Onko minulla syöpä vai mikä?
Olen laihtunut muutamassa kuukaudessa 10 kiloa. Se on ihan Ok sillä ylipainoa ollut. Silti olen voinut suht hyvin tähän asti. Pari kk olen ollut kyllä väsynyt ja väsymys pahenee. Päivisin saatan torkahtaa pari kertaa. Suurin murheeni on yhtäkkinen ruokahaluttomuus. Ei meinaa maistua mikään. Tähän asti olen ollut varsin perso ruoalle. Vatsa täyttyy nopeasti ja tulee sellainen ylikylläinen olo normaalista aterioinnusta. Päivässä pystyn syömään 3 kertaa. Mikähän voisi olla? Mihinkään ei satu...
Kommentit (12)
Voi olla mikä vaan, vaikka se syöpä. Kannattaa mennä lääkäriin.
Onko mitään muita oireita? Hengenahdistusta, väsymistä rasituksessa, turvotusta, yskää...?
Nämä on aina vaikeita. Olisi hyvä tarkastaa, mutta itselläni lipsahtaa todella helposti hypokondrian puolelle ja sitten kuvittelen kupsahtavani viiden minuutin kuluttua.
Ei ole hengenahdistusta ainakaan. Mutta lenkkeily saa väsymään eikä piristä toisin kuin ennen. Väkisin revin itseni lenkille. En ole masentunutkaan. Enkö hirveästi pelkää. Ihmettelen vain. Mies on huolestunut.
Oletko käynyt lääkärille kertomassa näitä vaivoja?
Eihän tuo hyvältä kuulosta. Kannattaa tutkituttaa ennemmin kuin myöhemmin.
Näinä päivinä saa parhaiten ajan yksityiselle, kun julkinen terveydenhuolto on lopettanut kaiken ei-kiireellisen hoidon. Ja onko tuo kiireellinen vai ei saattaa riippua sinua tutkivasta lääkäristä ja hänen ammattitaidostaan.
Laihdut ja olet väsynyt koska et syö tarpeeksi. Selvitä syy miksi ruoka ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
En vielä mutta aion. Tottakai.
Hyvä. Syöpä on tosi harvinainen ja joka tapauksessa nykyään on hyvät hoitotulokset sen suhteen.
Niin ja mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta mutta arvot yläviitteissä tällä hetkellä... sokerit Ok.