Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua sivuaineen valintaan yliopistossa!!

14.04.2020 |

Opiskelen pääaineena saksan kieltä (koska en keksinyt muutakaan mitä haluaisin opiskella) ja nyt olen miettinyt sivuaineeksi viestintää/politiikkaa/taloustiedettä/jotain muuta valtiotieteellisestä. Ongelmana taloustieteen kanssa on se, että en ole hyvä matematiikassa.. olen täysin hukassa mutta tiedän etten halua toista kieltä sivuaineeksi. Onko mitään mahdollisuutta työllistyä kieli+valtiotieteellinen sivuaine -yhdistelmällä? Pelottaa kaikista eniten, että joudun työttömäksi yliopiston jälkeen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaihtoehdot seinälle ja heitä tikalla. Yhtä hyvä lopputulema kuin valitsemalla, joka tuntuu se ongelma olevan. Kaikella voi työllistyä ja kaikella voi myös olla työllistymättä. Riippuu aika pitkälti itsestä.

Vierailija
2/8 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti työelämää. Haluatko opettajaksi? Sitten joku toinen kieli ja pedagogiset. Haluatko yrityselämään? Sitten jotain talouteen liittyvää. Haluatko virkamieheksi? Sitten varmaan joku valtiotieteellinen sivuaine olisi hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kielenkääntäjäksi? Sitten suomenkieli ja kääntäjille lienee ihan omat vaatimuksensa. Haluatko simultaanitulkiksi? Siihenkin lienee omat vaatimuksensa ja suomenkielen pitää olla silloinkin vahva.

Vierailija
4/8 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kieli kirjoitetaan erikseen.

Vierailija
5/8 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestinnän opinnoista saattaisi ainakin olla hyötyä nykyisessä työelämässä, mahdollistavathan ne melko monenlaisiin työtehtäviin suuntaamisen. Mutta riippuu toki täysin siitä, mitä olet ajatellut ns. isona tehdä. Ja ainahan voit kokeilla jotain sivuainetta niin, että teet siitä aluksi yhden tai muutaman opintojakson ja katsot, tuntuisiko se kiinnostavalta ja itselle sopivalta.

Vierailija
6/8 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti työelämää. Haluatko opettajaksi? Sitten joku toinen kieli ja pedagogiset. Haluatko yrityselämään? Sitten jotain talouteen liittyvää. Haluatko virkamieheksi? Sitten varmaan joku valtiotieteellinen sivuaine olisi hyvä.

Pelkällä sivuaineen valtsikalla ei pääse virkamieheksi. Olen myös huolissani aloittajan huutomerkkien käytöstä, kovin epäakateemisen oloista. 

Vierailija
7/8 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse se mikä kiinnostaa eniten. Ei kannata liikaa miettiä työllistymistä, koska sivuaineilla on aika pieni merkitys sen suhteen, ellei halua työllistyä johonkin tiettyyn ammattiin, johon on oltava oikea pätevyys.

Vierailija
8/8 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähinnä huolissani opiskelijoiden tasosta tänä päivänä. Jos ei edes tiedetä, mitä halutaan opiskella, niin tuleeko siitä opiskelustakaan yhtään mitään, saati työnteosta? Olisikohan amiksessa jotain mielenkiintoista sinulle ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi