Kihomato-ongelma!!!! APUA
Meidän perheestä vain minulla on oireita. Niitä on ollut jo yli vuoden ajan. Mitkään lääkkeet eivät tehoa!!! Kun lääkkeen ottaa niin kutina katoaa pariksi päiväksi mutta palaa sitten. Olen kyllä muistanut oikeat väliajat lääkkeiden otolla ja siivoukset. Jos joku on ollut samassa tilanteessa niin mikä auttoi???? En jaksa elää enää näin!!! Tämä asia saa minussa aikaan jopa itsetuhoisia ajatuksia. Kiitos kun luit ja kiitos jo valmiiksi mikäli joku osaa auttaa :(
Kommentit (26)
Ootko varma, että on matoja? Pukamatkin voi kutista.
Onko madot löydetty labrassa ulostenäytteestä?
Olen nähnyt eläviä matoja, eli olen 100% varma. Lääkkeet eivät vain tehoa tarpeeksi eivätkä lääkärit usko sitä!! En oikeasti enää tiedä mitä tehdä. En halua elää loppuelämääni näin.
Vermox-lääke reseptillä auttaa, Pyrvinistä ei ole mihinkään.
Edellinen on siis ap. Anteeksi tämä upitus mutta olen oikeasti neuvojen tarpeessa😭
-Ap
Jos kihomatolääke ei auta kihomatoihin, kokeile leveän heisimadon lääkettä. Ja huolehdi pesut, kynnenaluset ym.
Mistä noita matoja tulee tai miten niitä saa?
6, olen kokeillut wermoxia. Se tehosi hieman paremmin muttei tappanut kaikkia matoja. Onko kellään kokemusta tehokuurista eli kolmen päivän ajan syödään 2 tablettia päivässä ja toistetaan 2vk kuluttua? Voisiko se toimia? Nyt olen syönyt 1 tabletin 2 viikon välein.
-Ap
Mitä se leveän heisimadon lääke on? En ole kuullutkaan, mistä sitä saa? Tehoaako se kihomatoihin?
-ap
Okei. Tuli mieleen, että teidän perheessä muillakin on 99% todennäköisesti matoja myös, vaikka ei oireita. Saat tartunnan aina uudestaan? Koko perhe hoidettava aina.
Koko perhe hoidettava, vaikka ei oireita ei olisi. Onhan kaikki vuodevaatteet ja pyyhkeet pesty 90c?
Alusvaatteet vähintään 60c. Jos on höyrypesuri, niin kankaiset sohvat, nojatuolit kannattaa pestä sillä. Kaikki pinnat kannattaa pyyhkiä huolella.
Tosiaan, mites muun perheen hoito?
Älä ota pahalla mutta oletko varma, että et kuvittele oireita? Itselläni oli lapsena kihomadot monta kertaa ja jossain vaiheessa aloin yhdistää kaiken mahdollisen kutinan matoihin. Jossain vaiheessa sitten aloin tehdä niin että jos tunsin kutinaa, menin vessaan ja tutkin asiaa. Suosittelen mustia alushousuja, koska niistä madot näkyvät hyvin jos niitä on. Joskus oli matoja, joskus kutisi muuten vaan. Kun en nähnyt matoja niin kutinakin loppui.
12, ongelma on siis etteivät madot tai kutina katoa missään vaiheessa, edes lääkkeiden syönnin jälkeen. Voihan se olla myös mahdollista että saan tartunnan aina uudelleen, mutta tämä ongelma on siis kestänyt jo yli vuoden niin uskon että joku muukin olisi saanut edes jotain oireita sen aikana. Tarvitsisin vinkkejä millä tappaa madot kun perus pyrvin- tai vermoxkuurit eivät tehoa.
-ap
Olen nähnyt eläviä matosia eli ongelma ei ole vain päässäni.
-ap
Vierailija kirjoitti:
12, ongelma on siis etteivät madot tai kutina katoa missään vaiheessa, edes lääkkeiden syönnin jälkeen. Voihan se olla myös mahdollista että saan tartunnan aina uudelleen, mutta tämä ongelma on siis kestänyt jo yli vuoden niin uskon että joku muukin olisi saanut edes jotain oireita sen aikana. Tarvitsisin vinkkejä millä tappaa madot kun perus pyrvin- tai vermoxkuurit eivät tehoa.
-ap
Sellaisen ohjeen olen jostain kuullut, että yöksi peräaukolle jotain oikein rasvaista rasvaa esim.vauvojen hyllystä sinkkivoide. Tarkoituksena estää matoja päästä munimaan ja katkaista näin lääkkeen lisäksi kiertokulku. +SE MUUN PERHEEN HOITO SAMALLA.
Lääkkeet tietenkin kaikki otettiin. Kaikki lasten lelut yms. pakastettiin, käytettiin maskia vaihtaessa petivaatteita ja vaihdettiin niitä usein, hinkattiin oven kahvoja koko ajan ja painotettiin käsien pesua. Useampaan kertaan on ollut, mutta ollaan näin päästy aika nopeasti niistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Sellaisen ohjeen olen jostain kuullut, että yöksi peräaukolle jotain oikein rasvaista rasvaa esim.vauvojen hyllystä sinkkivoide. Tarkoituksena estää matoja päästä munimaan ja katkaista näin lääkkeen lisäksi kiertokulku. +SE MUUN PERHEEN HOITO SAMALLA.
Ai niin, meilläkin oli jotain rasvaa, joka auttoi kutinassa ja esti matoja munimasta.
Meillä on muuten aina varmistettu kihomatotartunta laittamalla teippi pyllyyn yön ajaksi ja siihen on aamulla ilmestynyt mato.
Up, kai nyt jollain on kokemusta aiheesta :( tämä on oikeasti ihan kamalaa. Olisin todella kiitollinen jokaisesta neuvosta.