Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa valvontakamera näyttää suoraan sovituskoppiin

Vierailija
11.04.2020 |

Huomasin tämän yhdessä kaupassa kun olin aikeissa sovittaa rintaliivejä ja toppeja. Kyseessä ei ole vaatekauppa, myyvät sekalaista tavaraa vaatteiden lisäksi.

Kamera on todella ylhäällä katossa ja on suunnattu suoraan sovituskoppeihin, siis sillä lailla että varmasti näkyy kaikki peilin kautta ainakin. En yleensä ole kauhean herkkis, mutta asia vaivasi niin paljon että jäi sovitukset tekemättä.

Onko tämä laillista, pitäisikö asiasta huomauttaa jonnekin? Minne, suoraan kaupalle vai jonnekin "riippumattomalle" taholle?

Kyllä, olen tosissani.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko tämä ihan normaali käytäntö?

Vierailija
2/12 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näyttää isossa marketissa olevan noin, sovituskopin yläosa on auki ja lähistöllä sellainen 360 ° kamera. En enää osta rintaliivejä ko. kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vartijoilla jotain hupia olla.

Vierailija
4/12 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laillista.

Vierailija
5/12 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole laillista.

Näin minäkin ymmärsin, pienen googlettelun tuloksena. Mutta ilmoitanko suoraan kaupalle, poliisille, vai jollekin muulle viranomaiselle?

Vierailija
6/12 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tehdään ihan yleisesti. Huomaa sovituskopissa että kun peiliin katsoo niin siitä näkyy suoraan kamera. En nykyisin sovita mitään muuta kopissa kuin paitaa niin että minulla on toppi alla tai päällystakkia.

Vierailija
7/12 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille ilmoitus salakatselusta.

Vierailija
8/12 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei edes ole sellainen 360-kamera vaan vanhempi malli joka on suoraan suunnattu kohti sovituskoppia.

Onko tuo poliisille ilmoittaminen kuitenkin ylireagointia?

-ap

Vierailija
9/12 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta sinun tissit, mutta ne hameiden alle sujahtavat kalkkunat ja jerrykannut kiinnostaa. Se kamera on siinä ihan aiheesta.

Vierailija
10/12 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei edes ole sellainen 360-kamera vaan vanhempi malli joka on suoraan suunnattu kohti sovituskoppia.

Onko tuo poliisille ilmoittaminen kuitenkin ylireagointia?

-ap

Tiedän itse myös pari tällaista kauppaa, ja samaa olen ihmetellyt. Turvaton olo tulee, enkä sellaisissa kopeissa mitään sovittelekaan, vaan ostan vaatteeni muualta. Ihme touhua. Kuinka voi olla noin yleistä, vaikka on laitonta? Tee asiasta ilmoitus poliisille, täytyy asiakkaallakin olla jotain oikeuksia. Ties kuka siellä katselee alastomia vartaloita, hyi hemmetti.

Vierailija
11/12 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Vierailija
12/12 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain Tokmanneissa on ollut noin, en tiedä onko edelleenkin. Olen virittänyt jotain villatakkiani tms. siihen pukukopin oven ja yläkarmin väliin jäävään avoinaiseen tilaan suojaksi, jos olen sovittanut esim. rintaliivejä. Ihan naurettavaa, että joutuu toimimaan noin. Ja minkälainen perverssi ylipäätään suunnittelee kameroiden paikat niin, että "jaahas, tässä onkin naisten pukukoppi alusvaateosastolla, laitetaanpa kamera kuvaamaan suoraan sisään sinne"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän