Mistä majoitus putkirempan ajaksi jos itsellä tai lähipiirillä ei tilaa tai mökkejä?
Kommentit (22)
Vuokrataan toki. Ota airbnb tai lyhytvuokra.
Forenomia oon joskus katsonut. Ne on ihan törkyhintaisia, yksiö joku tonnin!
Kysäise isännöitsijältä. Meidän naapurissa on tyhjä asunto, jossa majailee putkiremonttipakolaisia. Sen omistaa isännöintiyrityksen joku työntekijä. Tuurilla saattaa löytyä sellainenkin.
Ei nyt tehdä mitään putkiremppoja. Palataan asiaan vuoden kuluttua ja katsotaan onko tilanne jo normalisoitunut.
Siellä asunnossa olette, ei ne makuuhuoneessa usein kai remontoi putkia. Urakoitsija tuo vessakontit pihaan tai talon saunalla on vessat ja suihkut käytössä. Ei kaikki voi väistyä muualle asunnoistaan kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
No ota huomioon että ne on usein keskustasijainnilla, ne on kalustettuja ja vuokraan kuuluu sähkö ja vesi.
Mut joo, ei ne hyväntekeväisyyttä ole, vaan bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä asunnossa olette, ei ne makuuhuoneessa usein kai remontoi putkia. Urakoitsija tuo vessakontit pihaan tai talon saunalla on vessat ja suihkut käytössä. Ei kaikki voi väistyä muualle asunnoistaan kuitenkaan.
Sanoivat ettei voi asua.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat tonnilla yksiön Forenomilta, niin se on joku halpa hostelli-Forenom.
Itsellä oli premium-tason yksiö Forenomilta 4kk putkiremontin vuoksi, kk-vuokra oli n. 1600e. Siellä oli toki täydellinen keittiö ja tosi hyvä sänky ja muutenkin tasokas asunto.
Hep. Jos tarvit Helsingistä vuokra-asunnnon 2-4 kk niin minulla olisi kämppä tyhjänä siellä. Kotonan takia ei oke itsellä tarvetta majailla Uudellamaalla.
Jotkut hotellit tekevät kohtuuhintaisia sopimuksia kuukausivuokralla. Myös joku yksityinen voi vuokrata.
Kannattaa pistää sana kiertämään tuttujen piirissä, samoin Facebookia kannattaa hyödyntää. Jollakin tutun tutulla voi hyvinkin olla antaa vuokralle lyhyemmäksikin aikaa.
Usein yksityiset haluavat vuokrata asuntonsa kun lähtevät reissuun useammaksi kuukaudeksi, nyt niitä reissaajia ei vaan ole.
Mulla oli Torissa ilmoitus että haluan vuokrata ajalle x, helposti löytyi.
Vaihtoehtoina ovat:
- hotellissa asuminen
- hostellissa asuminen
- booking.com asunnon vuokraus
- airbnb asunnon vuokraus
- leirikeskuksessa asuminen
- leirintäalueella majoittuminen teltassa, asuntoautossa tai mökissä
- veneessä asuminen
Nyt ei tietoa, mistä päin Suomea asuntoa tarvitset.
Hahaa. Me saadaan asua rempan ajan asunnossa tai sitten mennään omalle mökille karkuun.
Minun asunto löytyy tori.fi ja airbnb.fi sivuilta. Sinne vaan ilmoituksia katsomaan!
Helsingissä taitaa olla nykyisin myös kilpailijoita Forenomille, mutta halvempia ne eivät todennäköisesti ole.
Vuokraa mökki tai kämppä joltain.
Tietysti vuokrataan. Esim. Forenom on iso toimija. Löytyy muitakin, Forenom saattaa olla sieltä kalliimmasta päästä.