Boris Johnsonin selviytymismahdollisuudet olivat 50 - 50. Ikää vain 55 v, ei tupakoinut. Linkki
Ja harrasti liikuntaa.
Eli vaarallinen tauti ihan kaikille aikuisille. Toki myös lapsia saattaa kuolla.
Koulurakennuksia ei pitäisi avata! Lapset tartuttavat vanhempansa.
Odotellaan rokotetta. Joukkotilaisuudet pitää olla kiinni. Ihmiset etätöissä.
Kommentit (28)
Kyllähän se on aika lihava. Ei kyllä mikään ylläri.
Hän varmaan sai parempaa hoitoa kuin muut ja hänelle järjestettiin hengityskone.
Miettikää tilannetta, jos hengityskonekapasiteetti ylittyy.
Ei perussairauksia. Liikunnallinen. Ei sairastanut koskaan taetuntatauteja ja piti itseään voittamattomana.
Vaatimattomalla ulkonäöllä voi olla merkitystä. Hän näyttää suomalaismieheltä.
Boris ei tainnut juuri levätä, kun korona oli alkuvaiheessaan. Jokainen influenssa on sellainen että lepo heti ensimmäisestä päivästä on ehdoton asia. Keuhkokuume vaanii hyvin lähellä aina.
Ja asemansa vuoksi saanut parasta mahdollista hoitoa, mitä Britannia kykenee tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Boris ei tainnut juuri levätä, kun korona oli alkuvaiheessaan. Jokainen influenssa on sellainen että lepo heti ensimmäisestä päivästä on ehdoton asia. Keuhkokuume vaanii hyvin lähellä aina.
Lepo paras lääke on, sitä vaalikaamme. Siinä on vanha viisaus. Itse olen aina flunssassa sekä pari kertaa influenssassa ollut ihan petissä heti oireiden alettua. Nopeasti olen parantunut verrattuna heihin, jotka koikkelehtii jalkeilla - vaikka ei ulkona liikkuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Lepo paras lääke on, sitä vaalikaamme. Siinä on vanha viisaus. Itse olen aina flunssassa sekä pari kertaa influenssassa ollut ihan petissä heti oireiden alettua. Nopeasti olen parantunut verrattuna heihin, jotka koikkelehtii jalkeilla - vaikka ei ulkona liikkuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Hän halusi näyttää, että on yhtä väsymätön kuin Winston Churchill sota-aikana, mutta tämä vihollinen nujerretaan päinvastoin lepäämällä.
Näyttää kyllä kovin vakavalta ja laihtuneelta linkin kuvassa. Lienee palaamassa sairaalareissultaan. Onkohan lopullinen toipuminen vielä epävarmaa ....?
Sillähän ei ollut mitään hätää kun lehtien mukaan ei ollut edes hengityskoneessa. Ehkä pikkasen liioiteltu tuo 50-50 mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Hän varmaan sai parempaa hoitoa kuin muut ja hänelle järjestettiin hengityskone.
Miettikää tilannetta, jos hengityskonekapasiteetti ylittyy.
Maailmalta on tullut tietoa, että invansiivinen respiraattorin käyttö liittyy korkeaan kuolleisuuteen COVID2019 -potilaiden hoidossa. Ollaan kokeiltu uusia hoitokeinoja, joissa esimerkiksi potilas laitetaan makaamaan vatsalleen, jolloin luontainen hengittäminen on helpompaa ja lisäksi annetaan happea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levätä pitää, mutta pelkkä makaaminen on vaarallista. Korona vielä lisää veritulpan riskiä ja sairaanakin pitäisi jaloitella.
Non-invansiivinen respiraattorin käyttöön (ei tarvitse inkuboida) liittyy vähemmän riskejä potilaan kannalta, eikä se vaadi anestesiaa, mutta siihen liittyy enemmän riskejä hoitohenkilökunnalle, sillä hoito levittää virusta ympäristöön.
Tukholmassa yli 80 prosenttia tehohoidettavista jää eloon. Kuolleet ovat hyvin suurelta osin vanhuksia.
Olisikohan saanut ne lääkkeet mitä vain kuvitella voi, eli suoraa lääkitystähän ei koronaan löydy mutta vitamiinia suoneen ja olemassa olevia malaria- aids-lääkkeitä jne jne. Vasta-aine vertakin on voitu kokeilla.
Ei ole ikinä sairas muutenkaan, ehkä 0-veri.
Sehän on hirvee läski. Ei ihme, jos tuli vakavia oireita.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006472818.html