Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka takapajuisia yrittäjät ovat edelleen nettisivujensa kanssa?

Vierailija
11.04.2020 |

yritän tässä tutkia että kannattaako käydä ovella kääntymässä vai ei, niin nettisivut on päivitetty viimeksi 90-luvulla kun ne on pystytetty. ei mitään ajantasaista tietoa missään koronakriisin vakkutuksista, tai jos jotain tietoa löytyisikin niin se on ristiriidassa samalla sivulla jonkin toisen asian kanssa.

toivottavasti konkurssi tekee hyvää jos ei kuluttajien tiedottaminen kiinnosta.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni verkkokauppa. Korona ei vaikuta mitenkään kun mitä tiedottaisin?

Vierailija
2/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun=niin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä yrityksiä, jotka eivät tajua panostaa 2020-luvulla nettisivuihin tai someen. Tulee mieleen joku jääräpää, joka ajattelee, ettei sitä 80-luvullakaan mainostettu missään Facebookissa. 

Vierailija
4/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun verkkokauppasi ei liity tähän mitenkään. 

Vierailija
5/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun verkkokauppasi ei liity tähän mitenkään. 

Kenen verkkokaupasta kyse aloittajalla?

Vierailija
6/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on joku sisarenpoika tehnyt joskus teininä ilmaiseksi ja sen jälkeen kukaan ei päivitä. Sehän ei ole mitenkään ihmeellistä opetella päivittämään itse, jotkut kampaajatkin päivittävät omia sivujaan ihan itse ja joillakin ei ole mitään, ei edes facebookissa. Facebookkiinhan voi tehdä kaikille avoimet sivut että ne näkee ilman profiiliakin.

Vierailija
7/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook nyt on niin ihan turhaa eikä sinne kukaan halua edes mennä, mutta jos ylläpitää nettisivua niin sieltähän sitä ajantasaista tietoa yleensä Googlella ensimmäisenä löytyy.

katselin tässä erään kahvion nettisivuja. siellä lukee normaalit aukioloajat, hieman alempana on punaisella tekstillä kahvia suljettu mutta myymälä auki. myymälän aukioloaikoja ei lue missään, ainoastaan toteamus että poikkeavat aukioloajat.

En viitsi kävellä.

Vierailija
8/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten jos joku sukulaisnuori on tehnyt ihan toimivat sivut, niin sitä kautta lähetettyihin tarjouspyyntöihin ei koskaan vastata.

(Eikä kyllä puhelimitse esitettyihin, eikä sähköpostitse. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että suomalaisilla rakennus- ja remontointialan yrittäjillä menee niin hyvin, ettei uudet asiakkaat kiinnosta. Ei, vaikka kuinka hyvin annat taustatiedot, aloituksen ajankohdan ja soittelet perään). 

Vierailija
9/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja surullista on se kuinka huonoja sivuja monilla on. Ei viitsitä satsata niihin, vaikka kotikutoisen näköiset sivut karkoittavat monta potentiaalista ostajaa tiehensä.

Vierailija
10/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai monikaan tarvitse enää omaa saittia kun voi Faceen tehdä sen mitä tarvitsee ja Twitterissä päivittää poikkeusaukiolot. Eikä maksa mitään.

Vierailija
11/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäjä voi itse päättää minkälaisia asiakkaita haluaa. omat nettisivut tarkoittaa käytännössä vapaata pääsyä kaikille.

Facebook taas tarkoittaa sitä että se tavoittaa vain jonkun pienen osan mahdollisesta asiakkaista, ja tämä loppu on pelkkää someraivoajaa täynnä.

Vierailija
12/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen some-yläpitosysteemi laskutetaan teiltä asiakkailta hinnoissa. Se kun on ihan työtä.

Somesta on tullut monelle yritykselle taakka, joka vie aikaa ja rahaa.

- Yritysneuvoja

Vierailija
13/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB-sivusto on tällä hetkellä pakollinen paha, joka tuo useimmille yrittäjille lähinnä vaivaa ja trolleja. Riittävät kotisivut ajaisivat ihan saman asian, mutta kun joka paikassa on oltava näkyvillä. Esim. pienyrittäjille tämä aiheuttaa viikoittain useiden tuntien turhaa työtä. Suuryrityksissä on aivan sama, koska jokaiseen duuniin riittää 10 tekijää.

Vierailija
14/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on joku sisarenpoika tehnyt joskus teininä ilmaiseksi ja sen jälkeen kukaan ei päivitä. Sehän ei ole mitenkään ihmeellistä opetella päivittämään itse, jotkut kampaajatkin päivittävät omia sivujaan ihan itse ja joillakin ei ole mitään, ei edes facebookissa. Facebookkiinhan voi tehdä kaikille avoimet sivut että ne näkee ilman profiiliakin.

