Onko kohtuun kuolleita vauvoja nyt enemmän?
Vai johtuuko niiden esiintulo että blogistit saa niitä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamalaa ja surullista.. Voi että. Onko siis nyt korona-aikana?
Eiku jaa, viim kk aikana ja viimeksi muutama päivä sitten :(
Tämä on ahdistavaa. Olen vielä töissä palvelualalla ja työnantaja suhtautuu kielteisesti suojavarustuksiin.
Pakko ottaa kohta loparit. Rv 16 menossa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ahdistavaa. Olen vielä töissä palvelualalla ja työnantaja suhtautuu kielteisesti suojavarustuksiin.
Pakko ottaa kohta loparit. Rv 16 menossa.
No nythän se suojauskäytäntö muuttuu kun thl käänsi kelkkansa.
Mutta eihän nuo kangassuojat sitten kuitenkaan niin hyvin suojaa sinua ennenkuin ne laitetaan pakollisiksi kaikille.
Jostain muistan lukeneeni, että läppärin ja puhelimen runsas käyttö saattaisi lisätä kohtukuokemia ja keskenmenoja. Ehkä säteilyn vuoksi? En kuitenkaan halua pelotella, mutta nythän useampi viettää entistä enemmän aikaa somessa.
Stressi voi mtös näin korona aikaan olla riskitekijä.
Kohtukuolemat on erittäin yleisiä. Niistä ei vaan puhuta.
Kyllä raskaana olevat olisi syytä luokitella riskiryhmään syntymättömän lapsen vuoksi etenkin.
Luulen, että näin ei ole tehty vain sen takia ettei aiheutettaisi huolta ja lisästressiä raskaanaoleville. Ja varmasti myös taloudellisista syistä (raskaana oleville jouduttaisiin maksamaan erityisäitiyspäivärahaa mahdollisesti?). Paljon raskaana olevia varmasti esim. hoitoalalla, kaupoissa, siivousalalla yms. Eikä tilalle saataisi riittävästi sijaisia, jos kaikki raskaana olevat jäisivät pois töistä sikiön turvallisuuteen vedoten.
Sikiötä kun ei lasketa vielä ihmiseksi eli ei ilmeisesti tarvitse luokitella riskiryhmäksi. Ikävä kyllä.
En voi muuta sanoa, kuin että onneksi en itse ole tällähetkellä odottavaäiti, ei varmasti ole nyt stressitöntä aikaa heillä. Täytyy vain toivoa parasta, että tämä virus aiheuttaisi mahdollisimman pieniä vaurioita niihin syntymättömiin pieniin ihmisenalkuihin.
Tulevaisuudessa varmasti sitten näemme tosiaan mitä tilastot kertoo tästäkin asiasta.
Ihan kamalaa ja surullista.. Voi että. Onko siis nyt korona-aikana?