Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö exän kanssa olla yhteyksissä? Ex viestittelee silloin tällöin

Vierailija
11.04.2020 |

Meillä on takana pitkä suhde, jossa oli henkistä väkivaltaa. Mies laittaa ehkä parin kuukauden välein minulle "Mitä kuuluu"-tyyppisiä viestejä, ihan hyväntahtoisia viestejä siis. Minua alkaa kuitenkin aina ahdistaa kun hän viestittelee. Joskus ärsyynnyin ja kysyin miksi olet yhteydessä, niin perusteluna oli että "Olimme niin kauan yhdessä, tottakai välitän sinusta ja haluan tietää mitä sinulle kuuluu". Joo, kas kun et silloin suhteemme aikana välittänyt kun leikit mielenterveydelläni ja käytit minuun henkistä väkivaltaa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa kontrolloida, älä vastaa.

Vierailija
2/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tuo on kontrollointia, hyvää tarkoittavaa kuulumisten kysymistä vaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Haluaa pitää sut talutusnuorassaan edelleen. Mun perään kyselee 20 vuoden takainen exä ihan samasta syystä.

Vierailija
4/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkennuksena, että erosta on pian 2 vuotta.

ap

Vierailija
5/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viestit ahdistaa, älä enää vastaa niihin. Ei ole mitään velvollisuutta olla yhteyksissä jos ei halua. :)

Vierailija
6/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu enää sille, joten älä vastaa. Exä on exä ihan syystä.

Vierailija
7/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tuo on kontrollointia, hyvää tarkoittavaa kuulumisten kysymistä vaan?

Et sitten tuosta ap:n aloituksesta ymmärtänyt mitään, jos tällaista kysyt.

Vierailija
8/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaa sen numero.

Vierailija
9/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu enää sille, joten älä vastaa. Exä on exä ihan syystä.

Tämä. Estä numero ja poista somesta.

Vierailija
10/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo "mitä kuuluu" viestit on myös henkistä väkivaltaa. Ne ei ole hyväntahtoisia kyselyitä vaan keino pitää hänet sinun mielessäsi ja hänen otteessaan. Lue narsismista. Tämäkin metodi löytyy sieltä narsistien keinovalikoimista. Hän ei halua että ikinä pääset hänestä yli ja alat voida paremmin.

Vierailija
11/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin yksi sekopää ex piti tuota pitkään eromme jälkeen... Pääasiassa oli sitä, että mitä kuuluu ja kuinka voi ja sujuuko kaikki jees jne. Osa viesteistä oli myös haukkumista ja h**rittelua, jos en vastannut hänelle.

Vierailija
12/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo "mitä kuuluu" viestit on myös henkistä väkivaltaa. Ne ei ole hyväntahtoisia kyselyitä vaan keino pitää hänet sinun mielessäsi ja hänen otteessaan. Lue narsismista. Tämäkin metodi löytyy sieltä narsistien keinovalikoimista. Hän ei halua että ikinä pääset hänestä yli ja alat voida paremmin.

Henkistä väkivaltaa ehkä jos viestejä tulisi viikottain. Tässä tapauksessa viestejä tulee kuitenkin vain parin kuukauden välein, ei sen pitäisi häiritä.

Vierailija
13/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa ehkä jos viestejä tulisi viikottain. Tässä tapauksessa viestejä tulee kuitenkin vain parin kuukauden välein, ei sen pitäisi häiritä.

Uhria se häiritsee aina, vaikka tulisi 10 vuoden välein. 2kk välein on jopati aika usein toistuvaa häirintää. Usein näissä on useampien kuukausien tai vuosien tauko. En nyt ymmärrä miten voit olla näin pihalla tästä aihepiiristä vaikka tietoa on tarjolla vaikka miten paljon.

Vierailija
14/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pointti on se, että mitä ap:n kuulumiset kiinnostaa tuota exää. Ei häntä varmastikaan kiinnosta aidosti mitä ap:lle kuuluu, vaan yrittää jollain kierolla tavalla saada bensaa liekkeihin esimerkiksi kuulemalla, että ap:lla menee huonosti tai sitten on joku uusi kumppani, josta pääsisi naljailemaan...

Vierailija
15/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taas yksi uusi miesvihaketju. Kuinka te jaksatte?

Vierailija
16/37 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, taas yksi uusi miesvihaketju. Kuinka te jaksatte?

Mene uliukko vaikka venäjälle. Ei liity mitenkään mievihaan vai pitääkö nyt pahoinpitelijöitäänkin rakastaa vain siksi kun se nyt sattui olemaan mies!

Vierailija
17/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kohta 1,5 vuotta sitten. Minä halusin erota, suhde oli pitkä ja henkisesti hyvin raskas. Pysyimme kuitenkin ystävinä ja olemme pitäneet yhteyttä. Yhteydenpito tapahtuu kuitenkin kokonaan ex- miehen puolelta, ja se on alkanut pikkuhiljaa ahdistamaan minua. Hän soittelee 2-3 kertaa viikossa, ja puhuisi helposti tunnin, jos en keksisi tekosyitä puhelun lopettamiselle.

En uskalla sanoa rumasti, koska pelkään, että alkaa mustamaalata minua yhteisille tutuille. Hän on varmasti yksinäinen, mutta haluan etäisyyttä. Muutin toiselle puolelle maata, mutta henkistä etäisyyttä en saanut. Tuntuu etten pääse elämässä eteenpäin, kun menneisyys muistuttelee itsestään. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Vierailija
18/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen exään ei auta kuin blokkaaminen. Hänelle ei pidä vastata mitään eikä lukea niitä viestejä, parasta on blokata.

Ei pidä välittää mitä hän haukkuu yhteisille tutuille. Se on hänen tapa pitää valtaa edelleen.

Ei ole kenelläkään mitään velvoitetta olla exiin yhteydessä vaikka olisi 30 vuoden avioliitto takana ja viisi aikuista lasta.

Vierailija
19/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sattui olemaan miespuolinen lapsuuden kaveri kyläilemässä, kun ex soitti (olin kertonut tälle lapsuuden kaverille aiemmin näistä exän soitoista). Ja tämä kaverini vastasikin puhelimeeni exän soittaessa ja reippaasti pyysi, että "Jospa nyt jättäisit ne soittelut, kun meillä on nyt parisuhde meneillään. Kiitos."

Jee! Se tepsi!

Vierailija
20/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sattui olemaan miespuolinen lapsuuden kaveri kyläilemässä, kun ex soitti (olin kertonut tälle lapsuuden kaverille aiemmin näistä exän soitoista). Ja tämä kaverini vastasikin puhelimeeni exän soittaessa ja reippaasti pyysi, että "Jospa nyt jättäisit ne soittelut, kun meillä on nyt parisuhde meneillään. Kiitos."

Jee! Se tepsi!

Jee! Naisen omalla tahdolla ei ole mitään väliä, mutta nyt kun sillä on uusi omistajamies, niin sitten uskotaan!

Tosi jee.