Kaduttaako opiskelualan valinta?
Niin, kaduttaako?
Oisko kuitenkin pitäny valita joku helpompi opintopolku? Vähemmälläkin opiskelulla saattaisi pärjätä ihan hyvin työmarkkinoilla.
Tätä pohtii yliopisto-opiskelija kasaantuvien tehtäväpinojen alta ännännettä vuotta opiskellessaan.
Kommentit (25)
Olen opiskellut. Lähdin sairaanhoitajaksi opiskelemaan. Ja kroppa sanoi poks, joten ala vaihtoon. Haluisin sosionomiksi, mutta en pääse koska ensikertalaiskiintiö -.-””
Kaduttaa etten lukenut tarpeeksi pääsykokeisiin. Luin kahtena kesänä oikikseen ja jäin ihan vähän. Sitten tyydyin matals-asteisempaan tutkintoon. Olen pärjännyt elämässä mutta työ ei anna ihan sellaista sisåltöä elämään kuin oikeustiede olisi antanut.
Valmistun ens kuussa lvi-asentajaksi. Töitä kuulemma pitäisi löytyä ihan hyvin. Toimistohommiakin tullut kokeiltua ja se ei kyllä ollut minun juttu.
Kaduttaa ala sen takia, että työmarkkinoilla tämä pelkkä koulutus ei ole riittävä pärjätäkseen, vaan alalta pitäisi olla käytännön osaamista. Mielellään "asian harrastuneisuus läpi elämän", niin silloin olisi vasta uskottava tekijä.
Olen sentään saanut työpaikan, mutta itsevarma työssäni en todellakaan ole. Nytkään en kartuta sitä käynnön kokemusta vaan pyörittelen asioita toimistolla..