Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi emme vastusta koronaa rokotteen jakeluun saakka?

Vierailija
11.04.2020 |

Jos ajattelemme terveyttä ja hengissä pysymistä, pitäisi nyt jo ilmoittaa (jotta ihmiset osaavat henkisesti varautua), että rajoitukset jatkuvat vielä ainakin 9 kk.

Esimerkiksi koulut voisivat jo varautua aloittaman läsnäolotoimintonsa vasta tammikuussa. Eli mentäisiin etäkoulun siihen saakka.

Nyt ensin pitäisi tauti kitkeä tehokkaasti 3 viikon vielä tehokkaammilla toimilla ja sitten avata hieman.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että hallitus avaa koulut tahallaan pariksi viikoksi nyt siksi, että haluavat osan lapsisra sairastavan sen jo nyt keväällä, jotta sitten syksyllä ei kovin moni sairastaisi saman aikaan.

En hyväksy alkuunkaan tällaista laumasuojan kehittämistä. Koulut voi aivan hyvin olla kiinni rokotteen markkinoille tuloon saakka. Sotienkin aikaan kaupunkikouluissa oli pitkä tauko.

Vierailija
2/7 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska emme uskalla ottaa rokotetta, vaikka se tulisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin helpottisi, jos hallitus selkeästi ilmaisisi, että rajoituksia jatketaan rokotteen markkinoille tuloon saakka. Koulut ovat kiinni siihen asti ja samoin yleisötapahtumat.

Lisäksi hallitus sanoisi, että tauti pyritään nyt pysäyttämään kokonaan parin viikon tehostetulla toimilla. Jopa ulkona liikkumisen rajoitukset sietäisin. Kyllä meitä kansalaisia saa näin vakavassa tilanteessa rajoittaa.

Vierailija
4/7 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin helpottisi, jos hallitus selkeästi ilmaisisi, että rajoituksia jatketaan rokotteen markkinoille tuloon saakka. Koulut ovat kiinni siihen asti ja samoin yleisötapahtumat.

Lisäksi hallitus sanoisi, että tauti pyritään nyt pysäyttämään kokonaan parin viikon tehostetulla toimilla. Jopa ulkona liikkumisen rajoitukset sietäisin. Kyllä meitä kansalaisia saa näin vakavassa tilanteessa rajoittaa.

Ei koko maata tai edes Uuttamaata tulla sulkemaan pariksi viikoksi. Aivan liian kallista.

Vierailija
5/7 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus miettii liikaa taloutta ja yritysten selviämistä.

Pääasia pitäisi olla ihmisten terveys.

Ahtaalle joutuneet yrittäjät voisivat kehitellä tähän aikaan sopivia liiketoimia. Esimerkiksi lähellämme asuu ravintoloitsija. Miksei valmistusta ravintolassaan annoksia kotiin kuljetettuna. Hänen ravintolan on laatueavintola, mutta voisivat joustaa ja valmistaa tavallista ruokaa, jonka asiakas voi kokonaisuudessaan itse kuumentaa varmuuden vuoksi.

Vierailija
6/7 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koko maata tai edes Uuttamaata tulla sulkemaan pariksi viikoksi. Aivan liian kallista.

Terveyden pitää mennä rahan edelle. Ja kai ne sairauskulutkin sitten jotain maksaa? Jos liika sairastuu kerrallaan.

Vierailija
7/7 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi voisi nyt jättää taloudellisen mietinnän hieman sivummalle ja tehdä toimet niin, että mahdollisimman harva kuolisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä