilökunta ei mitenkään puuttunut asiaan, joten laitoinkin sinne palautteen asiasta. Onhan jokaisen oma asia, jos haluaa suojata itseään. Ei ne kaikki vanhat niin ihania ole.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas ja kohta päästään taas oikein huolella haukkumaan mammoja ja pappoja, sitähän tässä haettiinkin.

Antakaa jo nyt olla, eiköhän nämä samat haukkumiset ole jo luettu täällä sataan kertaan.

Vierailija
42/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näinä aikoina voi aivan hyvin huomauttaa kenelle tahansa että syytä ottaa askeleita taakse päin. Jos alkaa urputtamaan niin toteaa siihen että minulle on aivan sama kerjääkö hän itselleen ties mitä viruksia mutta minä en aio niin tehdä. Joten on hyvä vaan ja pysyy riittävän kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat suojautua koronalta mutta käytät itsepalvelukassaa joka vaatii näytön koskettelua. Mistä tiedät kuka siihen näyttöön on vaikka 10 minuuttia ennen sinua yskinyt?

Niin tietysti käytän kertakäyttökumikäsineitä kaupassa ja jätän ne lähtiessä kaupan roskikseen. Halusin vaan tietää eikö muka muilla ole noita hankaluuksia kauppakäynneillä. Olen siis 50+ ikäinen normitäti joka on aina muutenkin ollut tarkkana hygienian kanssa ja nyt se vaan korostuu ja alkaa olla jo raskasta koska noita k-päitä on aika paljon liikenteessä. ap

Vierailija
44/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tosiaan tämä ei ole mikään provo ja tapahtumapaikka Tikkurilan Prisma. ap

Vierailija
45/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään kaupassa. Ihan jouhevasti ja rauhallisesti ihmiset siellä toimivat. Turvaväli pidettiin ja oli kaikenikäisiä, kukaan vanhus tai nuorempi ei aiheuttanut mitään ongelmaa.

Missä ihmeessä näitä vanhoja ihmisiä liikkuu joiden kanssa nyt luetun mukaan ketjun aloittajalla tuli suukopua.

En ole nähnyt tai kuullut yhtään kertaa mitään riitaa, sanomista tai muutakaan häiriötä kaupassa, taitaa olla vaan taas tahallaan keksitty. Kaikki pitävät itsestäänselvästi turvavälit ja kukaan ei tunge eikä törmäile niskaan.

Mitä ihmeen sairasta nautintoa jotkut saavat vastaavista ketjuista, niitä on täälläkin ollut monia.

Olkaa nyt ihmisiksi edes tämän koronan ajan, vai nostaako tämä nyt esiin jotain piileviä agressioita. Tai katsotteko, että on hyvä sopiva hetki ja aika tehdä ilkeitä provoja.

No, huvinsa kullakin.

Samaa ihmettelen. Mulla on kokemusta nyt kuudesta eri kaupasta, jotka ovat n. 500 m - 4 kilometrin alueella asuinpaikastani. Kaikissa pidetään turvavälit, ei rynnitä, kukaan ei ole huudellut mitään kenellekään, kukaan ei ole yskinyt tai rykinyt toisia päin. Jos jotain epäselvyyttä jollakin on ollut esim. jonottamisesta, niin myyjät ovat ystävällisesti ohjeistaneet ja ihmiset ovat totelleet nurisematta ja anteeksipyydellen. Ikäjakauma on kaupoissa ollut n. 10-70v.

Vierailija
46/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänhän uutisoitu missä ryhmässä tartuntoja ylivoimaisesti eniten eikä olleet mitään kiinalaisia. 

Tietty väestöryhmä, jota muutti Suomeen alunperin 1990-luvulla, enkä tarkoita inkeriläisiä.

Vierailija
47/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tosiaan tämä ei ole mikään provo ja tapahtumapaikka Tikkurilan Prisma. ap

Jaaha, mun vakikauppa ja kokemukset ovat aivan toisenlaisia. Ei mitään jännitystä ole ollut, kun kaikki noudattavat ohjeistuksia suht hyvin. Toki aina välillä jotain kommellusta on, mutta hyvin on selvitty niistäkin, kun itse pitää pään kylmänä. Onhan tämä kaikki kovin uutta tällä hetkellä ja jokainen vasta opettelee uusia sääntöjä.

On se kyllä jännä, että joillekin aina osuu näitä huutavia törkeitä ihmisiä eteen, oli ne sitten vanhoja mummoja tai pappoja tai keski-ikäisiä tai nuorisojoukko. En itse ole koskaan edes joutunut tällaista todistamaan. Mulle ei ole näin 50 vuoden elinaikana koskaan kukaan huutanut mitään missään, mutta ehkä jokainen voi vaikuttaa tähän omalla käytöksellä.

Vierailija
48/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänhän uutisoitu missä ryhmässä tartuntoja ylivoimaisesti eniten eikä olleet mitään kiinalaisia. 

Tietty väestöryhmä, jota muutti Suomeen alunperin 1990-luvulla, enkä tarkoita inkeriläisiä.

Vähättelyä on kaikissa macho-kulttuureissa.