Itse lopetin aikoinaan kotisivujen tekemisen työksi, koska sain kuulla tuon "siskonpoika/veljenpoika/tytär/poika tekee saman homman 150€:lla!" -heiton 1 kerran liikaa. 

Moni jäi jumiin sinne 90-luvun loppuun ja kuvittelee ihan oikeasti, että kotisivut saadaan kuntoon 15 minuutissa "pikkuisen hooteeämmällää kirjoittelemalla!". 

Kotisivujen tekeminen ei nykyisellään enää bisneksenä kannata, ellei takana ole härski yhteistyösopimus. Muutoin se on lähinnä kaverin helppimistä.

Vierailija
15/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin yrittäjien päivittävän ainakin viikottain aukioloaikansa. Esim. la 11.4.2020 olemme avoinna klo 10.00-14.00. Myymme tuotteita ainoastaan mukaan otettavaksi. 

Vierailija
16/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten jos joku sukulaisnuori on tehnyt ihan toimivat sivut, niin sitä kautta lähetettyihin tarjouspyyntöihin ei koskaan vastata.

(Eikä kyllä puhelimitse esitettyihin, eikä sähköpostitse. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että suomalaisilla rakennus- ja remontointialan yrittäjillä menee niin hyvin, ettei uudet asiakkaat kiinnosta. Ei, vaikka kuinka hyvin annat taustatiedot, aloituksen ajankohdan ja soittelet perään). 

Ne lomakkeella tehdyt pyynnöt tulevat sähköpostiin. Meidän firmassa on juuri tällaiset sukulaisnuoren tekemät sivut. Ongelma on, että se nuori on laittanut sen ilmoituksen niistä sähköpostiin tulevista viesteistä niin kummalliseksi, että ne vaikuttavat ihan spämmiltä. Ne tulee mulle, kun hoidan firman yleissähköpostia. onneksi mä tiedän, että se omituinen "uusi lomake" -niminen lähettäjä tarkoittaa sitä, että joku on laittanut postia sen lomakkeen kautta. toinen ongelma on se, että yli 50 % sitä kautta tulevista viesteistä on täyttä spämmiä.

Vierailija
17/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa valitin eilen. Turha esim. ravintoloiden nyt vinkua hätäänsä, jos eivät tiedota missään aukiolostaan ja take awaystaan. Oikein etsimällä etsin tietoa, eikä sitä löydy. Esim. kilsan päässä oleva lounasruokapikka kyllä kertoo facebookissa, että nyt on aika tukea yrittäjää, ruokaa myös (!) mukaan, halutessasi (!) täytämme rasian puolestasi. Mutta ei mitään tietoa, mitä ruokaa, mihin aikaan, mihin hintaan. Ja kaikkiko siellä käyvät itse lähmimässä ruokia ja aivastelemassa niihin (jos saa siis itse valita).

Ajattelin, että iso tekijä Hese pitäisi tietonsa kunnossa. Sovelluksen mukaan lähin Hese oli auki. Sinne siis pääsiäistarjouksia hyödyntämään (voimassa vain pääsiäisen). Ovessa lappu, että pitkäperjantai, kiinni. Toinen Hese taas oli auki, kauhea ruuhka ja yksi kassa töissä. Jee.

Vierailija
18/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni firma ei luo muita sivuja kuin FB- sivut.

Olettavat, että kaikki käyttävät naamakirjaa.

En ole loskaan käyttänyt.

FB on monen yhdistyksen ja muun poppoon ainoa viestintäkanava.

Vierailija
19/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen some-yläpitosysteemi laskutetaan teiltä asiakkailta hinnoissa. Se kun on ihan työtä.

Somesta on tullut monelle yritykselle taakka, joka vie aikaa ja rahaa.

- Yritysneuvoja

Laskutetaanko meiltä myös oven kahvasta, että pääsemme sisään?

Some on nykyaikaa. Sille nyt ei vain voi kukaan mitään. Jos et sitä ymmärrä, ei sinusta ole ketään neuvomaan.

Vierailija
20/57 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lomakkeella tehdyt pyynnöt tulevat sähköpostiin. Meidän firmassa on juuri tällaiset sukulaisnuoren tekemät sivut. Ongelma on, että se nuori on laittanut sen ilmoituksen niistä sähköpostiin tulevista viesteistä niin kummalliseksi, että ne vaikuttavat ihan spämmiltä. Ne tulee mulle, kun hoidan firman yleissähköpostia. onneksi mä tiedän, että se omituinen "uusi lomake" -niminen lähettäjä tarkoittaa sitä, että joku on laittanut postia sen lomakkeen kautta. toinen ongelma on se, että yli 50 % sitä kautta tulevista viesteistä on täyttä spämmiä.

Ja tämähän ei asiakasta kiinnosta pätkän vertaa. Asiakasta kiinnostaa, tuleeko vastaus vai ei. -eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi