Onks täällä muita progediggareita? Jakakaa parhaat progebiisit:)
Onks täällä muita progediggareita? Jakakaa parhaat progebiisit:)
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Porcupine tree: Arriving somewhere but not here
Voi, miten saatoinkaa itse unohtaa ehdottaa Porcupine Treetä!
Ja hyvän yön musiikiksi
The B-52's - Love Shack
jatkoa...
UK - Danger Money
Steve Hackett - Shadow Of The Hierophant
Van Der Graaf Generator - Every Bloody Emperor
Kalevala - Jungle
Maku asia onko tämä Jethro Tullin biisi progea, eikä se sitä varmaan olisikaan jonkun muun tulkitsemana, mutta biisihän upea ja kun harvoin enää nykyään musiikkia kuuntelen ja youtubesta vanhoja klassikoita "levylautaselle" kaivelen, niin eihän tätä tietenkään voi sivuutta, sillä juuri tällä biisillä oikeanlainen 70-luvun nostalgiafiilis saadaan pintaan välittömästi: https://www.youtube.com/watch?v=Rwn0R1PFUwU
Vierailija kirjoitti:
Ja hyvän yön musiikiksi
The B-52's - Love Shack
Hieno biisi, mutta onko tuolla mitään tekemistä progen kanssa?
Rush- The Trees
There is unrest in the forest
There is trouble with the trees
For the maples want more sunlight
And the oaks ignore their pleas...
Rushilla on niiiiiin paljon hyvää ja nerokasta musiikkia!
Onko Nightwish 2020-luvun progea?
Vierailija kirjoitti:
Onko Nightwish 2020-luvun progea?
no ei, pop rockia.
Mike Oldfield ja Tubular Bells! INTRODUCING MEXICAN GUITAR AND DOUBLE SPEED GUITAR!
Sain vihdoinkin käsiini hyväkuntoisen ekan painoksen Andromedasta. Kyä lähtee!
Vielä jotain satunnaisia suosituksia osa 3. Sittenhän tietenkin Genesiksen Supper's Ready, Yesin Close to the Edge ja ELPin Tarkus kotitehtäviksi :)
Pekka Pohjola - Matemaatikon lentonäytös
Tabula Rasa - Vuorellaistuja
Asia - Sole Survivor
Rick Wakeman - Catherine Of Aragon
Voisiko joku täällä määritellä mitä on proge-musa? Osaan googlettaa, mutta olisi kiva kuulla palstailijoiden sanoittamana.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku täällä määritellä mitä on proge-musa? Osaan googlettaa, mutta olisi kiva kuulla palstailijoiden sanoittamana.
Semmoista kiperämpää rockia, missä monimutkaisuus ja hyvät melodiat ovat oikeassa paketissa. Itse en keskity sanoituksiin sinänsä. Aivoille purtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoista kiperämpää rockia, missä monimutkaisuus ja hyvät melodiat ovat oikeassa paketissa. Itse en keskity sanoituksiin sinänsä. Aivoille purtavaa.
Voiko kevyt pop-musiikki olla myös progressiivista? Kutsun lempibändiäni progressiiviseksi popiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko kevyt pop-musiikki olla myös progressiivista? Kutsun lempibändiäni progressiiviseksi popiksi.
Jos siitä löytää tietynlaista kunnianhimoa toisiin vastaaviin verrattuna niin mikäpä ei. Jotkut progemuusikothan ovat jopa itse mieltäneet olevansa ei-progemuusikoita, mutta fanien mielestä heidän teoksensa kuuluvat genreen. Eli se on soljuva käsite.
King Crimson Court of King Crimson
Pink Floyd Atom Heart Mother
Hawkwind Hall of the Mountain Grill
Wigwam Nuclear Nightclub
Proge on paskaa joka meinasi tuhota koko alkuperäisen rockin ajatuksen. Onneksi tilanne pelastui sittemmin.
Shakespear's Sister - Hello