Kimalainen ikkunalasien välissä
Makuuhuoneen ikkunalasien välissä on toista päivää pörissyt kimalainen. Ahdistun. Pelkään kuollakseni kaikkia "pörriäisiä", mutta yhtä lailla ahdistaa sen loukussa oleminen. Miten ihmeessä saan sen pois tuolta? Ikkunalasit aukeavat sisäänpäin. Pelkään, että se joko hyökkää kohti/pistää tai piiloutuu muualle makuuhuoneeseen, eikä lennäkään heti pihalle.
Kommentit (10)
Oen tosi allerginen jo ampiaisen pistoillekin, niin en haluaisi ottaa ihan äkkiä riskiä. Se on siis isojen ikkunalasien välissä. Jotta saan edes sen ulommaisen auki, niin mun pitää ikkuna-avaimella veivata kolme kulmaa auki, joten eiköhän se siinä vaiheessa pörräile jo ympäri makuuhuonetta. :( Ahdistun kuoliaaksi.
Eiköhän tuo ole äärimmäinen hätä sille kimalaiselle...
Pistä paksut toppavaatteet päälle, ota lasi ja paperia ja yritä saada kimalainen lasin alle niin kuin ykkönen ehdotti. Sitten heität ikkunasta tai ovesta ulos.
Ymmärrän ahdistuksen, mutta jos olisin itse tilanteessasi, jäisi pörriäinen lasin väliin... todennäköisesti jo valmiiksi ahdistunut ja herkkä pistämään.
Täällä ei ole kuin minä ja vauva, eikä edes kyypakkausta mahd. piston varalle. Nyt se hiljeni, enkä näe sitä, mutta ehkä se on vain piilossa. Tuskin osaa tietään takaisin :(
Voi kimalais-parkaa. Se on varmaankin kuningatar, ja siksi erityisen merkittävä otus. Kimalaisia ja muita pölyttäjiä on ihan liian vähän. Olisi hieno ympäristöteko vapauttaa kuningatar, että se pääsee luontoon tekemään pesän ja perustamaan uuden yhdyskunnan. Kokemusteni mukaan kimalainen pistää erittäin harvoin, ei ole läheskään kuten ampiainen. Kimalaista pitää todella huitoa, rutistaa tai astua päälle, ennen kuin pistää. Niillä on vähän heikko näkö, ja siksi saattavat joskus kurvata hetkeksi kasvojen eteen, eivät silloinkaan ole aikeissa hyökätä.
Kun huoneen vielä pimentää, niin että valoisinta on siellä avonaisessa ikkuna-aukossa, niin yleensä nuo mutkitta lentävät ulos vapauteen. Eivät käyttäydy yhtään niin kaistapäisesti kuin muut hyönteiset. Toki voi olla jo aika voimattomassa kunnossa. Teelautaselle jos laittaa tipan tuoremehua tai vettä, niin kimalaisella on mahdollisuus kerätä siitä hetken voimaa lentääkseen vapauteen.
Luin otsikon, että kiinalainen ikkunalasien välissä. :DDD
Ei kimalainen pistä. Mä lupaan sen. avaa ikkuna ja päästä parka ulos.
Ei se taida kuolla jos pistää, mutta silti luulen ettei se pistä. Senkun pyydystää kuppiin pahvin avulla ja pihalle.
Ei kimalainen pistä, paitsi äärimmäisesä hädässä (se kuolee itse jos se pistää), päästät sen vain ulos ikkunan välistä, avaat ikkunan auki niin se lentää ulos. Jos ei meinaa löytää reittiä ulos niin laitat lasin sen päälle (suljet lasin kortilla tms.) ja viet sen siinä ulos.