Vierailija
49/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muutamista hyvistä vinkeistä. Taidan laittaan hengityssuojaimen seuraavalle kauppareissulle ja ottaa kahdet ostoskärryt. Toivottavasti juhannuksena voitais elää jo normaaliin tapaan. ap

Vierailija
50/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon yskäisy, niin pysyvät loitomalla. Mä köhin tahallani aamulla Prismassa. Kassajonossa olevat mulkoilivat, mutta eivät tulleet lähelle.

Vierailija
51/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on taudin saanut joltain tutultaan. Vaikka niitä ketjuja lähti bilepaikoista, niin sielläkin lähempi tuttavuus oli ratkaisevaa.

Ei, vaan heitä testataan joilla on yhteys sairastuneeseen tai ulkomailta palanneeseen. Muita ei kutsuta edes testeihin, käsketään sairastaa kotona kunnes happi loppuu.

Vierailija
52/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä mummoja ja pappoja koronat kiinnosta. Asia johtunee siitä, että moni on kokenut esim. sota-ajan ja muita paljon pahempiakin kriisejä kuin tämä meneillään oleva tilanne, eikä ihan pikkuinen poikkeustila heille tunnu missään eivätkä näin ollen osaa panikoida samalla tavalla kuin nuoremmat. Monella on myös tuo asenne, että "tulee jos on tullakseen", eikä heitä välttämättä paljoa hetkauta, jos kuolema tuleekin vähän aikaisemmin.

Vähättelijämummot luulevat kokeneensa kaiken. Silkkaa tyhmyyttä. Vaikka kuolema ei hetkauttaisi, aika koronan kourissa sitä odotellessa voi olla kokonaan toinen juttu.

Vierailija
53/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-market tikkurista saat ostokset ylihuomiseksi, Ylivedosta kuun lopussa. Kannataa tilata tai vähintään käyttää noutopalvelua. k-ruoka.

Itse tilaan itä-helsingissä kahden viikon välein. Tilaus kannattaa laittaa ajoissa eikä vasta sitten kun ruoka on lopussa.

Vierailija
54/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko pätkääkään, että tämä on tapahtunut jollekulle.

Ap vain haluaa (ehkä presidentin kannanotosta ärsyyntyneenä) syyllistää ikäihmiset ja kiinalaisen.

Pistää suusuojan ja kymmenet hanskat päällekkäin, tekee kaupassakäynnistä turvarituaalin.

Miten nuo suojaa jos joku pärskii silmille? Eikä niitä ole edelleenkään tarkoitettu tartuntaa pelkäävälle (edes sairaalataso ei estä kuin sen yhden tartuntatien) vaan tuo kombo (tosin yhdet hanskat riittää) on hyödyllinen vain virusta kantavalle ettei tartuta muita.

Aina kun näkee kaupassa maskillisen, eka ajatus on kaikilla alan ammattilaisilla sama: tuo kuuluu eristykseen kotiin eikä kaupungille tartuttamaan muita.

Vierailija
55/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos muutamista hyvistä vinkeistä. Taidan laittaan hengityssuojaimen seuraavalle kauppareissulle ja ottaa kahdet ostoskärryt. Toivottavasti juhannuksena voitais elää jo normaaliin tapaan. ap

Aa, sinulla on siis virus jo. Pysy kotona äläkä vaaranna muita.

Vierailija
56/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa ei saisi käydä kovin usein, mutta sitten taas yksin ei saa käydä eikä saisi maksaa kuin lähimaksulla. Teet niin tai näin niin aina löytyy mulkoava silmä jostain. Ja taas pauhaa Sikaniskalan Puskaradio.

"Minä näin!"

"Minä tiedän!"

"Minä kuulin!"

Ja kanssakiimoissaan ammattipaheksujat klikkaavat tykkäysnamikkaa sieltä Lapin mökin takkatulen lämmöstä.

Vierailija
57/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zumaali räki eilen juna-asemalla, ei sillä ollut ainakaan töihin kiire kun haisi huumav alle aineelle. Mutta junalla oli jonnekin mentävä. Röhönaurun kera. Surullisena katsoin toimintaansa lapseni kanssa.

Vierailija
58/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä mummoja ja pappoja koronat kiinnosta. Asia johtunee siitä, että moni on kokenut esim. sota-ajan ja muita paljon pahempiakin kriisejä kuin tämä meneillään oleva tilanne, eikä ihan pikkuinen poikkeustila heille tunnu missään eivätkä näin ollen osaa panikoida samalla tavalla kuin nuoremmat. Monella on myös tuo asenne, että "tulee jos on tullakseen", eikä heitä välttämättä paljoa hetkauta, jos kuolema tuleekin vähän aikaisemmin.

Vähättelijämummot luulevat kokeneensa kaiken. Silkkaa tyhmyyttä. Vaikka kuolema ei hetkauttaisi, aika koronan kourissa sitä odotellessa voi olla kokonaan toinen juttu.

Mummoilta löytyy infernaalista voimaa vaikka mihin, niin kovia ne ovat(olevinaan).

Vierailija
59/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Helsingissö suurin ongelma on kiukuttelevat aikuiset jotka tahalleen yskivät päälle.

Vierailija
60/62 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ap:llä virusta, vaan se hengityssuoja olisi pelote kaupassa. Sitä ainakin itse kammoan, kun jonkun naamalla sellaisen näen kaupoilla ollessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä