Voiko työnantaja pakottaa käyttämään korona-appia sitten kun se julkaistaan?
Työnantajani on sanononut, että kaikkien tulee ottaa korona-appi käyttöön sitten kun se julkaistaan. Voidaanko työntekijät todella pakottaa sellaiseen yksityisyyttä loukkaavan toimenpiteen kohteeksi? Voiko siitä seurata jotain, jos valehtelen käyttäväni appia ja jään kiinni?
Kommentit (11)
Onko sulla työpuhelin? Voithan sen siihen ottaa mutta ei sitä ole pakko sitten siviilissä käyttää.
Mä mitään korona-appeja ota. Jos sairastun, niin sitten sairastun. En mene testiin eikä mua tarvii seurata. Suurimman osan sairauksistani olen muutenkin sairastanut itsenäisesti. Muutaman kerran olen lääkäriltä hakenut angiinaan antibiootit.
Multa on mennyt nyt jotain ohi. Mikä korona-appi ja miksi työnantaja pakottaisi asentamaan sen?
Vierailija kirjoitti:
Multa on mennyt nyt jotain ohi. Mikä korona-appi ja miksi työnantaja pakottaisi asentamaan sen?
Korona-apin tarkoituksena on auttaa altistuneiden löytämisessä. Työnantaja varman tahtoo minimoida riskin, että joku tartunnastaan tietämätön tulee töihin tartuttamaan muita.
No kuule, työnantaja ei voi edes pakottaa ketään omistamaan älylaitetta, ellei sitä anneta töistä työaikana käytettäväksi.
Teoria ja käytäntö on eri asioita. Nollasopparilla oleva voi olla heikoilla, jos ei tee niin kuin pomo tahtoo.
Miksi pitää vastustaa ja uhmata kaikkea, mitä yritetään kehittää meidän parhaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää vastustaa ja uhmata kaikkea, mitä yritetään kehittää meidän parhaaksi?
Sanopa muuta. Isovelikin valvoo ihan vaan kansan parhaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanopa muuta. Isovelikin valvoo ihan vaan kansan parhaaksi.
Hae hoitoa noihin harhoihisi.
Voi pakottaa, jos sinulla on työpuhelin tai työsuhdepuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Voi pakottaa, jos sinulla on työpuhelin tai työsuhdepuhelin.
Mutta sitäkään ei tarvitse pitää mukanaan kuin työajalla.
Vain työaikana ja työsuhdepuhelimessa.